HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Elzavart ügyfél

2009.08.16. 10:30 Utcamacska

Ez a post arról szól, hogyan kell udvariasan, mégis hatékonyan elküldeni azt a fizető ügyfelet, aki azt képzeli magáról, hogy te vagy a Pali-baba ő meg a negyven rabló.*

Felhatalmazásom van, hogy Gábor sztoriját megosszam. Ő úgy gondolta, hogy nincs egyedül, segít másoknak is, ha megértik, miért kell néha elküldeni egy fizető ügyfelet. Gábor programozó, Mariann pedig egy ügyes vállalkozó hölgy, olyan vörös hajjal, amitől Gábor mindig is elvesztette a fejét. Gábor tehát először összebújt Mariannal, majd utána mégsem jártak együtt. Viszont Mariann rendelt Gábortól weblapot. Gábor pedig lassan harmadik éve, hogy Mariann terrorja alatt szenved. Mariann becsületesen fizet, Gábor pedig beleőrül. Gábor a talákozónkon 25 percen át (mértem!) csak mesélt Mariannról, iszonyúan felhúzta magát a végére. Íme a sztori:

Körülbelül 3 éve, hogy összejöttünk. Csupán néhány randi volt az egész, aztán megbeszéltük, hogy nincs szerelem, ki-ki lépjen tovább, maradjunk barátok. Mariann azonban éppen akkor futtatta fel a vállalkozását és rendelt tőlem egy weblapot. Először csak egy kisebb, pár oldalas bemutatkozást, aztán elkezdett járni mindenféle online marketing kurzusra, és egyre több és több funkcióra volt szüksége. Ez még eddig jó hír is lehetne, hiszen lett egy numerából egy fizetős ügyfelem, aki elégedett és visszajár. A valóság azonban egy rémálom. Mariann nem ért hozzá. Többször is próbáltam neki alapvető dolgokat elmondani, főleg még az elején. Mint aki ott sincs. Rosszul mondja el, rosszul méri fel a dolgokat, eőször mást akar, menet közben gondolja meg magát. Mindent megpróbáltam, kérdőívet írtam neki, szerződést kötöttem vele mindenre kiterjedő részletességgel, magyaráztam, konzultáltam, de semmi eredmény. Árat emeltem - eleinte ugyanis haveri áron dolgoztam - azonban azt is kifizette. A meggondolatlanságával, a hebehurgyán össze-vissza ötleteivel egyszerűen őrültbe kerget. Minden azonnal kell neki, és valahogy eléri, hogy mégis megcsináljam neki, félretolva az összes többi más munkámat. Azon gondolkodom, hogy újra árat emelek.

Gábor 25 perces dühös monológjának ez volt a lényege. Rettegett már, ha Mariann hívta őt, mert tudta, hogy a beszélgetésekben nem csak hogy alul marad majd, de fölösleges munkák hegyeit zúdítják a nyakába.

Gáborral a második talákozó végére jutottunk el odáig, hogy Mariannal való viszonyát megszakítsa. Mariann ugyanis - talán az összekutyult, le nem varrt magánéleti szál miatt is - szélsőségesen stresszelte Gábort. Bár fizetett, Gábor úgy érezte, a pénz még mindig nem a "piaci ár", s a feladatok többsége Gábor véleménye szerint értelmetlen, sziszfuszi munka volt. Zavarta őt Mariann gondolkodási és munka tempója.Gábornak sikerült felismernie, hogy azt az időt, amit a Mariannal való idegeskedésre fordít, sokkal hasznosabban és anyagilag is jobban töltheti. Elfogadta, hogy nem tartozik semmivel Mariannak azért a régi kalandért.Ezt az összefoglalót írta nekem:

Megírtam a levelet, amit megbeszéltünk. Egyszerű felmondás volt, leszámoltam az összes közös üggyel, kiírtam átadtam, összefoglaltam benne mindent, és tényleg postán, borítékban, ajánlva elküldtem. Nem csak úgy, e-mailen! A postahivatal elől majdnam visszafordultam, mert tartottam attól, hogy Mariann majd felhív és könyörögni fog. Végül mégis feldatam. Mikor köjöttem a hivatalból, úgy éreztem, hogy egy lavina zúdul le a szívemről, felszabadultnak éreztem magam. Mariann tényleg felhívott, majdnem sírt, de én képes voltam higgadt maradni. Nem bántottam meg, sőt ajánlottam neki egy kollégát. Azt hiszem, nem haragszik rám! De végül mindegy is, hogy haragszik-e, a lényeg, hogy azóta hirtelen 3 másik sokkal jobban fizető, új feladatot kaptam. Köszi! 

Az ügyfelet megtartani néha könnyebb, mint kirúgni. Sokan vannak, akik egy problémás ügyfelet, mindenféle lelki tényezők, félelmek, szánalom miatt nem küldenek el. Ez a játszma-sorozat aztán tartozásos adósságos, stresszelős, lekötelezetti helyzetek sokaságát idézi elő, s minél később szabadulunk meg a rémes ügyféltől, annál rosszabb. A legtöbben azért félnek elküldeni az ügyfelet, mert vagy az már túl sokkal tartozik, vagy épp mert rendesen fizet és félnek a bevétel kiesésétől.

Külön téma még a szánalom: ilyenkor azt kell mérlegelni, hogy vállalkozásunk szociális, vagy üzleti alapokon működik-e? 

A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy az ilyen ügyfél kirúgása után valahogy hirtelen megtelik az "üres hely" a munkafolyamatban, mégpedig a hozzánk méltó, fieztős kuncsaftokkal.

* Megmondod honnan az idézet? Aki elsőnek írja be kommentbe a helyes választ, ajándékot adok! ;)

23 komment

Címkék: üzlet ügyfél tárgyalás

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr631312459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Osthanes 2009.08.16. 11:19:30

Mr. Teufel mondja von Schwartzról a Macskafogóban? :)

yetee 2009.08.16. 11:25:38

Az idézet a macskafogóból van

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.16. 11:46:40

@Osthanes: Ott a 10 pont és az ajándék! :) Már ha szeretnéd - a héten elkészül remélem, egy nagyon szuper e-könyvem a stresszinterjúkról. Kérsz belőle egy példányt térítésmentesen? Hovatovább az elsőt? (Ha nem akkor yetee-é a jog.)

Bambano 2009.08.16. 12:17:27

@Utcamacska: természetesen nem.
Mr. Teufel mondja annak a szájról olvasó jeltolmácsnak, akivel kihallgatják a "titkos" tervet, amely szerint Lusta Dick Tokióba repül álcaként.

Mi az a stresszinterjú? Amikor a jelölt pofánveri az interjúztatót? :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.16. 13:12:02

A helyes válasz a Macskafogó :) ennyi elég nekem. Amúgy Ali ben Kuka jeltolmácsnak mondja :) és tényleg Pokio.

A stresszinterjús e-book nemsokára kapható lesz. De ígérem,hogy a törzs-kommentelőknek a megnyerhető verzióját is gyakran fogom adni. Még a korrektornál- grafikusnál bütyög -aztán van tényleg kész.

mig8 (törölt) 2009.08.16. 13:42:58

@Utcamacska:

Engem érdekel!

Az én esetemben van egy bizonyos hang - nőké -, amelyre nem tudok nemet mondani, ha segítséget kérnek. S a végén mindig én szívok. Márcsak azért is érdekelne, hogy ennek ellent tudjak mondani. :-)

Amúgy én bírom a stresszt. Sőt, az engem jobb teljesítményre ösztönöz. Most is már másfél hónapja stresszel a nagyfőnök. S eközben a munkámra nem lehet semmi kifogása, egyik problémát a másik után oldom meg.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.16. 16:42:45

Na egy nagy lófaszt. Nem biztos, hogy ha kirúgok valakit, három másik jön helyette. Vagy jön, vagy nem. Mindig utáltam az ilyen jóslatokat. Egyébként én nem küldtem volna el Mariannt, csak ötszörösére emeltem volna az árat.

Igaz az előző posztoló is: stresszhelyzetben konstruktívabb az ember. Olyan jó érzés főnököket picsába küldeni.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.16. 16:46:50

Tudod, azért jön helyette másik, ha ügyes vagy, mert az energiáid felszabadulnak arra a dologra, amire szükséged van. Ha az a pénztermelés, akkor arra. Ha a pihenés, akkor nem ügyfél jön, hanem pihenőidő :)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.16. 16:47:09

A stresszinterjúról pedig annyit, hogy ha velem próbálkozna valaki, perceken belül rendőrségi ügy volna belőle, országos napilapban címlapon jelenne meg a dolog. (Volt ilyen már az életemben, hogy címlapon voltam, színes fényképpel.)

Bambano 2009.08.16. 17:22:31

@Strici: főnök f2f elküldése nem stressz :)))

Bambano 2009.08.16. 17:23:07

@Utcamacska: és akkor most vágassam le kezemlábam, hogy én is törzskommentelő lehessek a könyvedért?:))

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.16. 17:49:07

@Bambano: nem kell :) Elég, ha néha nyersz ;) ugyanis azt találtam ki, hogy ez lesz az ajándék, amit a postok után az ügyes kommentelők megnyerhetnek - egyébként pedig jutányos áron meg lehet vásárolni is emelt díjas SMS-ért. Tehát vagy lutrizol, míg megnyered, vagy küldesz majd SMS-t szépen, és letöltöd :) de ez még tesók közt is legalább egy hét ..

Bambano 2009.08.16. 17:55:23

@Utcamacska: offtopic/kötekedős: sosem értettem, hogy adhat ki az ember a kezéből nem nyomdakész cuccot:PP

mi meg itten epedve várjuk:)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.16. 18:01:41

@Bambano: ez nyomdakész lenne, ha nyomdára szánnánk -de ez e-book lesz. Mondom korrektor, grafikus. Érteeed :) Várom vissza onnan.Vagyis nem most írom - mert mát megírtam.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.16. 18:56:48

Cica: Ahogy rájövök, hogyan kell, kapsz jogot.

Marr 2009.08.17. 17:56:56

Pfú, azok a haveri alapú áras dolgok... Soha nem jók. Ha tényleg haver, akkor miért nem ingyen? Ha meg annyira nem vagy jóban vele, akkor kapásból teljes ár... Tudom, hogy nem ez a bejegyzés lényege, de nekem ebből látszik, hogy Gábor már az elején tudhatta volna...

Bambano 2009.08.18. 02:12:41

Nálam a haveri árazás egyszerű: ha haver, nem dolgozom neki. Ha családtag, pláne.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.19. 05:52:37

@Bambano: ezt, ha kifejted egy levélben, kiposztolom! Nagyon örülnék neki!

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.29. 12:58:16

A legnagyobb szívás , ha havernak dolgozol. Azt gondolja, neked semmi sem drága, hogy őérte és a munkáért megtedd, és természetesen a legeslegeslegjutányosabb áron.... Rokonnak? Soha! Éppen elég, hogy nem tudom őket elhajtani ha valami baj van a vindózukkal, mert azt mondják, "te valami számítógépes vagy" biztos meg tudod csinálni. Senkit sem érdekel, hogy 9 éve csak Mac-et használok, és fogalmam sincs a vistáról... Hogy ugyanezt még a melóban is? Szó sem lehet róla. Inkább ajánlok valaki mást.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.10. 11:52:23

A "zűrös" ügyek lezárása nagy megkönnyebbülést hoz. :)
süti beállítások módosítása