HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Hogyan tárgyalj a dilis szomszéddal?

2009.07.21. 10:12 Utcamacska

Úgy átszik, megérkeznek az első e-mailek az utcamacska@freemail.hu címemre. Lehet, hogy az Indexes "forró válogatásba" való bekerülés hatására, de rám bukkantak azok, akik megpróbálnak nekem megoldhatatlan feladatokat adni a maguk módján, mintegy vizsgáztatva engem: - vajon mennyire értek hozzá?

Az intelligens kommentelőknek természetesen már sikerült olyasmiket felvetniük, amiknek utána kell olvasnom. Nem állítottam soha, hogy tökéletes vagy mindentudó volnék, csak azt, hogy szeretnék egy lehetőséget, ahol a tárgyalásokról van szó, úgy általában. Üzletfél, üzletkötő, értékesítő, HR osztály és állás interjú, vagy egyszerű prezentáció, ahol bemutatsz valamit, vagy bármilyen helyzet a témában ...

A levélnek csak a zanzáját közlöm. Túl hosszú és személyeskedő hozzá, hogy végigolvassuk.

Adva van egy szomszéd, meg egy néhány másik. Az egyik szomszéd folyamatosan zavarja a többieket. Túl hangosan hallgatja a rádiót, kopog, zörög, kalapál, telehordja az udvarát lomokkal, indokolatlan mennyiségű macskát szaporít, akiket aztán elfelejt megetetni. A lomokban felszaporodnak az egerek - állítólag ezért van a túl sok macska! - és patkányt is látnak néha. Mindezt elegáns kertvárosi részben.

Le kell szögeznem: Elvi megoldás mindenre van, de abban a percben amikor az emberi érzékenység, hitrendszerek és sértettség is résztvevője lesz egy helyzetnek, bizony a távtanácsadás majdhogynem lehetetlenné válik. Azt is tudnunk kell, hogy vannak olyan emberek,akik elmebetegek. Ezzel még az orvosok is csak ritkán tudnak mit kezdeni, az átagos szomszédok, akiket bosszant a dili, biztos, hogy tehetetlenek.

Ebben az esetben egyedül az összefogás segíthet. Azok a szomszédok, akiket zavar a szomszéd viselkedése, összefoghatnak, hogy a helyzet megoldódjon. Néha ez pénzbe is kerül (mint péládul a macskák befogása, ivartalanítása és szabadon eresztése, vagy a ház elé tett lomok elszállíttatása.) Az összefogás része lehet, hogy közös feljelentést írtok, bár gyakorlatban ennek is viszonylag kevés a hatása. Az ANTSZ-nél is lehet feljelentést tenni, legjobb a szomszédokkal közösen. Ilyenkor a hatóság látja, hogy nem két szomszéd ostoba párbaja amiről szó van, hanem valós probléma. Ők is komolyabban veszik az ilyesmit, mint az egyszerű torzsalkodást. Az ilyen esetekben nem a szomszéddal kell tárgyalni, hanem ahhoz kell ügyesség, hogy a többi szomszéddal össze tudjunk fogni. Azokkal, akiket szintén zavar ez a magatartás. A helyi pártok szervezeteinél és az önkormányzatnál vannak olyan fogadóórák, amikor ingyenes jogi tanácsadást kaphatunk. Ezekre érdemes lehet bemenni és érdeklődni a jogszerű lehetőségekről.

Vannak helyzetek, amikor semmilyen "technikázás" nem segít. Az elmebetegekhez nem tudok jogosítványt adni még én sem. Örömmel segítek olyan helyzetekben, ahol a tárgyalás lehetséges. Ez nem az a helyzet.

13 komment

Címkék: megoldás tárgyalás szomszéd tárgyalástechnika

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr781258251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bit Rot 2009.07.21. 19:41:52

Háát, ennél azért többre számítottam volna a blogban!

Nem biztos, hogy a szomszéd teljesen elmebeteg, és én úgy érzem, hogy biztos lehetne legalább tippeket adni, nem reménytelen a tárgyalás -- de én nem vagyok "profi".

Kalória 2009.07.21. 20:33:11

Bit Rot, azert van egy olyan erzesem, hogy Utcamacska jol elboldogulna a szomszeddal. De eleg nehezen tudom elkepzelni, hogy latatlanban meg lehet mondani valaki konkret bajara a tutit. Tippek? Mire gondolsz? Hogy konkretan miket mondjon az orult szomszednak a panaszos, vagy mi? Dehat ilyesmit hogyan lehetne tenni egy level alapjan? Olvasom egy ideje a blogot, de neha nem ertem, mit varnak azok (vagyis egy reszuk), akik kommentelnek. A sajat dolgaiert mindenki maga felelos, es bar lehetnek modszerek, amik megkonnyitik a boldogulast, ahhoz azert Istennek kellene lenni, hogy barki ismeretlen eleteben valaki kepes legyen egypar tippel elsimitani a kinokat.

psmith 2009.07.21. 21:54:56

Válaszoltam a maria blogon a hozzászólásodra, de gondolom moderálás miatt nem jelent meg.


Na, ezért is egy faszság a moderáció.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.21. 22:08:07

@Bit Rot: szívesen várom, bár a levél alapján nekem úgy tűnt: a vizsgafeladat egy bolond bácsikáról szólt. Azért én meghallgatnálak! Te mit mondanál?

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.21. 22:09:08

@Kalória: Köszi :) ez jól esett!

@psmith: ott sajna nem én vagyok a "bakter"

Marr 2009.07.21. 23:04:21

@Bit Rot: Tényleg lehet normális. Azért érdemes kipróbálni a fentieket, mielőtt kibontja valamelyik szomszéd felé a falat.

Spirituális Kotlós 2009.07.22. 07:55:48

Szerintem tárgyalási technika lehet még, ha mindezek előtt fogod magad és írsz neki egy 3 soros és érthető levelet. Szépen. Azért nem mondod, hanem írod, hogy legyen nyoma és felfogja. Legyenideje megnézni. Leírod neki szépen, hogy mocskosul fel fogod jelenteni. MIndezt alehető legdiplomatikusabban.

Spirituális Kotlós 2009.07.22. 07:59:14

Ja lehagytam a lényeget. Nekem ez már bejött. Amikor a szomszédomat zavarta, hogy a szemeteszsák kint áll az ajtó előtt. Takarításkor mindig kiraktam, 3.on laktam, a térdem miatt egy nap egyszer mentem le, akkor vittem le.
Az ő fiai a közös 4 lakásos emeleti térben, alépcsőházban - eső idején- fociztak. A fal volt a kapu, 11-es akkor jött, ha az éna jtóba rúgták bele. Ezek után kicsit frusztrált, amikor egy szép napom hallom kintről, hogy büdös (nem volt büdös) és mennyi gond van velünk. Levittem egy este a szemetem, majd mire visszaértem a vásárlásból az az ajtó előtt állt. Na mondom, non-verbális üzenet.

MIvel én nem akartam kezdeni mi zavar bennük írtam egy levelet. Szép, jogi stílusban arról, hogy a szemetem az én szemetem én fizettem érte, a magántulajdonom, ahogy a lakás is, amit egyébként hivatalosan bérlek. Így küszöb. Ezért ha még egyszer hozzányúl, feljelentem. Nemv olt jó kapcsolat, de többet nem volt gond.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.22. 08:12:55

@Spirituális Kotlós: Igen, néha az írás sokat erősít a szavak nyomatékán.

Bit Rot 2009.07.22. 08:48:33

@Utcamacska:
Nem tudom, mert nekem is gondolkoznom kellene, az biztos. És nem biztos, hogy találnék jó megoldást.

Sokszor csak bele kell törődni a dolgokba, ha nem olyan komolyak, de az se könnyű.

A vicc, hogy nálunk van egy szomszéd, aki a földszinti céget cseszegeti, hogy a dolgozók vagy partnerek eldobálják a csikkeket az udvaron -- eddig jogos. De ugyanez a szomszéd este 9-11 között néha zenét hallgat (és vele együtt a fél ház :-), ugyanez a szomszéd kint hagyja a macska kakit (zacskóban) az ajtó előtt néha, stb. Sokszor kint hagyja a lépcsőházban az ajtó előtt a cipőjét (WTF??)

Ironikus.

Ugyanakkor szerencsére ahhoz ezek elég ritkán történnek meg, vagy nem olyan komolyak, hogy érdemes legyen konfliktust vállalni emiatt. Amíg évente 5-6 bulis este van, addig nem gond.

Persze azért kultúrált ember kiírja a lépcsőházba, hogy bocsi, ma este buli lesz nálunk.

Bit Rot 2009.07.22. 08:50:52

@Kalória:
"Olvasom egy ideje a blogot, de neha nem ertem, mit varnak azok (vagyis egy reszuk), akik kommentelnek."

Szerintem Utcamacska most belecsapott a témába, de hirtelen félbehagyta a gondolatmenetet, hogy, "na hát csak ennyit tudok mondani most, rohannom kell, nincs időm ezt továbbgondolni".

De ez csak szubjektív érzés.

Bit Rot 2009.07.22. 08:54:10

Ja, amúgy nálunk van köremailezés is a házban, hát, nem mondom, hogy túl sokat ér... sajnos.

Bár legalább panaszkodni azért lehet, de megvannak a szerepek a házban. Van, aki csak sodródik a többség véleményével, van, aki folyton ugrál, van aki keresztülveri az akaratát a többieken (vagy megpróbálja), stb.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.22. 09:34:30

@Bit Rot: Köszönöm, hogy visszajöttél és elmondtad :)

A szomszédokkal való tárgyalásra a kislányom példája az ami működik. Ő 5 éves, és HISZ az emberekben. Egyszerűen képtelen abból kiindulni, hogy valaki őt nem szereti, vagy hogy gonosz. Ennek megfelelően is cselekszik. Ad, ad, ad, és végül MINDIG ő nyer. A legbolondabb embert is leveszi a lábáról.

Általában az beválik, ha mosolyogsz és adsz. Régen laktam egy házban, ahol idilli békesség honolt, a lakók egymásnak adták a kulcsokat, átjártunk egymáshoz kávéra-teára, vigyáztunk egymás kutyájára/macskájára/gyerekére, és rend volt. A titok a buddhista közös képviselőben rejlett, aki minden basztatást nyugodt mosollyal fogadott alázattal végrehajtott, vagy letojt. Én még olyan együttműködő és békés lakógyűlést soha nem láttam. (Szerintem más sem)

Amúgy gondolkodjatok el: A lakógyűlés miért mindig a garantált szomszédörjöngés színhelye? A liftben mosolygós néni miért lesz azonnal sárkány?
süti beállítások módosítása