HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Zaklat a telesales-es? Profi tárgyalástechnikával a jó híredért!

2009.07.16. 22:10 Utcamacska

Trópusi meleg van és ilyenkor jó dolog a szieszta. Főleg azoknak, akik megtehetik, mint jómagam. Tegnap épp aludtam volna délután, mint minden tisztességes macska teszi a déli hőségben. Odabújtam a gyerek mellé, és már-már sikerült is elszenderülni, amikor megcsördült a telefon. Félálomban felvettem, (elvégre munkaidő van, vagy mi...) azt se' néztem ki hív. Pedig számkijelzés nélküli telefonszámot nem veszek fel. Valami telefonos üzletkötő akart valamilyen akármit eladni nekem. Erőt vettem magamon és kedvesen elköszöntem tőle. Visszaaludtam, majd újra ébresztett a telefon. Most már szemfülesebb voltam, de kiírt egy számot. Most meg imádott fodrászom ajánlására - (Lacikám, Frizzzzz!) - keresett egy üzletkötő. Kedves lerázás, majd telefonkikapcsolás. Nagynehezen visszaalszom újra. Felébredek, telefon be, egy csomó nem fogadott hívás. Fele ismeretlen számól, de kettő kijelzett. Én általában visszahívom azokat, akik munkaidőben hívnak, így aztán újabb két meglepett telefonos üzletkötővel lettem gazdagabb egy napra. Ők ugyanis nem ahhez voltak hozzászokva, hogy a hívott fél udvariasan visszahívja őket. A negyedik üzletkőnél már röhögtem, s elhatároztam, hogy ma erről írok a blogomban.

Psszt! Ezt csak üzletkötőknek:
Az alábbi tippeket inverzükre fordítva akár használhatjátok is a magatok javára. Nagyon nehéz feladatot végeztek. Ha nem morogtok nagyon, hogy le akarunk rázni benneteket, akkor holnap elmesélek néhány alapszabályt a telefonos ügyfélhívásokról. (Amiben a profik nem túl sok újdonságot fognak találni, de a kezdők szeretni fogják.) Számotokra egy kincset érő
Aranytanács, csak vezető üzletkötőknek: Ha új munkatársat keresel az értékesítői csapatba, aki profin dolgozik, aranynál is többet érhet számodra, ha ismeretlen telefonos sales hívást kapsz. Ha egy kicsit megforgatod, kérdezgeted, teszteled, lehet, hogy sikerülhet egy jó munkaerőt elcsalni a konkurenciától - ha ehhez részedről jó ajánlat is társul.

A telesales-es is ember! Csak ügyesen álcázza magát telefonhangnak!

Ezt az egyes számú alapszabályt soha ne felejtsük el. A mobiltelefonok korában elég könnyű megszerezni mindenkinek a mobiltelefonszámát. Néha "ajánlásos hívásra" éppen elégedett (vagy csak az üzletkötő által sarokba szorított, megszorongatott) barátaink adják tovább a telefonszámunkat nekik, néha adatbázisokat vásárolnak, néha pedig megnézik az Interneten. Dühönghetsz, ha felhívnak, de ennek semmi értelme.
A felsorolás természetesen nem lesz teljes!

5 dolog amit soha NE tegyél, ha úrinő/úriember vagy:

  1. Ne káromkodj!
  2. Ne légy nyers, durva, modortalan
  3. Ne csapd le a telefont
  4. Ne menj bele látszólagosan semmibe, amit nem is akarsz igazából. Csak olyasmivel foglalkozz, ami tényleg érdekel.
  5. Ne humorizálj, mint egy kilencvenes évekbeli üzenetögzítő.
    (A legrosszabb duma, amit hallottam, az volt, hogy az illető nem csupán letagadta magát, hanem saját halálhírét hazudta!)

A telesales-es elegáns lerázásának technikája:

  • Egyszerűen kérd meg udvariasan, hogy ne hívjon többé és törölje ki a nevedet a listáról.

  • Mondd hogy nem érsz rá, hívjon két hét múlva. Viszont ha tényleg felhív (a legtöbb nem fog!) akkor tényleg szánd rá az idődet, legalább 1 percet adj!

  • Adj egy percet a témának! Mondd is meg, hogy pontosan egy perced van a számára. Ha ezalatt képtelen elmondani mit szeretne és miért, akkor a perc végén köszönj el és tedd le a telefont. (Lejárt az egy perc -nem érdekel az ajánlat, köszönöm!)

  • Udvariasan mosolyogva mondd meg, hogy van már üdülési jogod, személyes pénzügyi tanácsadód, akivel elégedett vagy, egy másik MLM vonalat már építesz ahol tilos a hűtlenség. Vettél már porszívót és a legújabb víztisztító készülék is megvan már, valamint várományosa vagy egy nagyobb vagyonnak nyugdíjas korodra. Ha ehhez képest mást kínál, akkor érdekel a mondandója.

    (Figyelj oda: Tudj megnevezni egy pénzügyi tanácsadó céget, egy üdülési jogot forgalmazót, és ismerj legalább egy MLM hálózatot, különben hazugságon kapnak, ha az ügynök belekérdez. Ez ciki!)
  • Soha ne hazudj! Ha alkalmatlan az időpont, mondd, hogy alkalmatlan az időpont. Ha nem érdekel az ajánlat, akkor mondd ezt. Az őszinte, egyenes beszéd mindig kellemesebb, mint a linkség, a hazudozás, főleg, ha kióg a lóláb.

Tudd, hogy a vonal másik végén is egy ember van, aki a munkáját végzi. Különösen igaz ez a kérdezőbiztosokra. Sok fiatal, egyetemista, vagy kisgyerekes anyuka megy kérdezőbiztosnak, akiknek az a dolga, hogy telefonon keresztül kérdéseket tegyenek fel Neked. Ha teheted, segíts nekik a válaszaiddal, ha időd engedi. Emlékezz arra, amikor te dolgoztál a suli mellett, mennyire jó volt, hogyha valakinek volt egy jó szava hozzád!

Azok, akik udvariasak embertársaikkal, általában sokkal több segítséget, jó szót kapnak és összességében sikert érnek el, mint azok, akik szelektálnak és udvariasságukat valamilyen színthez mérik. (Pénz, presztízs, stb.) Akinek fontos a saját és vállalata jó híre, lehetőleg ne legyen suttyó az üzletkötőkkel - ugyanis az üzletkötő sok emberrel tárgyal, s nem mindegy milyen hírünket kelti.

Meggyűlt már a bajod a telefonos üzletkötőkkel? Meséj! 

23 komment · 1 trackback

Címkék: telemarketing tárgyalás üzletkötés tárgyalástechnika telesales üzletkötő telefonos üzletkötő

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr881250314

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hasznos Oldalak Víztisztító Témában 2009.12.07. 00:03:50

Cellulit ellen- idejében - Vitaminok, étrendkiegészítők, víztisztító Kérdések és válaszok az Aquarion víztisztítóról - Vitaminok... Víztisztító vásárlás 2 lépésben - Élet Szegeden Ionizált víz, lúgos víz : ház...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ga 2009.07.19. 23:04:56

Én azt szoktam mondani, hogy nézze, azt hiszem, csak mindkettőnk idejét raboljuk. Eddig még mindenki vette a lapot is el is köszönt.

Bit Rot 2009.07.19. 23:09:12

"(Figyelj oda: Tudj megnevezni egy pénzügyi tanácsadó céget, egy üdülési jogot forgalmazót, és ismerj legalább egy MLM hálózatot, különben hazugságon kapnak, ha az ügynök belekérdez. Ez ciki!)"

Annak ellenere, hogy moralisan nem szep dolog, szerintem nyugodtan lehet hazudni. Hiszen egy dolgot nem mondhat a telefonos: hogy hazudsz.
Meg akkor se mondhatja, ha te azt mondod, hogy most vetted meg a parlamentet. Esetleg azt mondja, hogy o nem hiszi, mire te: azt mondja, hogy HAZUDOK?

Egy lehazugozas egyertelmuen tonkreteszi az eselyeit: hiszen milyen alapon akarja, hogy uzletelj vele, ha lehazugoz?

sys 2009.07.19. 23:58:36

boldogabb országokban van egy központi lista, amire felíratkozhat mindenki, aki azt szeretné, hogy ne zaklasság ilyenek, és az összes cégnek kötelessége ellenőrizni a listát, mielőtt bárkit fölhív -- értelemszerűen, aki rajta van a listán, azt TILOS fölhívniuk.

mivel itthon ilyen sajnos nincs, ha telemarketinges hív, azonnal szó nélkül lecsapom a telefont. mindig. ne rabolják hülyeségekkel az időmet.

és nem hat meg a duma a szegény diákokról. szórólapot se veszek el soha, mert baromi irritáló és környezetszennyező. ha mindenki ezt csinálná, akkor előbb-utóbb abbahagynák a hülye telefonálást meg szórólaposztást, és normálisabb hírdetési technikákat találnának a cégek. dehát az emberek többsége még annyi konfliktust se képes elviselni, hogy egy vadidegent visszautasítson.

Marr 2009.07.20. 00:43:21

Ezt a nézőpontot kihagytad, jól látom?

>"§" jel esetén az előfizető kérésére az előfizetői adatok tudományos, közvélemény- vagy piackutatás, valamint direkt marketing célokra nem használhatók fel.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.20. 12:13:14

@Marr: ez a visszakérdezés működni szokott. Én a telefon lecsapását bunkóságnak tartom. Bocsánat ..

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.20. 14:24:31

A legtöbb mai telemarketinges már bemutatkozáskor közli, hogy honnan szerezte a telefonszámodat. Én általában meghallgatom a célját a hívásának, utána mondom, hogy nem érdekel. A kivétel: reggel 10 előtt, mert ha hajnalban kerülök ágyba általában eddig alszom. Nem nem bulizás, amcsi munkarend szerint dolgozom.

Utcamacska, illeszd be a telefonos tárgyalási technikákba, hogy ha "rendkívül fontos", "rendelje meg most", "nyert valamit ha vásárol" stb. szavakat ha egy mondatban használják eléggé komolytalannak/átverésnek hat, illetve, hogy rejtett számról való hívás is már ehhez tartozik.

Neves nemzetközi bank fontos számlainformációkkal keresett rejtett számról, csak kitartásának köszönheti, hogy felvettem. De azért nekem is be kellett őt azonosítani, hiszen ha valami csaló telefonál és olyan információt kér ami bizalmas hogyan adhatnám ki...

Jó a lapod, hajrá, nagy fába vágtad a fejszét!

Marr 2009.07.20. 15:48:30

@Utcamacska: Én is bunkóságnak tartom, ezért szoktam inkább kérdezgetni. De eddig mindig lecsapták a cégnév előtt, pedig a cégvezetőkkel is szívesen elbeszélgetnék az adatszerzési módszereikről.

pogacem 2009.07.21. 17:18:29

Engem mostanában elkezdtek hívogatni pénzügyekben, és nem érdekli a csávót, hogy már van tanácsadóm. És az se, hogy ha mondom, hogy nem érdekel a téma. Túl udvarias volnék, hogy nem csapom le a telefont a mondata közepén, hanem válaszolok?

A lényegre térve: Ezt hogyan kell kezelni?

Kalória 2009.07.21. 20:44:10

En nem szoktam magyarazkodni, kotekedni, meg ilyenek. A telefonszamom melle szerzodeskoteskor odakerult a § jel, az eleg egyertelmuen jelzi, mit gondolok. Siman kozbevagok, hogy "koszonom, nem erdekel", es leteszem. Szerencsere nem hivnak gyakran, ezert nem vagyok nagyon ideges. Aki meg ilyen munkat vallal, az nyilvan tudja, milyen "bunkok az emberek".

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.21. 22:20:16

@pogacem: Szerintem ha 3x elismételted már,hogy köszönöm nem, és csak mondja, akkor az utolsó után leteheted a kagylót azért :D

A zsigerből lecsapott telefon az ami sutyerák.

Nem irigylem amúgy ezeket a szegény embereket. Annyian próbálkoznak ezzel a feladattal, mint égen a csillag.

Bambano 2009.07.23. 10:41:30

Engem egyszer felhívott az első bank, hogy x kerettel hitelkártyát adnának. Megkérdeztem, hogy látta a számlaegyenlegemet? Mondta, hogy igen, mert a bankból hív. Megkérdeztem, hogy akkor szerinte nekem minek hitelkártya? Elköszönt.

Két hét múlva megint hívtak, hogy x/5 kerettel adnának hitelkártyát. Erre mondtam, hogy ha nekem két hét alatt ötödére esett a hitelmegítélésem, akkor kösz, de nem kell. Nem hívtak többet:)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.23. 12:37:18

@Bambano: aranyos sztori - melyik bank ez a zseniális?

critique 2009.07.28. 10:44:45

"Engem egyszer felhívott az _első_ bank"
macska, gondolom te nem beszélsz németül :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 14:56:11

@critique: áá dehogy ... :) (a strasszekacce se én vagyok ám!)

2012.03.25. 20:26:16

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

http:/kmdholding.com/hub3p3a

Amennyiben gyorsabban szeretnél a pénzkeresetben előrelépni és nem igényled a segítséget, a következő oldalon rögtön megkezdheted a regísztrációt és a dollárok keresését!
FM0204.iwowwe.com/

Bares4 2013.09.03. 20:28:37

Nagyon türelmesek vagytok mindannyian, őszintén gratulálok!
Én - pár éve - a pihenésemet/fürdésemet/fontos beszélgetésemet öncélúan megszakító hívásra a mérgemet lenyelve udvariasan elutasító választ adtam.
A következő stádium az volt, hogy elkezdtem beszélgetni velük, kipróbálva, hogy át tudom-e venni a beszélgetés irányítását... no akkor voltak Ők igazán türelmetlenek, amikor elkezdtem én az ő idejüket rabolni...
Aztán ezt is meguntam, és mostanában udvariasan közölni szoktam, hogy valakit ismeretlenül, öncélúan felhívni (lehet, hogy törvényes, de) etikátlan dolog. Ez a munka NEM tisztességes.
Néha vitáink vannak, néha ők vannak megsértődve (bár mindig udvarias maradok), néha érvek hangzanak el - amiket mind megcáfolok. A vége általában az, hogy ezt nem ők találták ki, ők csak dolgoznak benne, erre én meg szoktam mondani, hogy ilyenben részt venni sem szép dolog...
Igen, ők, a vonal túlsó oldalán ugyanolyan emberek, mint én, azzal a különbséggel, hogy olyan munkát vállaltak el, amit jó érzésű, jól nevelt ember nem vállalna. (Mert igenis TUDJÁK, hogy kéretlenül zavarnak, öncélúan kellemetlenséget okoznak - mégis teszik.)
Ha valakinek tényleg nincs más megélhetési forrása, hát őszintén sajnálom azért, amit kap a felhívott célpontoktól - de megérdemelten kapja.

oharozsabimbolehetnek 2014.07.18. 23:06:56

Ooops!

Bocs, kicsi késtem. Fel lehetne éleszteni ezt a blogot?
Van itt valaki?

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2018.05.09. 08:58:16

@blogollol: A cikkíró nem találja ellentmondásosnak, hogy sokszorosan hazudozásra buzdít, aztán azt írja, ne hazudj!? Pl." mondd meg, hogy van már üdülési jogod, személyes pénzügyi tanácsadód, akivel elégedett vagy, egy másik MLM vonalat már építesz ahol tilos a hűtlenség. Vettél már porszívót és a legújabb víztisztító készülék is megvan már, valamint várományosa vagy egy nagyobb vagyonnak nyugdíjas korodra

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2018.05.09. 09:02:57

@blogollol: Mennyivel etikusabb megszakítani egy tv filmet mondat közepén és betenni egy halom reklámot 20%-kal hangosabban, vagy az interneten a keresett tartalom elé vagy közé becsempészni a reklámokat, vagy a rádióban, vagy bármilyen médiában a reklámokat előtérbe helyezni a tartalom elé?
süti beállítások módosítása