Trópusi meleg van és ilyenkor jó dolog a szieszta. Főleg azoknak, akik megtehetik, mint jómagam. Tegnap épp aludtam volna délután, mint minden tisztességes macska teszi a déli hőségben. Odabújtam a gyerek mellé, és már-már sikerült is elszenderülni, amikor megcsördült a telefon. Félálomban felvettem, (elvégre munkaidő van, vagy mi...) azt se' néztem ki hív. Pedig számkijelzés nélküli telefonszámot nem veszek fel. Valami telefonos üzletkötő akart valamilyen akármit eladni nekem. Erőt vettem magamon és kedvesen elköszöntem tőle. Visszaaludtam, majd újra ébresztett a telefon. Most már szemfülesebb voltam, de kiírt egy számot. Most meg imádott fodrászom ajánlására - (Lacikám, Frizzzzz!) - keresett egy üzletkötő. Kedves lerázás, majd telefonkikapcsolás. Nagynehezen visszaalszom újra. Felébredek, telefon be, egy csomó nem fogadott hívás. Fele ismeretlen számól, de kettő kijelzett. Én általában visszahívom azokat, akik munkaidőben hívnak, így aztán újabb két meglepett telefonos üzletkötővel lettem gazdagabb egy napra. Ők ugyanis nem ahhez voltak hozzászokva, hogy a hívott fél udvariasan visszahívja őket. A negyedik üzletkőnél már röhögtem, s elhatároztam, hogy ma erről írok a blogomban.
Psszt! Ezt csak üzletkötőknek:
Az alábbi tippeket inverzükre fordítva akár használhatjátok is a magatok javára. Nagyon nehéz feladatot végeztek. Ha nem morogtok nagyon, hogy le akarunk rázni benneteket, akkor holnap elmesélek néhány alapszabályt a telefonos ügyfélhívásokról. (Amiben a profik nem túl sok újdonságot fognak találni, de a kezdők szeretni fogják.) Számotokra egy kincset érő
Aranytanács, csak vezető üzletkötőknek: Ha új munkatársat keresel az értékesítői csapatba, aki profin dolgozik, aranynál is többet érhet számodra, ha ismeretlen telefonos sales hívást kapsz. Ha egy kicsit megforgatod, kérdezgeted, teszteled, lehet, hogy sikerülhet egy jó munkaerőt elcsalni a konkurenciától - ha ehhez részedről jó ajánlat is társul.
A telesales-es is ember! Csak ügyesen álcázza magát telefonhangnak!
Ezt az egyes számú alapszabályt soha ne felejtsük el. A mobiltelefonok korában elég könnyű megszerezni mindenkinek a mobiltelefonszámát. Néha "ajánlásos hívásra" éppen elégedett (vagy csak az üzletkötő által sarokba szorított, megszorongatott) barátaink adják tovább a telefonszámunkat nekik, néha adatbázisokat vásárolnak, néha pedig megnézik az Interneten. Dühönghetsz, ha felhívnak, de ennek semmi értelme.
A felsorolás természetesen nem lesz teljes!
5 dolog amit soha NE tegyél, ha úrinő/úriember vagy:
- Ne káromkodj!
- Ne légy nyers, durva, modortalan
- Ne csapd le a telefont
- Ne menj bele látszólagosan semmibe, amit nem is akarsz igazából. Csak olyasmivel foglalkozz, ami tényleg érdekel.
- Ne humorizálj, mint egy kilencvenes évekbeli üzenetögzítő.
(A legrosszabb duma, amit hallottam, az volt, hogy az illető nem csupán letagadta magát, hanem saját halálhírét hazudta!)
A telesales-es elegáns lerázásának technikája:
Egyszerűen kérd meg udvariasan, hogy ne hívjon többé és törölje ki a nevedet a listáról.
Mondd hogy nem érsz rá, hívjon két hét múlva. Viszont ha tényleg felhív (a legtöbb nem fog!) akkor tényleg szánd rá az idődet, legalább 1 percet adj!
Adj egy percet a témának! Mondd is meg, hogy pontosan egy perced van a számára. Ha ezalatt képtelen elmondani mit szeretne és miért, akkor a perc végén köszönj el és tedd le a telefont. (Lejárt az egy perc -nem érdekel az ajánlat, köszönöm!)
Udvariasan mosolyogva mondd meg, hogy van már üdülési jogod, személyes pénzügyi tanácsadód, akivel elégedett vagy, egy másik MLM vonalat már építesz ahol tilos a hűtlenség. Vettél már porszívót és a legújabb víztisztító készülék is megvan már, valamint várományosa vagy egy nagyobb vagyonnak nyugdíjas korodra. Ha ehhez képest mást kínál, akkor érdekel a mondandója.
(Figyelj oda: Tudj megnevezni egy pénzügyi tanácsadó céget, egy üdülési jogot forgalmazót, és ismerj legalább egy MLM hálózatot, különben hazugságon kapnak, ha az ügynök belekérdez. Ez ciki!)Soha ne hazudj! Ha alkalmatlan az időpont, mondd, hogy alkalmatlan az időpont. Ha nem érdekel az ajánlat, akkor mondd ezt. Az őszinte, egyenes beszéd mindig kellemesebb, mint a linkség, a hazudozás, főleg, ha kióg a lóláb.
Tudd, hogy a vonal másik végén is egy ember van, aki a munkáját végzi. Különösen igaz ez a kérdezőbiztosokra. Sok fiatal, egyetemista, vagy kisgyerekes anyuka megy kérdezőbiztosnak, akiknek az a dolga, hogy telefonon keresztül kérdéseket tegyenek fel Neked. Ha teheted, segíts nekik a válaszaiddal, ha időd engedi. Emlékezz arra, amikor te dolgoztál a suli mellett, mennyire jó volt, hogyha valakinek volt egy jó szava hozzád!
Azok, akik udvariasak embertársaikkal, általában sokkal több segítséget, jó szót kapnak és összességében sikert érnek el, mint azok, akik szelektálnak és udvariasságukat valamilyen színthez mérik. (Pénz, presztízs, stb.) Akinek fontos a saját és vállalata jó híre, lehetőleg ne legyen suttyó az üzletkötőkkel - ugyanis az üzletkötő sok emberrel tárgyal, s nem mindegy milyen hírünket kelti.
Meggyűlt már a bajod a telefonos üzletkötőkkel? Meséj!