HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Ruhák, nyár, eladási trükkök

2009.09.20. 16:56 Utcamacska

... eszembe jutott egy dolog, amit szerintem sikerrel használhat bárki az üzletkötés, a tárgyalások során. Olvass tovább, és kiderül, hogy függ össze ez a ruhákkal.

A nyaralásoknak többnyire vége. Azt mondják, még csütörtökig marad a jó idő, aztán végleg és visszavonhatatlanul itt az ősz. Ilyenkor a nyári ruháimat össze szoktam pakolni, és előszedem a télieket. A szerkrényben így jobban elférnek. A pakolás közben kezembe akadt egy fehér strandruha, s eszembe jutott egy nosztalgikus emlékeket idéző nyári történet. Gondoltam ez éppen ide illik.

A vidéki házunkban szükségem volt egy szennyestartóra. Arra gondoltam, hogy a bolhapiacon nézek körül. Ott ugyanis nagyon jó darabok fordulnak elő, töredék áron. Rábukkantam egy vadonatúj, vesszőből fonott példányra, sikerült lealkudnom belőle még egy jókora összeget is (ettől élvezetes a bolhpiac!) és meglepetésemre a "véres" alku után az eladó azt mondta: - Ott a szőnyege végénél találok egy kosarat, abból válasszak valami ajándékot. Az jándékos kosárban volt mindenféle: Játékok, ruhák, apróságok. Nem csak nekem ajánlotta fel az ajándék választás lehetőségét, hanem egy másik vevőjének is, aki egy hörcsögkalitkát vett tőle éppen. Meglepetten láttam, hogy az ajándékos kosárban egy vadonatúj, egyszerű, fehér nyári ruha is lapul, épp a méretem. Köszönettel elvettem az ajándékát. Tényleg jól esett a figyelmesség, hiszen úgy éreztem, hogy messze áron alul hoztam elaz árut, s a ruha is tetszett. (Az obligát fehér strandruha!) 

Azóta ha arra járok, nem csak igyekszem nála venni ezt-azt. De nem csak így szoktam neki viszonozni a segítséget. Többször segítettem be neki "rágyalástechnikai trükkökkel" is - kicsit felhajtva a termékek árát. Megkedveltük egymást. Kiderült, hogy kutyákat is tenyészt, s hogy az eladásra kínált holmii tényleg mind újak. Egy különleges forrásból, áron alul szerez apró bibás tárgyakat, melyeket vagy megreparál, vagy eladja ahogy vannak.

Két fő dolgot tanított nekem ez az egyszerű árus - azon túl, hogy magának szerzett egy lojális vevőt.

  • Ajándékot adott - ezzel elérte, hogy ne csak elégedett legyek, de egy kicsit lekötelezettje is. Elérte, hogy emlékezzem rá, s hogy megkedveljem.
  • Eszembe juttatta azt a trükköt, amit még évizedekkel ezelőtt tanultam a "Garay egyetemen" vagyis a régi Garay piacon, ahol több fontos dolgot szedtem fel egyetélen ott eltöltött nyáriszüneti munka alatt, mint több főiskolai évfolyamon: -  Például azt, hogyan kell felverni valaminek az árát!

A technika csupán annyi, hogy egy vevőnek látszó személy odamegy a bámészkodóhoz, s ugyanarra az árucikkre vet szemet, mely a bámészkodónak is tetszik. Rákérdez az eladónál, megdícséri, majd félhangosan tanakodni kezd, hogy megvegye-e? (Az összebeszélt eladó és vevő ilyenkor akár magasabb árat is mondhat éppen, mint korábban. Ám ez nem szükséges, nem is annyira szokás, hiszen az alkudozás miatt eleve magas árat mond mindenki!)Úgy tesz, minta tanakodna a vásárláson, az eladó pedig rákérdez a bámészkodóra:  Elnézést ha Ön megvenné, Önnek adom, mivel előbb volt itt. Szeretné megvenni? A bámészkodó ilyenkor szinte minden alkalommal alku nélkül, a felkínált áron vásárol. A felhajtó megdicséri a báészkodóból faragott vevőt, hogy milyen jó vásárt csinált, és sajnálkozik, hogy megelőzte őt, mert hát szemeseknek áll a világ.

Ugyanezzel a technikával segítettem eladni a bolhapiacon a bringaárusnak két bringát - cserébe' anyagáron javította meg az én bringámat.(Pedig csak szórakoztam, míg arra vártam, hogy átvegye a bringát tőlem javításra...)

Ez a piaci tenchnika egyébként egyszerű, és érdemes vevőként is tudni róla, ugyanis így pillanatok alatt elállhatsz a vásárlástól, ha olyan kacatot akarnál megvenni, amire egyébként nincs szükséged, de a pillanatnyi "éhséged" és vágyad rávesz a vásárlásra.

8 komment

Címkék: értékesítés tárgyalás meggyőzés eladás sales manipulatív

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr851394875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Syolos 2009.09.21. 18:54:50

Ezért gyűlölöm az arabokat is. Engem idegesít, mindig átverve érzem magam, amikor rájövök ezekre a technikákra. Alkudozni is utálok. Írják ki, mennyibe kerül, és ha soknak tartom, nem veszem meg.

Már hallottam ismerőstől is, éppen telefonon magyarázott valamit az egyik alkalmazottjának egy ügyfélről, hogy adjanak 5 százalék engedményt, mint mindenki másnak, és akkor elégedett lesz az ügyfél.

Átverés. Mindig ezt érzem, nem is alkudozom sosem.

Pár hete voltam Spanyolországban, de ott beszoptam, mert nem figyeltem eléggé. Tetszett egy póló a parton, kérdeztem, mennyi, azt mondta, hogy 25 euró, de vége a szezonnak, 21-ért odaadja. Hezitáltam, mert nem akartam megvenni ennyiért, erre kibökte, hogy 17 euró.

Megvettem, majd amint kiléptem a boltból, leesett, hogy mi történt (mivel kerülöm a nyilvánvalóan alkus árusító helyeket, szinte sosem kerülök ilyen szituba). Legszívesebben visszamentem volna és a pofájába basztam volna a pólót. De hát nigák voltak, hárman is, a bajt meg nem keresem, ha nem muszáj...

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 18:56:38

@Syolos: asszem, pénteken jön az alkudozós cikkem - ajánlom figyelmedbe. Én ugyanis IMÁDOK alkudozni, ez egy külön világ!

mldrv 2009.10.04. 05:05:20

alkuban én azt utálom, amikor a vevő alkudni akar :)) ugyanis nagyon nehéz ráérezni, hogy mi az a pont, amin túl ő tényleg nem venné meg, és mikor csak alkudozik az alku kedvéért, de megvenné X áron is, nemcsak olcsóbban, tehát csak ki kell tartanom, hogy megvegye X áron is... erről írhatnál h hogyan lehet ráérezni :D

mldrv 2009.10.04. 05:07:35

ja, azt ne írd, hogy mindig engedjek és vmi marha olcsó áron adjam oda a termékem, csak mert akkor elégedettebb lesz.. ha már eleve tök jó áron adom, akkor nem az én hibám, ha nagyon spórolós típus és még tovább akar alkudni :) azt még megértem, ha csak egy picit szeretne alkudni, az még rendben lehet attól függően. azt hozzá kell tennem, hogy ilyenkor nem fogyasztási cikket vesznek tőlünk, hanem hasznot hajtó dolgot.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.10.04. 13:46:48

@mldrv: az alkuról szóló blogbejegyzésemet egyik pillanatról a másikra eltüntette, majd 5 napja most enged be először az admin (Azt hiszem, az én hibám volt, úgyhogy nem pattogok) Megpróbálom előidézni az alkuról szólót ...

mldrv 2009.10.05. 05:26:32

@Utcamacska: köszi, az remek lenne :)

fenguru 2009.11.02. 15:11:46

Ez a biciklis sztori baromira hasonlít az itt a piros, hol a pirosra, ott is mindig van palimadár meg beépített nyerőember. Én nagyon szeretek alkudni, mert az összes látens drámai hősnő szerepemet ki tudom élni benne, mire az eladó is felszabadul és ő is. A végére valami irtó vicces játék lesz belőle. Még akkor is, ha nem veszek végül semmit, tegeződve és barátként válunk el, mert jót játszottunk. Viszont az átverés az más tészta. Ebből a történetből azt tanultam meg, hogy résen kell lennem, ha egy másik vevő is ácsingózik - lehet hogy összejátszik ellenem az eladóval. És az már egy másik játék, egy olyan, amit nem biztos, hogy szeretnék játszani.

GOLIKTJUZHTGSBFV 2013.09.01. 13:38:31

Kíváncsi vagyok, mit szólnátok az Il Makiage "marketingmódszeréhez". Ők arra alapoznak, hogy szégyelld magad, ha nem veszed meg a pofátlan árú termékeiket. Állítólag sokaknál beválik.
süti beállítások módosítása