HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Megríkattam a BKV ellenőrt! Alázás vagy ingyen kócsing? Döntsd el!

2009.06.29. 09:48 Utcamacska

Régóta gondolkodom rajta,leírjam-e Nektek ezt a félig vicces-egyébként komoly történetet, de mivel a tárgyalás sajátos formája ez is, tanulságos lehet.(S egyúttal biznyíték arra, hogy mindenki minden nap kerülhet olyan helyzetbe, ahol tárgyalástechnikai tudásra van szükség.)

Gyakran BKV-zom, bár van autónk. Kettő is. Egy amiben a gyerek ropizhat, a kutya kutyulhat, a cucc halmozódhat, meg egy rendes, amivel meg lehet jelenni alkalomadtán, de az előző opciók egyikét sem tudja. De a főváros nem parkolható hely. (Tehát ha láttok egy kosztümös nőt rollerezni, akkor integessetek - az nagy valószínűséggel én vagyok.) Na de vissza a témához: Buszra pattantam, felszállás közben hívott egy ügyfél. Fontos volt, így nem tettem le a telefont. Siettem, így nem maradtam a megállóban. A buszra szállva inkább kapaszkodtam, mint egykezes hadművelettel lyukasztandó jegy után néztem volna minden vacakkal dugig megpakolt kéttenyérnyi kistákám berkeiben. Egy rövid megálló múlva felszállt az ellenőr, az ügyfelem épp elköszönt. Nos, én meg még nem lyukasztottam.Patthelyzet. Nem igazán akrok én bűntetések után futkosni, hiszen akartam lyukasztani de ... Minden ember került már hasonló helyzetbe.

Ránézek a kis ellenőrre: Szemüveg, olcsó holmik, arckaraktere alapján erős apai szigorra utaló jelek, anyai elvárásokból fakadó traumák, párkapcsolati gondok, nehéz, sorscsapott élet, keze munkában edzett. Szája sírásra görbülően ráncolva.Leharcolt lelkű szánalmas kis pasi, de összegezve jóravaló kis ember.

- Jegyet, vagy bérletet kérek ellenőrzésre! 

- Hmmm... az édesapja mit szólna, ha tudná, hogy a magához hasonló egyszerű prolikat bűntetgeti? Nem szép dolog ez. Szerintem az édesanyja nem erre szánta Önt, nem erre nevelte ...

- Hát igen. Anyám azt akarta hogy sokra vigyem!

- Mi volt, mielőtt BKV ellenőr lett magából - látom, hogy dolgos keze van, becsületben megőszült ember. Nem csinálhatta mindig ezt a rémes feladatot.

- A MÁV-nál voltam, de aztán onnan leépítettek. Máshoz meg nem értettem, nem kellettem már sehová (XX) évesen, hát most ide tudam elhelyezkedni. De nem szeretem ám!

- Megértem. Nehéz lehet, hiszen sokszor azokat az embereket kell bántania, akik a sorstársai, közben nem tanusíthat megértést feléjük.

- Szegény édesanyám (ellenőrünk itt már könnyet dörzsöl ki a szeme sarkából) mindig rendes embernek nevelt, most meg ezt kell csinálni ... (hangja elcsuklik)

- Ki mondta, hogy KELL csinálni? Vannak más lehetőségek még, csak próbálkoznia kell. Ne adja fel, maga egy rendes, dolgos ember. A magafajtára sokhelyen szükség van, csak ne negedje, hogy kihasználják a jóhiszeműségét! Próbáljon személyesen bemenni mindenhová, ahol csak hirdetnek! Az önéletrajz az nem elég ...

- Igaza van - megpróbálom .... (Leszáll, anélkül, hogy megkérdezte volna, van-e jegyem, vagy megbűntetett volna, vagy bármi.)

Mit is csináltam valójában? 

A technika, amit alkalmaztam, elég egyszerű. Az arc és személyiség karakter felismerése után egyszerűen felmértem, mi az ember lefájóbb pontja, mi a gyengéje, és ezen a területen szúrtam be egy kérdést. Együttérző voltam szegény flótással, tényleg nem lehetett könnyű neki. Az őszinte figyelem, a segítő kérdések teljesen ki tudták hozni a kaller-szerepből, s végeredményben ő nem bűntetett meg, de kapott egy kis energiát, segítséget, lökést a továbblépésre saját boldogtalanságából.

Ám a valódi technika a szerepeltolás, vagy átpozícionálás. Az ellenőrből, a rendőrből, vagy más hivatalos személyből csinálj embert, férfit (nőt), apukát(anyukát), vagy bármit, ami nem az egyenruha, hanem az egyenruha alatti terület. (Szív és lélek, maga az ember.) A módszer meglepően jól működik,még azokkal szemben is, akik egyébként ismerik. Hiszen mindenki elsősorban ember - a jelmez csak a reggeli után kerül fel az emberre.

Ha van olyan történeted, amelyik a BKV ellenőrökkel kapcsolatos és valamilyen konfliktus megoldásról szól (tehát nem erőfitogtatásról, vagy bunkózásról) azt küldd el nekem, az utcamacska@freemail.hu címre, vagy írd be kommentbe.

Ha egyéb történeted, sérelmed van, azt tedd a BKV blogba - az oda való! 

6 komment

Címkék: kommunikáció bkv tárgyalás bkv ellenőr szerepeltolás átpozícionálás

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr871215017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liquidos 2009.07.10. 11:39:28

Hááát ehhez már kell a sokév rutin , meg egy kis boszorkányság. Én azt szoktam mondani az ellenőrnek, ha véletlen nincs nálam jegy, hogy 1db menetjegyet kérek. Eddig mindig kaptam és ki is fizettem.
Mert milyen dolog az, hogy a szolgáltatás igénybevételének a helyén nem tudok jegyet venni? A metró persze más ott vehetsz jegyet. :-)

Marr 2009.07.20. 00:52:06

Azt hittem, legalább az a sztori vége, hogy a beszélgetés alatt kilyukasztott jegyet átadod. Ez nem problémamegoldás volt, hanem a probléma eltussolása, ezért a figyelmed sem lehetett őszinte.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.20. 12:33:34

@Marr: Az egészre nem volt összesen 3-4 perc, hamarabb leszállt szegény, mint erre sor kerülhetett volna, nem is kérte már többé a jegyet, egész máshol volt már a hangsúly. (Amúgy tömbjeggyel járok, 99%-ban ki is lyukasztom, máskor rollerrel, vagy autóval is közlekedem)

mbenedek 2009.08.09. 20:13:58

(vissza)élve intellektusoddal (és társadalmi pozícióddal) elhanyagolható előnyt értél el az által, hogy egy rossz sorsú, munkáját végző embert szembesítettél helyzete árnyoldalaival. Háááát....

Lehet, elmondtam volna, hogy még nem tudtam lyukasztani. Megbüntetni úgy sem tud (a leírt személyiségjegyek alapján nem fog fizikailag inzultálni), és feleslegesen nem aláztad volna meg.

Ha jóléti társadalomban élnénk, és egy, nem a képzettségének, lehetőségeinek megfelelő munkát végző embernek mondtad volna ugyanezt el, még menthetnéd magad avval, hogy felnyitod a szemét, és sorsa ez által jobbra fordul. (Más kérdés, hogy egy jóléti társadalomban nincs annyira alacsony megbecsülése azoknak az embereknek, akik a szabályok betartását felügyelik). Magyarországon azonban a bemutatott volt máv-os bkv ellenőrnek ezen túl talán csak a parkolási ellenőr munkakör jöhetne össze (biztonsági őrnek már nem vennék fel az általad leírt személyiségjegyek alapján).

El nem tudom képzelni ezt a szituációt:
Közted és egy német (osztrák, angol...) ellenőr között
Közted és az éjszakai járat 1 ellenőr + 3 bunkó biztonsági őr (ork) között

Akkor lennél Jani (Juci, Vali... szóval valaki). Így inkább csak ügyes, de akkor sem szimpatikus okostojás.

Ez a nick még szabad 2009.08.09. 22:52:34

ez a sztori elég sz@r volt.

végig úgy éreztem, miközben olvastam, hogy csúsztatsz benne, valószínűleg azért, amiért tovább olvasva a sztorit, önmagad vallod be, hogy nagyon jó vagy, hisz megúsztál 1 euro-t, vagy inkább a 20 euros büntetést...

másrészt amilyen stílusban leírtad, mint pl "két autónk van, amikhez menő kifejezések tartoznak az épp aktuális "mémtárból", mint pl "gyerek ropizhat, kutya kutyulhat, blablabla, majd a végén leosztod a kommunikációs technikák tutifrankóját, mindenképp azt sugallja, hogy te "felsőbbrendű" vagy...

szóval ez a sztori sz@r

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.10. 19:02:34

@Ez a nick még szabad: a jegy is, a bűnti is több, mint amit írtál (összegszerűségét tekintve) Nem itt élsz, ugye? Mi az a "mémtár"? Valaki egyszer magyarázza már el ezeket a mémeket- én basszus nem értem. Hülye vagyok, vállalom, de nem értem ...
süti beállítások módosítása