HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Bunkó bringások!

2009.09.21. 08:00 Utcamacska

Nagyon szeretek biciklizni! Éppen ezért tudom, hogy mik a korlátaim. Egy bringás futár sokkal jobban biciklizik nálam. Nem hiszek abban, hogy a fővárosi utak többsége alkalmas hely a kerékpározásra. Ráadásul a hétvégi bringások többsége akkora durung (direkt nem bunkót írok - annak legalább feje van, s így esélye a gondolkodásra!) hogy elképesztő. Az csak egy dolog, hogy nem tudnak biciklizni! 

A kerékpározás klassz dolog. Vidéken szívesen bringázok, hiszen vannak rendes bringautak, vannak kisebb utcák, amerre menni lehet, és van kultúrája a kerékpározásnak. Érdekes módon, ott sosem találtam még életunt vesedonorokat a legfőbb utca közepén a belső sávba sorolva, azon megfontolásból, hogy majd két kilométer múlva balra lehessen kanyarodni.

A budapesti bringásokkal azonban tele van a bugyrom. Az ötéves lányomat mát röbbször sodorták az életveszély szélére egyszerűen úgy, hogy a járdán száguldanak ezerrel, s nem figyelnek a kapualjból kilépőkre. A kutyámat egyszer elütötte egy ilyen lelkes bicajos aktivista, szerencsére egyiküknek sem lett komoly baja. Szegény kutyám éppen a kutyafuttatón futott. Szegény biciklis pedig csak kikerült egy huplit a bringaúton - a kerülő már a kutyafuttató volt. Akkor kezdtem gondolkodni azon, melyik idegbajos bürokrata tette egymás mellé a kutyafuttatót és a bringautat. (Arról ne is beszéljünk, hogy minden rendes kutyafalka megkergeti a drótszamarat!)

A főváros ugyanis ehhez hasonló, remek kerékpározási opciókkal van tele. A bringautak többségét olyan lúzerek tervezték, akik életükben utoljára a triciklin ültek, szerintem azon is visszafelé.

Néhány rossz péda, messze a teljesség igénye nélkül:
Az Andrássy úti bringaút halálos, ugyanis az anyósülésről kipattanó egyszerű utas nem is számít a háta mögül érkező kerékpárosra. A kerékpáros sem számít a kinyíló ajtóra.
A Karinthy frigyes úton a bringaút használhatatlan, hiszen a mellé épített bazi magas útpadka igazi buktató. Erre a rohadt magas padkára azért volt elengedhetetlenül szükség, mert a környéki lakosoktól elvettek egy sor parkolóhelyet, és kialakítottak pár sivár kutyaszaratóvá avanzsált, eredetileg valami parkszerűségnek szánt valamit. Most a környék ronda és élhetetlen, rádásul a bringások a járdán mennek. (Vagy a villamos síneken, ami a másik életveszély)
A városban többhelyen egyszerűen felfestettek az aszfaltra egy sárga csíkot, hogy mostanól az bicikliút - ezzel elintézettnek tekintették a dolgot.

A fővárosi utak többsége azonban egyáltalán nem tartalmaz semmilyen kerékpározási opciót. Ennek ellenére a sok vakegér kirajzik az útra, és töretlen-töketlen lelkesedéssel biciklizik. Ha csak saját életét veszélyezteti, azt még megértem - az emo korában divatos dolog a könnyű öngyilkosság. Azt az "anyát" azonban, aki hosszú szoknyában, láncvédő nélkül, elöl-hátul egy-egy gyereket egyensúlyozva élménybiciklizett a kora reggeli csúcsban a Bartók Béla úton, kedvem lett volna néhány tisztességes sallerral jobb belátásra bíni. A gyerekek életét veszélyeztetni ugyanis nem ugyanaz.

Vasárnap extrém sok vasárnapi kerékpáros volt az utakon. Először a 80 éves apukámat küldték melegebb éghajlatra, mivel nem tudott kipattanni a kocsiból, s a kerékpározás bajnokának ki kellett kerülni a nyitott kocsiajtót. Aztán rá 3 percre az egyenesen és lassan sétáló kutyát ütötték el majdnem a járdán. Aztán rá félpeccel kishíján engem. Szintén a járdán, a kapualjból kilépve. Aztán a kocsiba ülve úgy vágott be elém egy negyedik szerencsétlen, hogy satura kellett fékeznem. Mindezt 300 méteren és 5 percen belül! Akkor elszakadt az agyamban a bringalánc, s tényleg melegebb éghajlatra küldtem a szerencsétlen ijedt, vasárnapi kerékpáros szőke lányt.

Kedves Rosszul Kerékpározó Emberek! Kerékpározzatok a zöldben, a külvárosban, meg mindenütt, ahol lehet! Ne veszélyeztessétek a mi életünket, épségünket, ha már a sajátotokat kiteszitek a fővárosi kerékpározásnak! Tegyétek bicajotokat hévre, autóra, s menjetek élvezni a bringázás örömeit! S hagyjátok élve a kiskutyákat, gyerekeket, anyukákat, bácsikákat és nénikéket! (A fanatikus beszólós bringabuziknak pedig üzenem: NEM RÓLATOK van szó. Ti ugyanis tudtok bringázni, vigyázni magatokra és ismeritek a megfelelő ösvényeket, ahol az autósok minimális bosszantásával, a gyalogosokat kikerülve, épen és egészségben eljuttok a célig. Ti JÓK vagytok fővárosi bringázásban!) 

Hogy ennek meg mi köze a tárgyalási technikákhoz? Csupán annyi, hogy az Utcamacskák türelme is véges!

213 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr771394938

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért nem biciklizem Budapesten? 2009.09.21. 09:26:33

Jön az esedékes Critical Mass felvonulás. Emellett Zoli fikázta nemrég a kerékpárosokat (pontosabban a hülye kerékpárosokat, ami ugye egy részhalmaz), teljes joggal, egy Margit hídi baleset és a kerékpáros közvélemény reakciói kapcsán. Szóval a téma ak...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liksoft 2009.09.21. 11:41:11

@ZKW: OK. Akkor előre teljes lendülettel kerékpárral, és az összes autós legyen olyan szíves lassítson az Ő tempójukhoz, valamint az egyesével váltakozó kerékpárosoknak mindegyik adja meg az elsőbbséget. Igazad van.

Na ekkora város méretű dugót még nem látott a világ. Igaz ebben az esetben tényleg mindenki inkább kerékpárral menne, mert az mehet. Ekkor viszont tessék kimondani, nincs áru és betegszállítás, stb..., csak kerékpár mehet be Budapestre.

Tudom, sarkítottam, de az adottságokat (város, láthatóság, sebességkülönbség, sérülékenység, stb...) figyelembe véve kéne használni a közlekedési eszközöket, és a szabályokat megalkotni. Valamint tudomásul venni, hogy a másik valamiért másik járművel van (lehet szórakozásból, kényszerből, stb...), mindegy miért, és tolerálni, nem keresztbe tenni Neki. És ez igaz négykerekű és négykerekű között is!

b.juha 2009.09.21. 11:41:49

@georg 48: nem arról van szó, hogy egyáltalán nincs szükség autókra, buszokra. hanem arról, hogy aki 1 metrómegállót lemegy kocsival, presztizsből, az gondolkodjon el rajta, tényleg szükséges e neki arra a 3 percre kocsiba ülni?

azért azt ne mondja már senki, hogy az összes városban közlekedő autósnak _muszáj_ autóba ülnie... tudom, tudom, Csepelről megy a gyerek Rózsadombra úszni, a másik gyerek meg Gazdagrétre oviba, és még a zongorát is el kell vinni Rákoskeresztúrra a nagyszülőknek ;)

nahát-nahát 2009.09.21. 11:42:47

@Sandokohn, a maláji jiddis.: "margit sziget sem kerékpársziget. "

Egyet értek! Egy pillanatra nem merem elengedni a gyerekeim kezét, mert fejük magasságában pörögnek a pedálok!!!

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 11:46:36

@RosszQtya: találtál egyet. egyetlen egyet. egy évvel ezelőttről. ahhoz, hogy halálos autós gázolást találj, mennyit kell visszamenni az időben? fél napot?
imho rossz úton jár, aki a városi kerékpárosokat gyilkos ámokfutóknak próbálja meg beállítani... bolha -> elefánt? :-P

sanyix 2009.09.21. 11:48:35

@Bono: "a járdán semmi keresnivalód."

Ez majd akkor fogadom el, ha párhuzamosan mindenhol van bringaút. (egyébként a bringaúton is kivétel nélkül mindig lassítgatnom kell, és kerülgetni a GYALOGOSOKAT, mert ők leszarják hogy bringaút és hogy ott a járda 2m-re)

Énis tapasztalt vagyok, több tízezer km van bringával mögöttem, egyszer sem ütöttem el gyalogost, viszont ők sokszor felidegesítettek, hirtelen fékezésre kényszerítettek (meg persze autósok elsőbbség leszarása, leszorítás, stb.).

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 11:49:30

Hú - ez kemény egy poszt lett. Mivel én rolleres vagyok, Bp-en nem bringázom, csak vidkéi nagyvárosokban (két helyen szoktam huzamosabb időt tölteni, ott sokat megyek bringán), azért fel tudom mérni, hogy mekkora béndzsák ezek az alkalmi városi bringások.
A Karinthy-n én már több olyan bringást láttam, aki megpróbált a bringaúton menni, leszorították valahogy és a pedál beleakadt a padkába, mert iszonyú magas. Az egy halálút.
Autóval akkor megyek, ha túl nehezet kell cipelnem, amit máshogy nem lehet, ha valamiért más alternatíva nem lesz a hazajutásra (pl. éjjeli meló), vagy ha vidékre megyek. A városban autózók szerintem még nagyobb hülyék, mint a városi kocabringások. A főváros jelen pillanatban közlekedésre totálisan alkalmatlan. A BKV mocskos, büdös és aránytalanul drága. A bringa életveszélyes, az autó meg totális ostobaság, mert nem lehet vele sehová eljutni.
Én a roller mellett maradtam - az nem megy olyan gyorsan, könnyű összehajtani, felszállni vele tömegközlekedésre, alkalomadtán, elég gyors, és nem izzadod széjjel magad rajta egy tárgyalásra menet. Ja - lábbal hajtós, rendes kis roller. Nem elektromos :) Ha járdán használom, csak akkor, ha nincs tömeg. tömegben összecsukom és viszem. Mondjuk arról is tudnék mesélni, mennyire ócskák a járdák, és milyen jó rollerezni a divatos térkövön...

Bübükutya védelmében: Ő nagyon jól nevelt. Nem bántja a kerékpárosokat. Szereti, ha békén hagyják.

Ralesk 2009.09.21. 11:51:09

@Kicsijoe: Ez nem a kresz, ez sajnos a magyar (pesti?) lámpaszervezés. Érdekes módon Németországban ez is működik.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.21. 11:51:39

Hajrá, járjon mindenki autóval, majd csak belefulladunk a dugókba...

liksoft 2009.09.21. 11:54:11

@Kicsijoe: Ilyent szoktak a munkagépesek is csinálni. Ha nem biztonságos, akkor nem megy el az ember. A többiek meg ha nagyon akarnak, menjenek. Ilyen esetben szoktam lemaradni, hogy legyen előttem hely. Ez két okból is jó. Látják miért megyek lassan, valamint a cérnások egyenként tudnak előzni. Csak annyit teszek hozzá, engem több gyerek vár otthon, így inkább a biztosabbat választom. Akinek viszont nincs gyereke... na az látható. :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 11:56:28

@Daily Shark: ez már megtörtént. A főváros egy komplex dugó, éjjel és nappal. De ha elegánsan öltözve mész valahová a sok büdös izzadt ember között, akkor nem ülhetsz bringára, mert kinéznek a szagod miatt (öltönyben bringázni Bp-en melegben?? Édesjézus!!) ha BKV-val mész összekened magad 2 méteren belül. Bizniszelni autóval megy a köznép - és ennek is megvan a maga értelme. Én még messzebb megyek - több távmunkahelyet, több online konferenciát, kevesebb irodaházat - emberileg, erkölcsileg is jobb lenne.

A bringa nem az üdvözítő megoldás. Egy a sok közül. Viszont ha már ráülsz, akkor tanuld meg hogy bánj vele!

MrFülig 2009.09.21. 11:56:51

Ez mennyire béna elképzelés már. Küzdjél kedves Blogoló a megfelelő, szeparált bicikliutakért, ha azok meg lesznek oldva, az sokat segít, akkor talán lesz értelme csendőrködni is a kerékpárosokkal. Ilyen erővel, akár írhattad volna ezt is:
Kedves Rosszul Vezető Emberek! Vezessetek autót a zöldben, a külvárosban, meg mindenütt, ahol lehet! Ne veszélyeztessétek a mi életünket, épségünket, ha már a sajátotokat kiteszitek a fővárosi gépkocsihasználatnak.
Nem egy olyan nyomi van, aki azt sem érzi, hogy mekkora az autója, bestresszel ha ki kell kerülni valamit. Ennél lehet, hogy a legbénább kerékpáros is ügyesebb, na és persze nem egy tonna.

beszélő 2009.09.21. 11:57:02

Ma a fővárosban általában nincs biztosítva a kerékpározás feltétele.A szűk forgalmi sávokba kimerészkedő kerékpáros közvetlenül veszélyezteti a saját maga és a közlekedés biztonságát.
Néhány vidéki városban - helyenként ahol a járda szélessége ezt lehetővé teszi, ott alakítottak ki a biciklisek számára forgalmi sávot. Ez a jó megoldás.

teabore 2009.09.21. 11:57:43

@Sandokohn, a maláji jiddis.:
Ezútön kérem azokat a balf***-okat, akik szembe jönnek velem a kerékpárúton és látnak, de elfoglalják az egészet és a nagy ívben tesznek rám, szarjanak sünt. Köszönöm.

teabore 2009.09.21. 11:58:50

@Utcamacska: basszus, milyen nagy szemeket meresztettek rám, amikor öltönyben bicikliztem - és nem bírták megszokni több hónap után sem a közlekedők :)))

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:02:01

@teabore: megértem - kosztümben rollerozó nő sem sok van (magassarkúban!!) - ez is feltűnést kelt. ;)

Szürkemedve · http://www.medveutja.hu 2009.09.21. 12:02:29

Én nem szeretnék se pro se kontra érveket felhozni, csak kérdeznék:

A kisutcákon (ld. Haller u., Mester u. Ferenc krt., Üllői négyzög) miért gondolják a kerékpárosok, hogy az egyirányú út tábla rájuk nem vonatkozik?

Múltkor majdnem elcsaptam autóval egy csajt, aki jobbról bevágott elém. Az út a másik irányba egyirányú volt...

Azon a részen halál rendszeresen kell szembejövő kerékpárosokat kerülgetnem egyirányú utakon... (elég keskenyek az utcák a parkoló autók miatt)

Köszönöm a válaszokat...

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:08:04

ZKW:

"Nem ő veszélyezteti a gyerekek életét, hanem aki 1,5 cm-rel kerüli ki, és mivel úgy érzi a kerékpárosnak semmi helye az úttesten, ezért jól megbünteti. és leszorítja."

8 éve kerékpározom rendszeresen Budapesten. Kezdetben igen gyakori volt a hozzászóló által leírt esemény, de az utóbbi években nem is emlékszem ilyesmire. Mostanában az autósok már nem feltétlenül akarnak megölni. Van fejlődés!

b.juha 2009.09.21. 12:09:50

@Utcamacska: "De ha elegánsan öltözve mész valahová a sok büdös izzadt ember között, akkor nem ülhetsz bringára, mert kinéznek a szagod miatt (öltönyben bringázni Bp-en melegben?? Édesjézus!!) ha BKV-val mész összekened magad 2 méteren belül." - mindkettő csak sztereotípia, a gyakorlatban egyik sem igaz:)

janper 2009.09.21. 12:10:08

@Sandokohn, a maláji jiddis.: ezek azok a nethuszarok, akik eloben sunyitva rohannak el barmilyen konfliktus elol. Hany ilyet olvasni naponta a postokban... szerencsere a valosagban egy sem fordul elo.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:11:24

@pollypudlipötty2: nézzétek - aki láncvédő nélkül, hosszú szoknyában, csúcsban, inogva bringázik gyerekekkel, arról nincs jó véleményem. Pont.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:12:20

@b.juha: hát de az. Biciklizem, BKV-zok, tárgyalok ...

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:13:05

2s1én:

"Azt magyarázza meg valaki lécci, miért jó a bicajosnak az úttesten közlekedni, ha párhuzamosan a járdán van bicikli út! Pl. XIII. kerület Tatai út, vagy Dózsa György út. Ön- és közveszélyesek."

Amig nem bicikliztem , én sem értettem, miért megy a bunkó biciklista a Szentendrei, stb. úton, pedig hát ott van mellette a bicikliút! A hülye bunkója!

Tessék egyszer kipróbálni ezeket a "bicikliuatakat"! Zömükben alkalmatlanok a kerékpáros közlekedésre:
-Gyalogosok között megy a járdán; szegény gyalog nem is tudja, milyen veszélyekre kell figyelnie (a felfestés már rég elkopott)
-Katasztrófális állapotban van: gödrös, macskaköves burkolatú, gyökérdudoros, szemetes, áfgak lógnak be, stb. Ki találta ki, hogy a viacolor a bicikliút jó alapanyaga?!
-Nem vezetnek sehonnan sehová. rengeteg az olyan rövid bicikliút-szakasz, ami csak járdána, vagy úttesten közelíthető meg. Nem csatlakozik semmihez.
-Satöbbi.

Ralesk 2009.09.21. 12:14:38

@Kentetsu: OFF. Bocs, hogy beszólok, de úgy látom a közöket kizárólag oda teszed ahova nem kell, és viszont. Javasolnám egy nyomtatott szöveg megtekintését :) (zárójelen belül nem kell, kívüle igen; központozás után teszünk; innen-onnan szalajtott kötőjel köré nem teszünk -- csak gondolatjel köré). /OFF.

> Ha nincs annyi soloban kocsikázó,drasztikusan csökkenne az autók száma a városban.

Ebben viszont teljesen igazad van, és az én szememet is piszkálja, ha batárnagy autóban egyedül ülnek. (és akkor a sávból kilógó Hummerekről és egyéb, városba nem való eszközökről szó sincs)

belekotty 2009.09.21. 12:14:54

Ilyenre nekem is van példám. A 3as6árh1ről a Virágos nyeregről az Erdőalja útra a makadám úton sok barom biciklis jön le ezerrel, veszélyeztetve a sétálókat, kutya sétáltatókat. Erre vasárnap valaki telerakta kövekkel az utat, ami az arrajáró autósoknak is nagyon kellemetlen, de még a normális tempóban közlekedő kerékpárosokra is veszélyes.
Pár barom és egy rájuk haragvó önkényeskedő miatt mindenki szív.

MrFülig 2009.09.21. 12:16:18

@Szürkemedve: Egyrészt, mert hülyék. Másrészt, mert volt egy időszak amikor a kresz ezt számukra lehetővé tette, egyébként reális elgondolás, csak számíson rá az autós, ugye. Harmadrészt mert újra be akarják vezetni.

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:17:30

@CyberPunK:

"Kezd iszonyatosan elegem lenni azokból az emberekből, akik egy tárgyra, egy közlekedési formára mondja azt, hogy azért nem való a városba, mert az emberek bunkón használják."

Aki bunkó biciklivel, az valószínűleg bunkó az autóban meg gyalog is. Terhelve azzal, hogy a biciklizés erősen kötődik az életkorhoz - a nagymamáknak csak kisebb része kerekezik, a kisgyerekeket meg nem engedik el egyedül - ebben a közösségben felülreprezentáltak a fiatal nyikhajok, akik ugyan már eléggé önállóak, de még tapasztalatlanok saját korlátaik megítéléséhez.

Verzoo 2009.09.21. 12:21:45

@pollypudlipötty2: Ezzel akkor azt akarod mondani, hogy ha szar az uttest menjek fel a járdára kocsival???

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:23:38

@Verzoo1:

"Ezzel akkor azt akarod mondani, hogy ha szar az uttest menjek fel a járdára kocsival??? "

Nem, tudniillik az úton alapból szabad biciklizni, hacsak azt nem tiltják; a járdán viszont alapból tilos autóval közlekedni - hacsak azt külön meg nem engedik!

Kuruttya 2009.09.21. 12:24:25

"Vidéken szívesen bringázok, hiszen vannak rendes bringautak, vannak kisebb utcák, amerre menni lehet, és van kultúrája a kerékpározásnak."

Vicc^3

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.21. 12:25:53

@Utcamacska:
Érdekes, Koppenhágában például megoldották valahogy. Képzeld, bringáznak öltönyben is.
Még ilyet...

Tizenéves koromtól kezdve rendszeresen bringával jártam suliba, míg leérettségiztem. Ettől függetlenül bárkit érhet baleset, függetlenül attól, mennyire gyakorlott vagy kezdő.
Egyszerűen azért, mert nagyon rosszak a feltételek a biztonságos biciklizésre Budapesten.

Verzoo 2009.09.21. 12:26:43

@pollypudlipötty2: Remélem számodra is kiérződik ebből, hogy a bringásoknak túl sok mindent szabad amit nem kellene....

Mike36 2009.09.21. 12:30:04

Andrássy út - de bizony hogy számítasz a kinyitott ajtóra. Jó tudni azonban, hogy aki nyitja az ajtót, az a felelős.

Én a girbegurba kerékpárutakat szeretem bozóttal, meg a 90 fokos 1 méteres sugarú, beláthatatlan kanyarokat.

Pofozkodni nem kell, mégha népnevelői és énmajdmegmondommithogykellcsinálni késztetés tolul is fel benned.

Annyit azért hozzáfűznék, valahol el kell kezdeni, senki sem születik városi bringásnak, mindenki követ el hülyeségeket, és ami talán a legfontosabb: KÖLCSÖNESEN FIGYELNI kellene egymásra.
De olyan csürhétől, mint ami kiteszi a gyaloglók zömét, lásd pl. piroson való legnagyobb nyugalmban történő bambulva átslattyogás, dudálni merészelő autósok felé ökölrázás - túl sok jót nem lehet elvárni.

ZKW 2009.09.21. 12:31:49

@pollypudlipötty2: Ez így van, attól függetlenül amit írtam, az igaz. Nem azt mondtam, hogy minden autós ilyen.

HGM 2009.09.21. 12:31:52

Tisztelt Kerékpáros és Autós Kommentelők!
El kell mondjam, hogy a hasonló eszmefuttatásokat már nagyon unom. Hülyeségnek tartom az összes hasonló postot, mert rendre csak a szokványos autós vs. biciklis vitát váltják ki. Én imádok kerékpározni és szeretek autót is vezetni. Volt (és van is) alkalmam megtapasztalni a leírt jelenségeket mindkét oldalról. Elgondolkodott itt már valaki azon, hogy pl. külföldön is vannak kerékpárosok és autósok is és ott nincsenek (vagy legalábbis nem ilyen súlyban) hasonló problémák? Gondolt már arra valaki, hogy ez mitől lehet? Megsúgom, hogy nem a KRESZ tudástól vagy a jól kiépített kerékpárutaktól. A fő ok a KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA, amiből sajnos kis hazánkban annyi van, mint sündisznóban a dauer. Kint az emberek (autós, kerékpáros, gyalogos, ...) PARTNERNEK és nem vetélytársnak tekintik egymást a közlekedésben. Szóval véleményem szerint az általános iskolában nem csak hogy KRESZ-t kellene oktatni itthon, hanem a közlekedési kultúrát is, amit a szülők (mivel ők se ismerik ezt a fogalmat) nem tudnak otthon megtanítani. Akkor majd pár generáció után esetleg történik változás. Esetleg tanulmányutakat lehetne szervezni autósoknak és kerékpárosoknak külföldre. Én így látom a dolgokat a kormány (kerékpár és autó) innenső oldaláról. Nem egymást kell szidni, hanem megtalálni magunkban a hibát (önkritika ugyebár) és tenni ellene, hogy ez minél kevesebb legyen. TESSÉK VÉGRE MEGTANULNI KULTÚRÁLTAN KÖZLEKEDNI!

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:33:23

@Verzoo:

"Remélem számodra is kiérződik ebből, hogy a bringásoknak túl sok mindent szabad amit nem kellene....
"

Nem! Mit nem kéne a bringásoknak?

Mert hogy takarodjanak a járdáról (holott a KRESZ szerint bizonyos feltételekkel szabad ott is menni), azt mostanában naponta halljuk a rádióból/TV-ből. Szerinted meg takarodjanak az úttestről is? Az összefüggéstelen budapesti bicikliút-hálózat különböző pontjai között közlekedjenek gyalog, és vigyék csomagként a biciklijüket?

babhun 2009.09.21. 12:34:23

Megfigyelésem szerint a kerékpárosok és a robogósok közlekedési morálja a büntethetetlenség miatt sokkal alacsonyabb, mint a járművezetőké.

Aki bunkó biciklivel, az valószínűleg azért kevésbé bunkó az autóban, mert ott nagyobb eséllyel büntetik meg és egy hibás manőver estén már oda fényezés, ami pedig sokba kerül.

Mike36 2009.09.21. 12:34:59

mennyi MENŐ környezettudatos ember van! :o
én szimplán azért járok biciklivel mert szeretek kerékpározni, meg rühellem a BKV-t,
meg éjjel olcsóbb, mint a taxi

igazi lúzer mentalítás

Bambano 2009.09.21. 12:36:04

Azt hinni, hogy a fanatikus bringabuzik tudnak bringázni, a legnagyobb tévedés, amit eddig ezen a blogon olvastam.

Mike36 2009.09.21. 12:37:09

@pollypudlipötty2: az új kreszben már jogod lesz a járdán menni, ha veszélyesnek tartod az úttestet
most elvileg nem lehet, gyakorlatilag meg igen
én sem megyek le sem a csuklósbuszok, sem a kamionok közé, szeretnék még élni egy kicsit
cserében nem állatkodok a járdán

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:40:17

@Bambano: A kollégáim, szűk haveri köröm berkeiben többen vannak. Nézd: ők tudnak biciklizni! Én fenn maradok a bringán, tudom tekerni a pedált, le is tekertem már pár kilométert életemben, de úgy mint ők, nos úgy én nem tudok.

Mike36 2009.09.21. 12:42:26

@pollypudlipötty2: egyetértek
mondjuk a 20-25 évvel korábbi viszonyokhoz képest jelentős változások történtek, pozitiv irányban! az autósok részéről. régen pl. elképzelhetetlen volt, hogy megadják az elsőbbségedet

Masni 2009.09.21. 12:44:39

@Devil: köszönöm! Nagyon érdekes! Úgy tűnik, hogy még a gyalogosok is lényegesen több balesetet okoznak, mint a kerékpárosok.

Auto/kerékpár/gyalogos: 221/22/33

Hoppaaa! Mos látom, hogy nagyon lokálpatrióta vagyok! Csak Budapestet néztem. Ez országosan már nem érvényes.
Országosan az arányok (balesetek okozói):

szgk/kerékpár/gyalogos: 1141/199/96

Ha összesítam a motorizált, nem motorizált szerint, akkor:

motorizált: 1476/199/96
százalékban: 83%/11%/0,5%

Az adatok augusztusiak (olyankor nyilván több a bringás, mint mondjuk februárban).

Ha feltesszük, hogy baromi sok biciklis és gyalogos menekül el a színhelyről, hááát, még akkor is, szóval, nagyon fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy ezek a számok ne legyenek árulkodóak.

pollypudlipötty2 2009.09.21. 12:44:50

@Mike36:

"cserében nem állatkodok a járdán "

Én is ezt próbálom követni. Biciklisként is el kell ismerni azonban, hogy nagyon sokakra nem jellemző ez a mentalitás.

Mike36 2009.09.21. 12:45:18

@Utcamacska: akik azt hiszik tudnak biciklizni, sokkal nagyobb veszélyben vannak, mert ugye próbálgatják a határaikat. míg egy bizonytalan inkább jobban vigyáz
ha már a sztereotipiáknál tartunk

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:47:30

@Mike36: Bizony - ebbe körbe tartozik a vasárnapi kerékpáros :) azt hiszi, hogy tud biciklizni!

Mike36 2009.09.21. 12:50:54

@Szürkemedve: jó kérdés, mert ugye ezt is lehetne ésszel csinálni, kerékpáros részről. elsőnek pl. kereszteződésnél le lehetne lassítani, körbenézni
no meg ha már szemben megyek szabálytalanul, akkor úgy, hogy ne zavarjam a a normálisan közlekedőket. ne kelljen fékezniük, kerülniük
ez szerintem alap
az a baj, hogy sok kerékpáros, gyalogos életében nem vezetett autó, vagy ha már azt nem, nem ült sokat az anyósülésen sem. pedig akkor tudnák a helyezteket autós szemmel is nézni, kitalálni mit fog az autós tenni, mire kell figyelni.

porthosz 2009.09.21. 12:52:03

@Masni:
"Ha feltesszük, hogy baromi sok biciklis és gyalogos menekül el a színhelyről, hááát, még akkor is, szóval, nagyon fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy ezek a számok ne legyenek árulkodóak."

Kérnék tőled egy statisztikát is, miszerint mennyi autós közlekedik budapesten és mennyi kerékpáros, illetve a megtett kilométerek alapján is.

Mert ugye pl:
szgk/kerékpár/gyalogos: 1141/199/96

a gyalogost ne vegyük bele, mert ő kb. szinte csak úgy tud balesetet okozni ha elütetti magát szándékosan.

marad a 1141/199. Na most ez azt jeletni hogy az autosok kb. 6x annyi balesetet okoznak mint a kerékpárosok.
Természetesen csak abban az esetben ha ugyanannyian közlekednek budapesten kerékpárral mint autóval. Ha már mondjuk csak hatod annyian, akkor pont ugyannyi balesetet okoznak (még igy is százezres nagyságrendü biciklisről beszélünk), ha meg még kevesebben vannak, akkor arányában többet... Ugye milyen fura dolog ez a statisztika?

Verzoo 2009.09.21. 12:52:32

@pollypudlipötty2:
Nem arra gondoltam, hogy takarodjanak az úttestről, felőlem ott, akkor és annyian bringáznak ahányan csak akarnak de addig ne legyünk már annyira oda a jogaikért amig boldog-boldogtalan, minimális kresztudás nélkül felülhet a biciklire és usgyi be a forgalomba! Nagyon sokan úgy bringáznak mintha sérthetetlenek lennének és nem történhetne velük semmi. Én például ha jobbkezes utcánál megyek és nekem van elsőbbségem akkor is lelassitok mert nem szeretnék balesetet. A bringások 70%-a ha tudja, hogy neki van elsőbbsége, lassitás és körülnézés nélkul hajt tovább pedig ők sokkal gyosabbak mint egy gyalogos.

2009.09.21. 12:52:41

Gyertek le Csajágaröcsögére lakni. Itt nincs akkora stresszes pörgés. :-)

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.21. 12:55:33

...sajnos ha különbséget teszünk jó és rossz biciklis között (ami önmagában szükséges), nem lesz olyan ember, aki magára venné, hogy ő rossz biciklis. mindenki azt gondolja, hogy a bunkók, azok mások, nem én, én nem stb. és innentől kezdve megfordul a hatása az írásnak: ahelyett, hogy önkritika gyakorlására bírna, feloldoz azzal, hogy a jó oldalra sorolhatom magamat.
senki sem szereti elismerni, amikor bunkón viselkedik, mert automatikusan besorolódik a bunkó kategóriába, és senki sem vállalja magára, hogy ő bunkó (még ha nem is az, csak bunkón viselkedik.)
fentiek miatt nem értek egyet az írás "akinek nem inge..." disclaimer-ével, igenis vegyük mind magunkra, és tegyünk mi magunk ellene, jó példával. én magam nem vagyok bunkó, és időnként bunkón viselkedem, és nem is mindig kérek bocsánatot - magamra veszem a felhívást, és törekedni fogok rá, hogy ne viselkedjek bunkón. nem lesz könnyű.
olyan pedig nincs, hogy vasárnapi bringás.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.21. 13:00:52

@Utcamacska:
Amikor kinn voltam két hónapja, éppen olyan 30+ fokos hőség volt, mint nálunk. Kimondottan döglesztő meleg.

Mike36 2009.09.21. 13:01:59

@Verzoo: én mindig lassítok
főleg ha van a kereszteződésben valaki
mert ugye mi van akkor ha nem adja meg az elsőbbségemet - akkor ugye cumi
(multkor meg emiatt baszott le valaki, jobb kezes volt, megálltam neki, megáll integet, visszaintegetek, hogy neki van elsőbbsége, de mérges volt :)

ezek szerint a 30%-ban vagyok, dejó! :D

pollypudlipötty2 2009.09.21. 13:07:19

@Verzoo:

"Nagyon sokan úgy bringáznak mintha sérthetetlenek lennének és nem történhetne velük semmi."

Igazad van. Az autósok oktatásában mindig hangsúlyozzák a "defenzív vezetés" fontosságát. (Sajnos nem alkalmazzák elegen.) A biciklistáknál sajnos tényleg gyakori az "offenzív" vezetés. Ezeket neveztem én korábban "nyikhajok"-nak; a többiek általában a "bunkó" kifejezést alkalmazták.

tőzegmalac 2009.09.21. 13:07:48

A gyalogoknak meg kéne már tanulni zárt, rendezett sorokban közlekedni és nem faltól falig téblábolni. A kutyát meg vigye el falura, városba kutya nem való.

Verzoo 2009.09.21. 13:10:57

@Mike36:
Jó lenne ha minden bringás igy gondolná mert ők azért egy kicsit könnyebben halnak...

Én is örülök annak, hogy megismertem egy olyan bringást aki benne van a 30%-ba :D

veny 2009.09.21. 13:15:27

Abban a pillanatban, hogy eltűnik az utakról az összes autós/motoros/robogós rosszul vezető "vasárnapi sofőr", újra elővesszük a benyögést további elemzés céljából... :)

feledékeny 2009.09.21. 13:18:15

Húsz éve nem láttam rendőröket Budapesten kerékpárossal, vagy gyalogossal szemben intézkedni. Mindenki azt csinál, amit akar. Át lehet kelni a 2x4 sávos úton keresztbe, az aluljárót kikerülve és egyirányú utcában az út közepén szembe kerékpározni. Jut eszembe, rendőrt se láttam vagy fél éve közelről, csak autóban elsuhanva...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.21. 13:23:39

@feledékeny: velem szemben intézkedett egyrendőr a Moszkva téren, mikor gyalog átkeltem a zebrán pirosban, ahol a kikanyarodó buszokon kívül semmi se jár és épp nem jött busz, meg akart büntetni, elnézést kértem, ennyivel megúsztam - viszont ilyen egyenruhás bohóc hogy nincs fontosabb dolga, talán tanulna más szakmát!

feledékeny 2009.09.21. 13:32:20

@manókomment:

Hát, éppen ezt sem láttam, de örömmel olvastam:)

mement 2009.09.21. 13:34:17

Nekem tokom ki van az ilyen altalanositasal, az emebrek tobsege egy hatalmas paraszt kozlekedes kozben, ez a dolog nem jarmufuggo, de mostanaban nagyon megy a bringasok fikazasa, mikozben tulajdonkeppen orulhetnetek is hogy a bringasparaszt bringaval jar, nem autoval vagy motoral, mert ha azzal sodor el akkor nagyeselyel ott is maradsz vagy megnyomorodsz.

Vajon azert miert nem sir senki szaja hogy hetente olnek meg valakit az utakon, szabalytalanul kozlekedo honfitarsaink? Ez nem 3 4 eve kezdodott,vagy 20 eve ugy hullunkaz utakon mint a legyek, megis nehany vasarnapi bringason duhong lassan mindenki.

feledékeny 2009.09.21. 13:38:34

@mement:

A dolog arról szól, hogy vannak szabályok, amit mindenkinek be kell tartania, vagy ha nem megy, akkor be kell tartatni velük. Egyformán.Ez utóbbit hiányoltam csupán.És akkor elférnének a mazsolák is, meg a hétvégi kerékpárosok is, mert az autósok is 50-el mennének, meg 30-al pl itt nálunk, mert van ilyen nagy kerek piros szegélyes tábla, amibe ez a szám van festve az utca elején.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.21. 13:45:11

@feledékeny: ..ésha lenne áramszedőm, én lennék a trolibusz? ;)
sajnos mi emberek folyton rendetlenkedünk, ezt még a Jóistennek/totális diktatúrának semsikerült hosszabb távon megoldania.
az pedig tény, hogy a bringásparasztmajmok kevesebb maradandó kárt okoznak, bár manapság sok szó esik csipcsup bosszantó esetei(n)kről.

mement 2009.09.21. 13:46:17

@feledékeny: akkor talan azert kene nagyhangon oklotrazni, hogy legyen szigoru rendori jelenletet, es kenyszer a szabalyok betartatasara, nem pedig egy specifikus csoportnak neki menni, raadasul annak amelyik a legkisebb kockazati tenyezot jelenti.

Ha lesznek rendorok az utcan, ha lesznek komolyanveheto buntetesi tetelek, es mogotte aparatus amelyik gyorsan ki is szabja, akkor lesz ujra normalis moral ebben a varosban, es ennek folyamatos tobb oldalrol erkezo szamonkerese celravezetobb, mint a trendi modon bringast szidni.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.21. 13:48:52

@mement: legyen bringásrendőr a belvárosban! évek óta gondolom így - pedig amúgy nagyon nem komálom a jardot... így jól jönnének viszont, még szerintem is.

yanchi345 2009.09.21. 13:57:43

@b.juha: "aki a járdán a száguldozik, azt nyugodtan le lehet rángatni a bringáról."
Tegyük hozzá, hogy azt is le kellett volna, aki majdnem letörte a tükrömet a Blahán, mert neki feltétlenül át kellett furakodni a kocsik között, hogy bemehessen a piroson át a zsúfolt gyalogátkelőhelyre, ahol alig tudtak előle elugrálni a gyalogok...
Én is bringázom Pesten rendszeresen, de ha nem lány lett volna az a béna, aki nem tudott mellettem elmenni tükörnek esés nélkül, és még elnézést sem kért, szívesen hátbavertem volna.
És akkor csodálkozunk mi, a kerékpárosok, hogy az autósoknak tele van a tökük. Pedig öt bringásból öt furakodott nem csak a sor elejére, de át a zsúfolt zebrán...
(megjegyzem, nem rendszám kellene rájuk, hanem intézkedő rendőr, aki leszállítja a bicikliről és felírja)

SzDaniel 2009.09.21. 14:02:56

Alapjaban veve egyetertek.
Azt tennem hozza, hogy az emberek ugy ahogy vannak figyelmetlenek.

1, ha keroval vagy es bejonnek a hetvegi bringasok
2, ha gyerekkel vagy es gyalog kozlekedsz a varosban (a gyalogosok is basznak eszrevenni a gyereket es atgazolnak rajta)
3, ha kocsival vagy akkor is basznak rad. irrital az osszes dudabajnok.
4, a szulok is figyelmetlenek, tomegrendezvenyen mobil wc sor elott elmegy a 4 eves gyerekkel ugy hogy a gyerek van a kicsattano ajto fele. Szolok neki, hogy figyeljen ra, epp akkor csattan egy ajto kicsit arebb...
5, metro ki - beszallas.. kulfoldiekkel az elen. Vmiert keleteuropai nagy tuleloversenynek tekintik a pesti metrot, aztan meg csodalkozik ha lepattan a vallamrol.

stb.

Szarik itt mindenki mindenkire!

M. Péter 2009.09.21. 14:18:34

A bunko autosokrol mert nincs poszt? Nezem az ujsagban a mai termest, nem az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel vezetett, 2 halott, 3 sebesult, eddig ismeretlen okbol belement egy uzlet kirakataba, 4 sebesult. Kerekparos altal okozott serules 0.

Elcseszett nick 2009.09.21. 14:18:44

@sanyix: A KRESZ szerint nem szabad járdán bringázni. Így a gyalogosnak nem kötelessége számítani arra, hogy jön mögötte 20Km/h-val egy idióta. És ha a gyalogos hirtelen meglát valamit egy kirakatban, és megtorpan, odamegy? És ha nagy a forgalom, és a bringás nem tudja kikerülni? Akkor meg ja bocsi?
Nana. Mert bringád van, még vonatkozik rád a KRESZ, nomeg a mások iránti tekintettel levés. :)

Ha meg egy gyalogkakkuk téved bringaútra, én satuféket nyomok a háta mögött két centivel megállva. Csikorgástól ugrik a paraszt.

b.juha 2009.09.21. 14:22:39

@feledékeny: pedig tavaly ősszel volt rá példa, viszonylag sokszor.

feledékeny 2009.09.21. 14:23:40

@mement:
Nem hinném, hogy nagy hangon öklöt ráztam, pusztán jeleztem, hogy az érintett csoportok ( gyalogos, kerékpáros) szabálytalankodásai fölött folyamatos a hatósági semmittevés. Passz. És az, hogy a keréspárosok általában csak maguknak okoznak halálos balesetet, még nem ok arra, hogy statisztikákra hivatkozva kihuzzák magukat és azt gondolják, hogy überfaszán közlekednek. A szabályok mindenkire vonatkoznak, arra is, aki a járművével csak kutyát tud kinyírni, meg arra is, aki gyereket.

EG0 2009.09.21. 14:25:21

Szóval én pesti vagyok, főleg belvárosban közlekedem, 95% autóval, 5% biciklivel (hamarosan motorral). Az arány jónéhány éve még fordított volt. Így kb. 1-1 évtizednyi tapasztalatom van mindkettőből.
Van pár baromság.. pl. nagy forgalmú utakról, főleg ha még szűk is, mint a nagykörút, KITILTANÁM a bicikliseket.
Igenis borzasztó nehéz és balesetveszélyes biciklist előzni, akármennyire próbál is lehúzodni. Ha pedig nem előződ, akkor az autóforgalom áteresztő képességét lefelezed pl. a körúton, hadd ne mondjam, mekkora gond.
Én épp ezért nagyon ritkán megyek le autóútra biciklivel, ha nincs bicikiút, akkor megyek a járdán,. Lássuk be, elég kevés ma már a gyalogos a járdákon, leginkább egyik BKV járműről a másikra szállnak csak át, simán lehet biztonságosan menni közöttük. Szűk, tömött autóutakon, minimum 60-as átlagtempó mellett viszont nagyon veszélyes.
(Akiket kifogás nélkül azonnali hatállyal büntetnék, azok a város közepén szélső sávban vészvillogóval parkolók, illetve akiket meg lehetNE előzni jobbról, mert a belső sávban felejtették magukat gyök kettővel menve.)

frans hals 2009.09.21. 14:28:27

Ha valaki már járt pl. Amsterdamban és véletlenül figyelmetlenségből vagy tudatlanságból rácsámborgott a bicigliútra az megtapasztalhatta azt, hogy mit kap ott az ilyen. Ha túléli. Nálunk a városi kerékpároshoz nem szocializálódott a közlekegők többsége. Sem autós, sem gyalogos,
A minap próbáltam a Moszkván a Fény utcai piac előtt a felfestett bicglisávban hajtani, türelmesen, óvatosan de még ők kurvaanyáztak. Érthetetlen hogy mért veszik zokon ha az ember még időben rájuk pinget a csengővel,- ettől teljesen bevadulnak- ha szólök azt meg nem akarják hallani. Mint biciglis én úgy érzem, hogy nem tekintenek közlekedési tényezőnek, nincsenek respektálandó jogaim. Ránk lehet nyitni a bicigliútra parkoló autók ajtaját, gyalogjárónak lehet használni a kerékpár sávot, ránk lehet rántani a kormányt stb. Kígyó béka.

Elcseszett nick 2009.09.21. 14:32:59

@EG0: Ha nincs bedugulva a nagykörút. Mert ha igen, akkor nyugodtan besorolhat a bringás, mivel nem tartja fel a forgalmat.
Azért akad elég gyalogos, és kiszámíthatatlan tényezők. Megáll hirtelen rágyújtani, kirakatot nézni, eszébe jut, hogy otthon felejtette a kulcsát, kikerül egy szembejövő gyalogost, akit a bringás adott esetben nem lát, stb.
Szerintem is lehet menni járdá, ha muszáj, de akkor csak lassan, és minden esetben a gyalogosnak elsőbséget adva.

sanyix 2009.09.21. 14:38:51

@EG0: fordítsuk meg. Tiltsuk ki az autósokat az egész belvárosból, és csak megfelelő okokkal lehessen bemenni (árufuvarozás, kiszállítás, nehezebb eszközök cipelése, mozgáskorlátozottság.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.21. 14:38:52

@EG0:

Szerintem a motorosok gyökerebbek, mint a bringások (autós szempontból).

A bringásokkal nekem is akkor van bajom, ha nagyon szűk az út és nehéz megelőzni őket, az olyan szűk, de forgalmas utakról tényleg ki kellene tiltani őket. (Nekik sem lehet nagy élmény.)

Több, jobban szeparált bringa utat = kevesebb probléma.

EG0 2009.09.21. 14:45:28

"Több, jobban szeparált bringa utat = kevesebb probléma."
Így van. Pl. parkoló autós kevésbé nyitja rá veszélyesen az ajtót gyalogosokra, mint biciklisre. Akkor nem praktikusabb azt egymás mellé tenni?

"Tiltsuk ki az autósokat az egész belvárosból"
Működhetne, ha a BKV egy fényévvel előrébb járna. De amíg autóval: kényelmesebb, légkondisabb, nem lassabb, OLCSÓBB, addig ..

egyébként én is szednék behajtási díjat a belvárosba, mert a "csak megfelelő okokkal lehessen bemenni" 1 percig sem működne a rokkantkártyások fővárosában. Ellenben a pénz az mindenkinek pénz, áruszállítónak is, kényelmesnek is meg luxusautósnak is.

A motoros miért gyökér? Én meg se motorral, se biciklivel, se gyalogossal nem ütköztem, akármilyen (!) közlekedési eszközt is használtam.

Mon3 2009.09.21. 14:47:22

@Sandokohn, a maláji jiddis.: Kedves Gyalogos! Ha mégegyszer a hülye póráz és szájkosár nélküli kutyád a kerékpéros útra csalinkázik elém, a kutyát megsimogatom, a kezedben lévő pórázt meg a nyakad köré tekerem...

Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.09.21. 14:51:24

@Benbe: Te hülye vagy :D
Vagy vidéki és még nem jártál Bp-n.Az Andrássy-n a parkoló az út szélén van.Ugye!?Ugye..
A bringa út a parkoló és a járda között.Ugye!?Ugye..
Akkor most kinyitja a figyelmetlen,bringást leszaró az anyósülés oldali ajtót parkoláskor?Ugye!?Ugye...
Ülj le egyes!!!

Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.09.21. 15:10:13

@RosszQtya: 11 éves fiú gázolt Baján!?Mit?Embert és meghalt?
Hormonokon nőtt fel az a 11 éves gyerek ? :D

sanyix 2009.09.21. 15:34:54

@Elcseszett nick: ez a baj, hogy így viselkedik a gyalogos. Ez gyalog is rendkívül idegesítő, főleg a metroban amikor meglátják a metroújság osztót, és hirtelen keresztbefordulnak, és majdnem átesek rajtuk. Ilyenkor a gyalogos a hülye, és a biciklis esetnél is. Igenis nézzen körül.

Egyébként a következő kreszmódosításban már lehet biciklizni a jártdán is ha úton veszélyes.

Amúgy elvileg most nem lehet gyalogosnak bicikliúton menni, de mindig mennek, ráadásul nem ám libasorban, ugyanúgy ahogy a járdán egymás mellett sétálgatva hülyegyerek elöl összevissza rohangálva, és még ők pampognak amikor direkt csikorgósat fékezek mögöttük hogy észrevegyék magukat.

sanyix 2009.09.21. 15:36:38

@sanyix: -> tehát akkor én erre alapozva én miért nem mehetnék járdán biciklivel?

Elcseszett nick 2009.09.21. 15:39:04

@sanyix: Mert nem jogosít fel más hülyesége, hogy te is hülye legyél. :)
@Elcseszett nick: A második bekezdést ajánlom figyelmedbe. :)

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:23:33

@sanyix: Te sem gondolod, komolyan, hogy MINDENHOL legyen kerékpárút? :-D
mit szeretnél, kerékpáros menyországot?
ébredj fel... :-)
ez olyan, mintha az autósok mindenhova autópályát álmodnának (minden falu közé, sőt!, legyen minden utca mellett autópálya is!)... :-P :-)

a bringaúton kalamoló gyalogosokat teljes joggal szidod, de ezt már asszem kifejtettem. :-)

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:26:57

@sanyix: mozgáskorlátozott? te normális vagy? így is az autósok legalább kétharmada mozgáskorlátozott (de legalábbis rokikártyával parkol)!! szerintem Budapesten él a legnagyobb mozgáskorlátozott közösség az egész világon. egy négyzetméterre 12 mozgáskorlátozott jut... :-P :-D
(vagy inkább :-( )

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:28:02

@EG0: tévedsz, a luxusautósnak nem pénz...

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:30:29

@frans hals: igen, én is azt hallottam, hogy kultúráltabb helyeken sokkal jobban tisztelik a kerékpárutakat... dehát, a magyar az egy ilyen nép. bunkó.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:37:42

@mement: ja, vajon miért van az, hogy minden amerikai filmben, amikor valaki megáll az út szélén, 2 percen belül ott van az alacsonydagattfeka rendőrnő, és írja fel az adatait (főhös persze lecharme-olja, de gondolom ez csak a filmekben van így... :-P :-))?
nálunk meg... folyamatosan állnak a parasztok az út szélén, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. parkolnak rá járdára, kerékpárútra, állnak meg második sorban, stb. stb. lásd parkolási szégyenfal.
azért, mert gyakorlatilag nincs rendőri jelenlét. :-(
vagy ha látsz is rendőrt, csukott szemmel megy el az ilyenek mellett (valszeg, mert ő is ugyanígy parkol. :-P ehh, balkán...).

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.21. 18:42:12

@Verzoo: inkább az a szomorú, hogy gyakorlatilag boldog-boldogtalan kresz tudás nélkül ülhet AUTÓBA.
már 8 általános se kell hozzá manapság... :-(

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 18:48:51

@Nagykócsag: Édes picim - hát belenéztünk, nem jött semmi. Apukám 80 éves, tehát nem pattog már mint a nikkelbolha. A mellékutcából, forgalommal szemben kihajtó két kerékpárost már akkor konstatáltuk mikor én is kiszálltam, hogy segítsek neki. Egyébként csúcsforgalomban kiszállnia nem lenne könnyű - de az autóknak akkor is meg kéne állnia, hogy kiengedjék.

@Bono: nem védem az autóst - de mi van, ha már abszolút nincs hely sehol? Mert a fővárosban ez lazán előfordulhat.

A gyalogos szerintem abszolút védelmet élvez. Egy idő után felfogják majd, hogy a bringaút az bringaút, de a kisgyerekek akkor is odafuthatnak véletlenül, vagy a kissé dülöngélő nénikék-bácsikák esetleg figyelmen kívül hagyhatják. Akkor sem szabad ezerrel menni olyan helyen, ahol ennek esélye fennáll.

Bit Rot 2009.09.22. 09:59:45

@georg 48:
"Holnap ismét lezárják a fél várost a mocskok miatt. "

Te valamit keversz. A buzik miatt zárták le a fél várost, nem a biciklisek miatt!

Bit Rot 2009.09.22. 10:00:37

@Utcamacska:
"a kisgyerekek akkor is odafuthatnak véletlenül, vagy a kissé dülöngélő nénikék-bácsikák esetleg figyelmen kívül hagyhatják."

A kisgyerekek vagy a bácsikák azt is figyelmen kívül hagyhatják, hogy az autóúton a városban 50-el "száguldoznak" az autók.
Csak nem érdemes figyelmen kívül hagyni, mert meghalnak.

Bit Rot 2009.09.22. 10:01:46

@Bono:
"azért, mert gyakorlatilag nincs rendőri jelenlét. :-(
vagy ha látsz is rendőrt, csukott szemmel megy el az ilyenek mellett (valszeg, mert ő is ugyanígy parkol. :-P ehh, balkán...)."

A legnagyobb vicc, hogy a rendőrautó megy a buszsávban (ő jogosan), előtte-mögötte 2-3 normál autó, de a rendőr b*szik bármit is tenni!

Na, ezért nincs törvénytisztelet itthon!

Ha már a rendőrt se érdekli?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.22. 10:59:18

@Bit Rot: Hát ez azért nem ugyanaz. Ha a bicikliutak is hasonló módon el lennének választva a járdától, mint az úttest (szintbeli eltérés, sok esetben növénysor, korlát, parkoló autók sora) akkor igazad lenne. A gond az, hogy rengeteg bicikliút úgy keletkezett, hogy a meglévó járdára festettek egy vonalat.

Egy gyereknek sokkal egyszerűbb azt elmagyarázni, hogy ne menjen az úttestre, mint azt, hogy azon a járdán, amin két utcával arrébb (mert ott nem közös a bicikliúttal) simán kóricálhat, azon itt libasorban kell mennie.

Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a szülő nem felelős (nagyon is az!), de azt igencsak piszok hozzáállásnak vélem, hogy a kerékpáros úgy gondolja, simán elhúzhat 20-al a gyalogosok mellett 20-30 centire, és letudhatja azzal, hogy vigyázzon magára a gyalogos.

Az ilyenek majd ismételgessék ezt az érvet akkor is, amikor elhúz 20-30 centire mellettük egy autó 70-el...

Liquidos 2009.09.22. 16:39:15

@porthosz: Minden állásfoglalás nélkül, szerintem ez a statisztika nem rossz, ha figyelembe veszem az utakon lévő autós, biciklis, gyalogos arányt. Sőt lehet, hogy ebben az esetben a biciklis arányaiban magasabb is, de legalábbis nem kevesebb...
süti beállítások módosítása