HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Tárgyalok veled, mert szeretlek!

2009.08.01. 20:19 Utcamacska

Ebben a posztban arról van szó, hogyan NE bassza meg Medve a fűnyírót. És még néhány ügyes húzásról...

 

Két nap kimaradt, egy pompás és romantikus bécsi séta -óriáskerekezés a Práterben, vacsora az I. kerületben, kávézás a bécsi éjszakában - valamint egy hosszú és végtelen csajpartiba torkolló rokonlátogatás okán. Utóbbi még tart. Pihentem, boldog, elégedett és harmonikus vagyok. Meg laza, mint a Rigalánc! Egy celldömölki családiház rusztikus hangulatú, terrakotta színű teraszán ülök, többszáz (virágzó) kaktusz között, lábamnál a kutyámmal. (lásd a képet- közkívánatra!) 

 

 

 

 

 

 

 

Mivel belső békém éppen a helyén van, úgy gondoltam, önazonos leszek, és a szeretetről fogok írni. Na, nem nyál-ezoterikus szemléletből, nem kell aggódni. Sőt, a témánál is maradok. Nem lesz szó rezgésszint amplitúdókról lengyelbottal mérve, sem pedig müllerpéteri pátoszt nem ígérhetek. Túl sok lenne ez egy Utcamacskától.

Eszembe jut egy történet: nemrégiben tanácsért jött hozzám egy barátunk. Tárgyalni készült egy számára fontos ügyben. Nagyon sokat hallott arról a személyről, akivel beszélnie kellett ezen a fontos eseményen, és úgy volt vele, mint a viccben Nyuszika, mikor el akarta kérni Medve fűnyíróját. Mire hozzám ért, totálisan felhúzta magát, és biztos meggyőződésben volt arról, hogy a még alig megkezdett ügy el van veszve. Rettentően szerencsétlennek érezte magát, hogy ezzel a szörnyen rossz hírű alakkal kell egyeztetnie. Az ügyét megnyerhetetlennek érezte, ugyanakkor vágyott arra, hogy végigvigye amibe belefogott. Elmondta, hogy gyűlöli az illető tárgyalófelét, mert egy ócska alak, kikészít mindenkit, a visszaosztásra hajt, ami nem korrekt. Kollégái körében népszerűtlenségi indexe az egekben van.Biztos forrásból tudja ezeket, hiszen közvetlen beosztottak, kollégák mesélték, akik az ő ügyét támogatnák.

Tőlem azonban sikerült bizakodva távoznia, sőt másnap megnyerni a tárgyalását anélkül, hogy inkorrekt dolgokba bonyolódott volna. Hogyan? Elmondom!

Mindig azt kérem azoktól, akik hozzám jönnek felkészülni egy-egy fontos tárgyalási körre, hogy legyen nagyon sok információjuk arról a személyről, akivel beszélni fognak. Módszerünk, az ügyfélközpontú tárgyalás-felkészítés lényege éppen ebben áll. Segítünk nem csupán magára az eseményre, de az ügyfélre is felkészülni. Ez a barátunk azonban a tárgyszerű információk helyett egy érzelmi lavinába futott bele. Ráadásul egy negatív érzelmi lavinába.Engedtem hogy kidühöngje magát. Emlékeztettem kedvenc mondásaim egyikére, mely így hangzik:  A rokon- és ellenszenvet is szeretem személyesen kiérdemelni!

A feladat nem volt túl nehéz nekem, ugyanis hatalmas és nagyon erős érzelmi viszonyulás alakult ki barátunkban az ügyfele iránt. Ha egy erős érzelem már jelen van, de nincs igazán élmény-alap mögötte, - sőt mondjuk ki; pletykából és előítéletek halmazából táplálkozik - elég könnyű áthangolni pozitív, teremtő erővé, vagyis szeretetté. Őszintén elmondtam, hogy az előítéleteit szeretném áthangolni, a gyűlöletet szeretetté változtatni. Először nevetett rajtam, és spontán "lehülyeezoterikusidealistázott". Mivel ebben van valami, így sértődés helyett átrágtuk a helyzetet. Felállítottuk az ügyfél személyiségprofilját a tárgyalás céljának szempontjából, s azokról a segítő kollégákról is beszéltünk, akik ilyen nagyszerű véleményt szivárogtattak ki a főnökről. A főnök viselkedése, üzleti és piaci stratégiája elég egyértelmű képet mutatott: - Egy meg nem értett zsenivel állunk szemben.

A barátunk korábban éveken át dolgozott egy olyan hierarchikus munkakörben, ahol éppen ebben a meg nem értett szerepben volt kénytelen dolgozni. Érzelmi felszabadulás volt a számára, hogy a sok intrikustól megszabadulhatott, és végre saját üzletében dolgozhatott. Amint felismerte jövendő tárgyalópartnerében akkori saját magát, azonnal részvétet, megértést, megbocsátást érzett iránta. Arra is rájött, hogy az  projekt, amit ezzel a vállalattal együt akar megvalósítani, tulajdonképpen közvetett megoldást kínál erre a problémára.Amikor a barátunk belépett az ügyfeléhez, képes volt őt szeretni. Nem szerelemmel, nem barátként, egyszerűen a megértés, a megbocsátás, az elfogadás volt jelen a lelkében.

Idézem: "Mintha a kétévvel korábbi önmagammal fogtam volna kezet. Azonnal eszembe jutott, hogy éreztem magam akkoriban, és milyen megoldásokra vártam. Elkezdtem erről beszélni, és félórán belül tegeződtünk. Most az árajánlatot várja tőlem, és biztos abban, hogy tudom a megoldást. Tudom, hogy megveszi, amit kínálok. Egyszerűen biztos vagyok benne." 

Röviden úgy foglalnám össze a tanulságot, hogy a tárgyalásra nem szabad eleve vesztes pozícióból megérkezni. Előítéleteinket legjobb, ha az ajtón kívül tudjuk hagyni. Ha gyűlölöd az ügyfeledet, akkor inkább le se ülj vele tárgyalni. Ha ez mégis elkerülhetetlen, akkor próbáld átgondolni, mit érezhet, mi van a lelkében, mi az amitől ilyenné vált. Nem baj, ha magadtól nem sikerül megszeretni, de legalább tisztelni tudd, meg tudj bocsátani neki azért, amiért ilyenné vált.

Amikor szeretetről beszélek, nem szerelemről, barátságról, vagy valami mély kötődésről beszélek, hanem az elfogadó, nyitott lelkiállapotról, ami megengedi azt, hogy szeresse a másik embert. Megbocsátani, odafigyelni, nyitni, nem könnyű, először önmagunkat kell elfogadni hozzá.

De ez már egy másik történet ...

4 komment

Címkék: szeretet megoldás ügyfél megbeszélés módszer felkészülés üzletkötés tárgyalástechnika

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr201281953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2009.08.02. 07:40:36

Szia!

A "rigaláncot" lehet, hogy nem ártana csillagozva, lábjegyzetben magyarázni :)))

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.02. 08:54:14

@Mária: ŐŐŐ lehet, hogy jogos - egyúttal lelepleződött életkorom, mely szerint már a Riga motorkerékpár működésének korában is éltem. Szóval a "Riga" egy motorkerékpár volt nem is olyan nagyon régen. Belinkeltem egy fotót a szó alá, a túl ifjak és a nosztalgikus népek kedvéért.

Tímea 2009.08.03. 08:26:06

Nagyon tetszik ez a poszt! Beindultál, látom! :-)
Gratula. Ez a cikk nagyon jó! :-)

Bit Rot 2009.08.03. 13:04:46

Nekem is tetszett a poszt!
Egyéb kommentem most épp nincs :)
süti beállítások módosítása