HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Sorsdöntő állásinterjú - készülj nyerésre!

2009.07.28. 08:05 Utcamacska

 

Te hogy készülsz fel? Mi a véleményed a "százkörös" interjú sorozatokról? Van valami trükköd, amit megosztanál másokkal is?

Eőször is bocs, - tegnap nagyon sok tárgyalásom volt és nem volt időm blogolni. Persze valamikor az élmény-alapról is gondoskodni kell.

Maki a napokban mesélte, hogy a cégek megőrültek, idegfokozó, 4-6 körös állásinterjúkat tartanak - éppen most tart a hatodiknál. megkérdeztem, hogyan készül fel egy ilyen forró helyzetre, hogy lesz "nyerő". Íme a válasza:

Próbálok a feladatra, azaz az előttem álló interjúra összpontosítani, (ilyenkor nincs randi :-) ) , néha átnézem adott idegen nyelven a szakszavakat. Kivasalom szépen a ruhám, frizurát csinálok, időben érkezek a helyszínre (nem használok pacsulit) és várom a sorsom. Mivel sose tudhatom mi vár rám, már nincs elvárásom senkivel szemben. Ez a 7 hó arra volt jó, h rájöttem, h vannak hazug emberek és ha vki ígér vmit, azt nem biztos, h betartja. (mindenképp értesítjük, küldjük a szerződést) 34 évesen Isten hozta Makit a Valóvilágban! :-)

Maki készülési tempója sok szempontból nagyon tetszik. Küllemre is ad - ez egyébként alap volna, de mégis sokan fütyülnek rá! - és megnyugtatja magát, nincsenek elvárásai, engedi folyni az eseményeket.
Jó alapra már a kőműves is jó házat tud építeni. Néhány egyszerű (és egyáltalán nem időrabló) tipp azoknak, akik az efféle időrabló körökben a finishez érkeztek - és persze azoknak, akik elhatározták, hogy befutók lesznek.

Ha teheted, nézz utána mindazon személyeknek, akik a végső döntést meghozzák az ügyedben. (Sokadik körnél már vagy eleve tudod, vagy minimum rákérdezhetsz, kiel tárgyalsz majd - és kérdezz is rá!) Ismerd meg őket, amennyire csak lehet. Nézd meg az adatlapjaikat mindenféle közösségi oldalakon (ha fent vannak) nézz utána szakmai szervezeti tagságaiknak, próbáld őket minél inkább megismerni. Az a személy, akire "ismerősként" tekintesz, sokkal kevésbé ijesztő, idegen, mint az, akiről semmit nem tudsz. (Ugyanakkor felfedezheted azt is, hogy a Kovács, az általánosból ennek a fazonnak a teniszpartnere, és Kovács gyereke éppen oda jár suliba, ahová a tied, s így könnyebb lehet akár személyes infókat szerezni is.)

A tárgyalásod (akár az állásinterjúd, hiszen ez is egy elég komoly, néha sok résztvevős tárgyalás) kimenetele akkor dől el, mielőtt elindulsz. Ezért még a tárgyalás előtt, a fenti alapvető felkészülés mellett fel kell készülnöd magadból és a tárgyaló partneredből is.

Válaszolj az alábbi 3 fontos kérdésre:

  • Miért én vagyok a legjobb erre a posztra? (Az egyedi, egyetlen, a legeslegjobb, a megismételhetetlen)
  • A vállalat szempontjából miért az éri meg legjobban, ha engem választanak?
  • A döntéshozó személynek miért éri meg legjobban, ha engem választ?

Foglald össze egy-egy mondattá ezeket. Nem elégedhetsz meg általánosságokkal - konkrétumok legyenek ebben az összefoglalóban. (Példa: Ez álmaim munkahelye, közel van a lakásomhoz, távmunkázni is lehet, ugyanakkor folyamatos képzést biztosítanak munkaidőben, és a feladat olyan, mintha rám írták volna ki a pozíciót. Munkatapasztalataim alapján egyedül én vagyok az a személy, aki a szakmai nyelv finom árnyalatait is értem, ugyanakkor ismrem X urat, aki stratégiai szempontból fontos személy ennek a cégnek. A vállalat számára egy kapcsolati tőkével rendelkező, profi tárgyaló a legjobb választás, mert garantálja a profitot. Szabónak, aki a végső döntést meghozza az a fontos, hogy a feletteseit is meggyőzhesse arról, hogy ha 4 hónapig nem töltötte be ezt a fontos állást, akkor én vagyok a legjobb választás - Kérdés: Mi győzi meg a feletteseket? MEG KELL TUDNI!)

A példából kitűnik: A célkitűzésben felfedezhettél egy kérdést, amire választ kell kapnod, hogy meggyőző lehess. Ez lesz az a dolog, amire a tárgyalás során választ kell kapnod, de óvatosan, finoman megközelítve, hiszen ilyesmire nem kérdezhetsz rá direktben. Lehet, hogy a korábbi körökben kiderült, hová helyezték a hangsúlyt a felvételi során.

Vizualizálj! A felkészülés része lehet, hogy becsukott szemmel elképzeled magad előtt, amint gratuálnak és úgy váltok el, hogy melletted döntöttek. Ám ebben sokan nem hisznek, vagy nem tudnak így vizualizálni, ők bátran kihagyhatják ezt a lépést.

A testtartás sokat ad ahhoz, hogy magabiztosnak tűnj. Amikor bemész, húzd ki magad, mosolyogj, kicsit húzd hátrébb a vállad, emeld fel a fejed, vagyis egyenrangú félként érkezz meg. És emékezz Maki aranytanácsára: Bármekkora ais a tét, SOHA ne legyen benned görcs, vagy elvárás. Soha nem tudhatod ...

Te hogy készülsz fel? Mi a véleményed a "százkörös" interjú sorozatokról? Van valami trükköd, amit megosztanál másokkal is?

90 komment

Címkék: állásinterjú tárgyalás felkészülés felvételi beszélgetés

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr201272910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igaziatommaki 2009.07.28. 08:57:33

Jaj de édes vagy, h betettél! :-)
Köszi a tanácsokat, igyekszem megfogadni és majd beszámolok róla.

Csacsika 2009.07.28. 09:18:26

Nekem nagyon hasznos volt a cikk. Eddig két munkahelyem volt, és mindkettőre úgy mentem be, hogy az első beszélgetésnél fel is vettek. De valahogy éreztem is, hogy én leszek a "kiválasztott".
Most viszont én is ezt hallom jobbról-balról, hogy többször is behívják az embert. Nem tudom, mit fogok tenni, ha -teszem fel- harmadszorra is ugyanoda hívnak vissza. Mit tudnak még kérdezni? Azonkívül nem tartom igazságosnak így rabolni mások idejét. :-(

kairouan 2009.07.28. 09:27:58

"Miért én vagyok a legjobb erre a posztra? "
Erre a kérdésre nem lehet válaszolni, ugyanis nem ismerem a többi jelöltet. Csak olyan kérdésre tudnék válaszolni, hogy miért vagyok jó az adott pozícióra.

A 2. 3. kérdés az nem ugyanaz? Vagy mi a különbség a döntéshozó és a vállalat között, nem ugyanaz a céljuk??

Szerintem a végső döntést úgyis szimpátia alapján hozzák meg.
Voltam múltkor egy kétkörös interjún, ahol semmilyen teszt, szakmai feladat nem volt. Akkor mégis mi alapján mondták nekem utána, hogy mindenben megfeleltem, de volt jobb??

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2009.07.28. 09:29:23

Szerintem a legfontosabb, ami töbször előjött, hogy ne stresszeljen és legyen őszinte (a kettő összefügg, mert hazudni stresszes dolog). Valamilyen szintű bizalom is kell a felvételiztető emberek iránt, hogy meg fogják tudni ítélni a jelöltek rátermettségét, tehát nem kell színészkednem, másnak látszanom, mert a lényeg úgyis kiderül.

Viszont a jótanácsok mellé azért adnék egy olyan szempontot, hogy hacsak nem magas pozícióba keresnek embert, vagy nem sales állásról van szó, akkor korántsem biztos, hogy a legjobbat fogják fölvenni.

Szerintem az ideális választás az éppen megfelelő ember, értve ezalatt azt is, hogy nem túl jó (túl tapasztalt, túl képzett, túl okos, túl ambíciózus, túl igényes) az adott pozícióhoz.

Lehet, hogy van olyan ember/cég, aki alacsony pozícióba is szuper embereket akar, ami rövid távon lehet, hogy jó taktika, de nagyon komoly karrier problémák jönnek be hamar ezekkel az emberekkel. Ha valaki nem tudja előléptetni őket, és nem az a célja, hogy tenyésztelepként iparág- és cégspecifikus tudással rendelkező embereket neveljen ki a konkurenciának, akkor gondolni kell arra is, mi lesz 2-3 év múlva azzal, akit most felvettek.

Ezt csak azért mondom, hogy a fenti három kérdésre nem biztos, hogy az a jó válasz, "MERT ÉN VAGYOK A LEGJOBB, YEEEAAH!!!!", akár az is lehet jó válasz, hogy "mert tapasztalt embert úgyse tudnak megfizetni", mert "középszerű főnök nem akarja, hogy fejére nőjjön a beosztottja, rajtam meg látszik, hogy nincs túl sok ambícióm" :-)

Mondom, kivéve ha sales vagy felsővezetői pozícióról van szó, mert itt azért tényleg a legjobbakat érdemes megpróbálni megszerezni.

Bit Rot 2009.07.28. 09:30:30

Azért lehet egy kicsit negatívkodni is :-)

"(Példa: Ez álmaim munkahelye,"

-> Rugatlmatlan vagyok, nem szívesen dolgoznék máshol

"közel van a lakásomhoz,"

-> Inkább jó a szarabb munkahely nekem, mint egy jó, ami távol van, nem fogok én utazni

"távmunkázni is lehet,"

-> Még otthon lógathatom majd a lábam, távmunka címszóval

"ugyanakkor folyamatos képzést biztosítanak munkaidőben,"

-> Szeretek lógni, képzés címszó alatt

"és a feladat olyan, mintha rám írták volna ki a pozíciót."

-> Csókos-e vagyok? :)

"Munkatapasztalataim alapján egyedül én vagyok az a személy, aki a szakmai nyelv finom árnyalatait is értem"

-> Senki se fog teljesen megérteni engem.

"ugyanakkor ismrem X urat, aki stratégiai szempontból fontos személy ennek a cégnek."

-> Reméljük jó munkaerő X, különben kellemetlen :)

igaziatommaki 2009.07.28. 09:38:17

@Csacsika: Nyugi, minden körnél az az izgi, h mindig mások hallgatnak meg. :-) A kérdések persze uazok. Ilyenkor felmerül bennem, h ezek nem kommunikálnak egymással a cégen belül?!

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.28. 09:53:45

Semmi értelmét nem látom annak, hogy próbálgatják az embereket több körön keresztül. A próbaidő úgyis arra való.

dhrbikes 2009.07.28. 09:54:04

Csináljatok saját vállalkozást!

Ajánlom hozzá a Vállalkozás Mítosza c. könyvet!

http://bookline.hu/product/home!execute.action;jsessionid=gdSDjzg9a+5OiqkFQk4klg**?type=22&_v=Gerber_Michael_E_A_V_mitosz_A_vallalkozas_mitosza_4_kiadasa&trackingCode=50332736&id=65697

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.28. 10:14:47

Aki hozzánk jön állásinterjúra, annak egyet tanácsolnék: legyen elkötelezett. A 8 órát dolgozok, a magánéletem fontosabb típusú állásokra nincs több körös interjú. Kell egy adminrobot 8 órára, OK.

Akit pályáztatunk, annak ez legyen az életcélja, legalább középtávon. Lássam rajta, hogy AKARJA ezt a munkát, és nem nyafogni jön ide. Nem érdekel, hány gyereke van, nem érdekel a beteg rokon, nem érdekel, hogy most építkezik. Én munkaERŐt keresek, és nem olyasvalakit, aki 8 órát eltölt nálunk.

Semmi életem és vérem a cégért - nem erről van szó. De szakmai sikerekre vágyó, a munkáját szerető ember érdekel csak. Azt javaslom, hogy gondoljanak a leendő alkalmazottak egy profi focistára: ő sem arról beszél az edzőjének, hogy a nősülési projectje fontosabb, mint a BL döntő. Ha igen - szabadlistára kerül.

janper 2009.07.28. 10:21:37

"Miért én vagyok a legjobb erre a posztra? "

Erre sosem valaszolok. :) Lehet, hogy van valaki, aki otszoros tapasztalattal negyedannyiert jonne dolgozni.

Tengertánc (törölt) 2009.07.28. 10:26:17

@RAMBO: és mindezért a "munkaszeretetért" te mit nyújtasz? Mert hát semmiért nem szívesen vagyok elkötelezett...

Bit Rot 2009.07.28. 10:30:58

@dhrbikes:
"Csináljatok saját vállalkozást!"

Az ötlet nem rossz, de magyarországon rettentő nehéz. Az összes hivatal (adó, stb.) ellened van, azon van, hogy gáncsoljon.

Ha kijön az ellenőr, az 50-100 ezer Forint (még ha minden rendben is van).

Ha kell egy alkalmazott, mondjuk 70-80 ezer nettós fizetéssel, annak 200 ezret ki kell termelnie havonta, mert ennyibe kerül!

balazsman 2009.07.28. 10:44:19

@RAMBO: uhh, ez azért borzasztó életképet fest számomra...
a "workaholic" életvitel szerintem egy tragédia vagy egy szakítás után van rendben, a figyelem elterelésére, de alapból így élni a személyiség és a normális kiegyensúlyozott élet temetőjébe visz.
Szép dolog az elkötelezettség, szükség is van rá egy bizonyos értékben, és érdemes is ilyen elven dolgozni egy (rövid) ideig - de a NORMÁLIS ember arról ismerszik meg, hogy egyensúlyban van az élete.
Kiégett, túlhajtott, stresszes emberek amúgy sem jó munkaerők. Igenis, kell, hogy alkalmanként fontosabb legyen egy esti színház, a hosszú hétvége megtervezése, vagy a munka után a gyerekhez/kutyához/új szerzeményhez való hazarohanás.
Én csináltam az elkötelezett módit, nem is egyszer, és 0 hála járt érte. Most is úgy választottam melót, hogy érdekeljen annyira, hogy akár mániákusan dolgozhassak, de nem szeretnék magammal mégegyszer kicseszni.

Watchman 2009.07.28. 10:55:46

Sose ment nekem ez hr-es parasztvakítás. :)
Két dologra nem vagyok képes:
1. győzzem, meg hogy én vagyok a legjobb, de kisebb akadály, hogy az interjúztató nem szakmabeli, és fel sem tudja mérni, hogy ki az igazából rátermett, és ki a kókler a baromi jó dumával.

2. magyarázzam el, hogy miért akarok náluk dolgozni, amikor még én sem tudom. Nincs szerelem első látásra, az hogy mennyire jó egy munkahely nem az interjún dől el, hanem az első hónapban.

Összességében az egész interjút fölösleges, fontoskodó cicababák látszatmunkájának tartom. És ez szerintem meg is látszik. Eddig egyetlen interjún sem tudtam elbűvölni a Mancikákat... amikor felvettek mindig ott volt első(és egyetlen) körben a szakmai vezető is.

gabcigirl 2009.07.28. 10:56:43

Rambo

Márpedig senki nem Messisás, hogy épp a te cégedért akarjon meghalni, bocsi.

Nem mindenki motiválatlan, aki nem akar droiddá vagy munkagéppé változni. Nem a lustaságot pártolom, de nonszensz, amit elvársz. Csakhogy előbb-utóbb Ter is belefutsz hozzád hasonlóakba, akik úgy állnak hozzád. Fájdalmas lehet a találkozó...

nothing.at.all (törölt) 2009.07.28. 11:10:44

na tökjó tanácsok, az egyikőtök azt mondja, legyél elhivatott karrierista, a másik meg, hogy a munkaadók jobban szeretik az átlagos, alakítható munkaerőt.:D
amúgy meg munkahelyek nem igen vannak, addig meg hiába akármilyen tanács, amíg nem lesznek.

mark.hu · http://mark.hu 2009.07.28. 11:11:36

Régen rossz, ha valaki másokhoz próbálja viszonyjtani magát a "miért én vagyok a legjobb erre a posztra" kérdésre. (Ahogy kairouan is teszi.)

Ha érdekel az adott állás, akkor nézd meg, hogy kit keresnek. Ez már jobb esetben az álláshirdetésből is kiderül. Rakd össze, hogy ki az ideális pályázó és a saját életútad, tapasztalidból emeld ki azokat, melyek az ideális pályázóhoz minél közelebb állnak.

Zobizan: igyekezni fognak arra a posztra a megfelelő embert megtalálni, aki nem biztos, hogy a legokosoabb, legszebb, leügyesebb, stb., hanem megfelelő. Ez a kulcsszó.

manyuska 2009.07.28. 11:23:33

"Miért én vagyok a legjobb a posztra" - nem is írják ki, milyen cégről van szó, az állást meg csak angolul, és akkor sem azt jelenti, amit jelent - az egész kérdezősködés nevetséges, az emberi természettől idegen cécó, aminek egy célja van, az interjúztató fontosságának demonstrálása a cégénél. Szolgalelkűeket nevel az ilyen hozzáállás. Szélhámosság. A blog jó, de a több körös interjúztatás célja szerintem az, hogy egyre jobban kikészüljön az illető, hogy fokozzák a stresszt. Aki ezt az interjúztatós körbohóckodást vallásosan komolyan tudja venni, az vagy eleve hülye volt, vagy elvesztette a józan ítélőképességét a nagy alkalmazkodás közepette.
Ja, igen, és NINCS munka. Nincs.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2009.07.28. 11:23:55

Biztos ismeritek a Steve Ballmer videót:

www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Na, ez az elkötelezettség :-)

De ne adjátok elő állásinterjún.....

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2009.07.28. 11:26:40

@manyuska: 35 aktuális állásajánlatot számoltam meg a cégünk honlapján.

manyuska 2009.07.28. 11:29:33

@zombizan: A Tesconál dolgozol? Árufeltöltőt keresnek?

Bambano 2009.07.28. 11:29:47

@RAMBO: és ha beállítasz így, úgy megijednek, hogy összecsinálják magukat és csak azt várják, mikor leszel már kint.

manyuska 2009.07.28. 11:30:55

Én is láttam az iwiwen egy olyan álláshirdetést irodai munkára, ahol 20-30 (!) vezető pozícióba keresnek érettségizett embereket, aztán egy gmailos emilcímet adtak meg jelentkezésül. Na, ilyen "állások" vannak.

manyuska 2009.07.28. 11:32:51

Különben tök mindegy, mert ha épp nem lenne válság, és volna is munka, mi, a 45 fölöttiek csak árurakodók, vagy igazgatók lehetünk, tehát minimálbér gürizve, vagy már főnök kellett, hogy legyél vagy 10 éve. Aki 40 akárhány éves korára nem lett főnök, az Magyarországon selejt.

manyuska 2009.07.28. 11:38:41

@zombizan: és hogyhogy nincsenek még betöltve, mikor egy álláshirdetésre napi több száz cv érkezik? Senki se felel meg a több százból, vagy hogy?

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2009.07.28. 11:46:09

@manyuska: ezért vannak a több körös interjúk :-)

wjozsi 2009.07.28. 11:53:26

Aki berzenkedik a többkörös interjúk ellen, az lakást vagy házat is úgy vesz, hogy egyszer körbesétálja, majd aláírja az adásvételit?

Én most költöznék, és az arányok - a felvételi interjúztatáshoz hasonlóan - nagyjából így alakulnak: gyorsan megnézek vagy 100-at, ebből a 10 legjobbat ismét, de már az asszonnyal, végül ebből hármat szakértővel. Végül a legjobbat fogom megvenni.

Egy állás betöltésénél sincs ez másképp, sem alaposság, sem szóbanforgó pénzösszeg szempontjából.

Mintapolgár 2009.07.28. 11:57:15

A mostani állásomra 5 körön keresztül jutottam el. Szerintem ez ma már mindennapos dolog. Sőt, akinek van rá ideje, poénból akár gyakorolhat is, hogyha tényleg váltásra kerül a sor, magabiztosabb legyen. Felkészülni is lehet, szinte mindeki fent van valamilyen oldalon, és ugyanúgy fel lehet térképezni az interjúztatót is.

kairouan 2009.07.28. 11:59:45

@mark.hu:
"Ha érdekel az adott állás, akkor nézd meg, hogy kit keresnek. Ez már jobb esetben az álláshirdetésből is kiderül. Rakd össze, hogy ki az ideális pályázó és a saját életútad, tapasztalidból emeld ki azokat, melyek az ideális pályázóhoz minél közelebb állnak."

Ez csak azt mutatja meg, hogy alkalmas vagy az adott pozícióra, az, hogy valaki a legjobb, azt csak valamilyen összehasonlításban lehet.
Ha precíz, proaktív stb munkatársat keresnek, akkor elmondhatod, hogy te olyan vagy, mert te benned megtalálható az összes tulajdonság, ami a pozícióhoz szükséges, ezért te lennél a legjobb. Na és, mindenki ezt mondaná!!

Egyébként nem én próbálom másokhoz viszonyítani magamat, hanem a kérdés várja ezt el!!
Innentől fogva továbbra is értelmetlen!!

kairouan 2009.07.28. 12:01:41

@wjozsi:
Annyi különbséggel, hogyha veszel egy lakást azt nem mondhatod vissza 3 hónapon belül indoklás nélkül.
Egyébként pedig senki sem a 2-3 körtől van kiakadva, hanem az 5-6-tól.

futureboy (törölt) 2009.07.28. 12:04:58

@manyuska: "Én is láttam az iwiwen egy olyan álláshirdetést irodai munkára, ahol 20-30 (!) vezető pozícióba keresnek érettségizett embereket, aztán egy gmailos emilcímet adtak meg jelentkezésül. Na, ilyen "állások" vannak. "

MLM-hálózatok szoktak így hirdetni. "Mi vezetőket keresünk" - na persze. Bár, végülis nem hazudnak, csak éppen ezt úgy kell értelmezni, hogy HA listát írsz az ismerőseidből / rokonaidból, ÉS fel is veszed őket, azaz beszervezed őket a hálózatba magad "alá", akkor természetesen vezető leszel.

manyuska 2009.07.28. 12:09:55

@kairouan: Igen, és a házat-lakást nem bérled, hanem sokmilliót adsz érte, a munkaerő viszont nem sokmilliáért végleg megvett rabszolga, csak béreled őt is, mint egy bérelt lakást pl., és bármikor kidobhatod, míg a házadat akár évekig is árulod, mire megveszi vki. Úgyhogy ez nem jó párhuzam.

Bambano 2009.07.28. 12:10:25

@kairouan: az álláshirdetésből pont az nem derül ki, hogy ki az ideális jelölt az adott munkára, csak az, hogy ki az ideális az adott hirdetésre. Merthogy az álláshirdetések jelentős többsége kamuzik és túlzásokba esik.

Más: a proaktívokat pedig lelőném géppuskával...

wjozsi 2009.07.28. 12:12:01

@kairouan:
Ez azért ízlés dolga. Ha engem megkérdeznél, mi a jobb, 5 kör után nem fölvenni valakit, vagy 3 után fölvenni, majd 2 hónap után indoklás nélkül kitenni a szűrét, akkor az előbbit erkölcsösebbnek mondanám.

manyuska 2009.07.28. 12:12:39

Tök fölösleges a sokkörös interjú, bőven elég lenne egy próbamunkát kiadni mindenkinek, aztán akié a legjobb, meg aki a leggyorsabb, jöjjön az. Ránézésre kétszerre is meg lehet állapítani, nem egy antiszociális őrült-e, ha meg jól titkolja, és később mégis kiderül, az baleset, az öt körrel se védhető ki, csak 1-2 hónap után jön rá az ember.

manyuska 2009.07.28. 12:14:28

@wjozsi: Úgy tesznek a cégek, mintha mindenhová az Egyesült Állom elnökét keresnék. Röhejes. Ez at ötkörös vicc nagyon hasonlít a 89 előtti szocreál taggyűlésekre, ahol komolykodva fontoskodtak a KISZ-ben meg a Pártban.

manyuska 2009.07.28. 12:15:44

@wjozsi: Ahol 2 hónap után indoklás nélkül kiteszik vki szűrét, ott tök mindegy, hány kör volt, mert azok inkorrektek.

manyuska 2009.07.28. 12:17:06

Ha HR-es lennék, és magát fényezve előadná, hogy ő a király, föl nem venném a beképzelt majmot, hacsak nem egyedül kellene dolgoznia, mert meg fogja mérgezni az önimádatával a közösséget.

sanyix 2009.07.28. 12:19:22

szerintem:

ha 2 körnél többször hívnak -> anyjukba küldés, "egy szórakozz apád himbilimbijével szöveggel"

a hülye kérdésekre őszintén válaszolj:
miért szeretnél dolgozni (bazmeg mer unatkozom, és imádom ha állandóan basztatnak hogy csináljak valamit, meg a két szép szemedért) mer kell a PÉNZ. Aki meg másért akar dolgozni az forduljon picológushoz.

Ne legyél olyan durván lelkes "mindentmegcsinálok félre", mert tényleg mindent megcsináltatnak veled, kutyakajáért.

nothing.at.all (törölt) 2009.07.28. 12:23:59

amúgy sztem elég ijesztő, ha valaki a magánéletedben turkál, akár csak iwiwen is. én biztos kidobnám, ha vki felhozna egy ilyet, hogy láttam a maga fia is a dózsába jár. tudom, nem pont így értetted, amit írtál, de simán el tudom képzelni, hogy valaki képes erre. ez kb. szerintem dale carnegie-nél működött utoljára 1900-ban. meg az más tészta, ha szakmailag tudsz róla vmit, ami számára hízelgő, pl. nobel-díj.

manyuska 2009.07.28. 12:31:27

Szerintem meg honnan tudhatná vki, aki ismeretség nélkül pályázik vhová, hogy ki fogja elbírálni? Honnan tudja, hogy a vezetők közül éppen az, és hogy az éppen nem lesz akkor szabin, vagy a leányvállalatnál, és éppen rá fog érni az ő cuccával foglalkozni? Mivel úgyse leszel kapcsolatban vele, mert a HR-esek vannak csak ott, a személyisége akkor kezd érdekessé lenni, mikor már tudod, h. neki fogsz dolgozni, és mondjuk informálisan elvárja tőled, hogy járjál templomba, vagy minden hétvégén kötelező közös berúgás van, különben szerinte nem vagy közösségi ember.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:00:06

Előre közlöm nem vagyok HR-es, csak sokat tapasztaltam eddig.
FONTOS: amit leírok, azt tanítják a HR-eseknek, csak sajnos sokaknak nincs tapasztalatuk ezen a téren, emiatt alkalmazzák, csak nem jól.
Ezekhez az elvekhez tapasztalat szükséges, ezért a legjobb HR-es a tapasztalt cég, vagy üzletágvezető.

Véleményem szerint minden állás típushoz más típusú interjú szükséges.

Ez alatt azt értem, hogy egy árufeltöltőnek, vagy egy raktárosnak nem érdemes 1 körösnél több interjút kiírni. Felesleges, ha nem válik be, akármi miatt, akkor az 3 hónapon belül kiderül és aránylag könnyen pótolható. Természetesen láttam már olyan cégeket, ahol hiába vennének fel embereket egyszerű fizikai munkára, marhára nincs jelentkező. Tudom, abszolút nem vonzó a 100-130 ezres nettó fizetés.
Ez az egyikről a véleményem.
A másik, amikor az állás fő szempontja az, hogy pénzt termeljen, magyarán: eladó, értékesítő, ügyfélszolgálat, irodai munkák egy része, szóval amikor napi kapcsolatban van az ember sok más emberrel. Akkor szerintem igenis érdemes legalább 2 kört tartani, sőt sokszor az olyan interjúk a leghasznosabbak, amit a felvételiző hülyeségnek tart. Hogy miért? Azért,mert sok esetben marhára nem az számít mit tudsz szakmailag, AZ CSAK EGY PLUSZ! Azt meg lehet tanulni, úgyis másképp csinálja minden cég azt amit csinál. Két cég sosem dolgozik egyformán.
Ami számít az a hozzáállás, az emberi tényező. Azért van stressz interjú, meg minden ilyen találmány, mert ha már felvesznek valakit, az olyan legyen, akit nem kell 3hónapon belül p.csán rúgni!
Ez roppant fontos, Láttam már olyat, hogy 1 körös interjún minden rendben, majd a jelentkezőnek a munka előtt se híre se hamva. 2,3 körnél meg már igazán lehet válogatni. Persze szívás elmenni 3 szor, aztán meg hoppon maradni, ez igaz.
Még egyszer leírom, a helyzet az, hogy nálunk még nincs ennek az egésznek kultúrája, hogyanja, kevesen értenek hozzá igazán, sőt sokszor átcseszik mások fejét a palánkon. Ennek szerintem az az oka, hogy nem egész húsz éve kapitalista az ország és itt is ki kell termelődnie gy hozzáértő rétegnek. JA, ÉS ÉRDEMES ELFOGADNI, HOGY ÚJ SZELEK SÜVÍTENEK! NEM A LEGJOBB MŰSZERÉSZT LÉPTETIK ELŐ, HANEM AZT AKI A LEGJOBBAN ÉRT AZ EMBEREK NYELVÉN, ÉS KÉPES ŐKET IRÁNYÍTANI! IGENIS TUDD MAGAD ELADNI, KÜLÖNBEN MEHETSZ SÍRNI A SÓHIVATALBA! MÍG NEM FOGADTAM EL EZT A TÉNYT ÉN IS CSAK PANASZKODTAM, MAJD MERŐBEN MÁS FORDULATOT VETT AZ ÉLETEM! GONDOLKOZZ EL RAJTA!

akocsis · http://akocsis.blog.hu 2009.07.28. 13:01:47

Sok eseteben az interjúztató (főleg ha HR-es) csak annyit lát a jelöltből, hogy megijed-e a kérdésektől vagy nem, magabiztos-e vagy sem.
Szerintem ha két jelölt van, az egyik ideges de szakmailag jó, a másik magabiztos, megnyerő, de bakizik a szakmai kérdéseknél, akkor az utóbbit fogják felvenni.
Ezért úgy kell bemenni hogy "igen, én vagyok az önök embere".

2009.07.28. 13:11:39

@dhrbikes: hahó, bekopiztam, nem müködik a link

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:19:46

Még annyit hozzátennék, hogy a jól megválasztott munkaerő sok bajtól ment meg a céget. Pesrze lehet csak feldobni egy hirdetést, aztán az első körben az első jó jelentkezőt felvenni. Majd 3 hét múlva kirúgni, mert nem felelt meg.
Ez azért "jó", mert folyamatos pénz buktával jár a cégnek, amíg nem jön egy bevált ember, sőt mikor már ugyanazt az állást 3szor meghirdetik, akkor tuti nem jön rá normális jelentkező, mert azt gondolja. Na, ez se lehet valami jó hely! Havonta keresnek embert!. Pedig nem csináltunk semmi mást, csak eleget tettünk annak a kérésnek, hogy az első körben , gyorsan vegyünk fel valakit.

samot 2009.07.28. 13:20:00

Ezek az ugynevezett jol "bevàllt" nyugati sablonok!
Sajnàlatos modon ugyanigy visszatekintenek ràm
pl.-ul a különbözö TV csatornàk programjain is!
Ugyanaz a tartalomnélküli idiota,primitiv müsorok,
csak éppen magyarul!!Hibàtlanul sikerült a majmolàs!
Kérdés:hol maradt a magyar kreativitàs,érték,egyéniség??

Lasombra 2009.07.28. 13:21:23

manyuskánál a pont.
sok fontoskodó Napóleon-komplexusos bugris, ha megérez valami tűnő hatalmat a kezei közt, többé el sem engedi.
mintha Buddha reinkarnációját keresnék, nem egy nyomorék projektkoordinátort, hitelelbírálót, ügyfélszolgálatost stb.

mi a fasznak kell a LEGJOBB egy Jancsika Bt-hez? én nem ismerem őket, ők nem ismernek engem, ergo ragaszkodjunk a szakmai kérdésekhez, ne várják el, hogy csontig nyaljak.
engem spec egy puhatestű, szervilis ember ezerszer jobban taszít, mint egy karakán, szókimondó, aki tisztában van saját korlátaival és a szituáció komolyságával.

a másik kedvencem meg az ilyen Rambo-féle agyhalott, aki szerint az ember azért él, hogy nekik dolgozhasson. ha van olyan ember, akinek egy excel tábla masszírozás vagy tizenkettő-egy-tucat pályázat írogatás fontosabb, mint a baráti társasága, felesége, gyereke, rokonai, azt én szeretném minél távolabb tudni a cégemtől. mert retardált. ennyi.

slusszpoén: egy kiválasztáson ezt higgadtan elő is adtam, amikor előjöttek a "Győzz meg minket!" bullshittel. "győzz meg te engem, hogy miért érdemes napi 8 órát nálatok töltenem, vaze!" erre a verzióra nem számítottak
és bevettek...
ennyi. szerintem még van remény, és nem agyatlan droidok kellenek mindenhova.

mrs.smith 2009.07.28. 13:26:42

Hr vezető vagyok! Vessetek meg nyugodtan :-)
Szerintem ez is egy szakma (állítom 12 év tapasztalattal), amit meg lehet tanulni, valakinek megfelelő személyisége is van hozzá, és lehet jól, vagy rosszul csinálni.
Én általában 2 kört tartok (először velem, majd a szakmai vezetővel). Ritkán - munkakörtől függően - tesztelünk, próbamunkázunk.
Ha valaki sablon szerint végzi a munkáját nagyon mellé tud nyúlni, hiszen nem gépekről, hanem emberekről van szó, és a cél végülis az, hogy ezeken a találkozókon minél jobban megismerjük a jelöltet.
Én sem vagyok tévedhetetlen, de elég jó a "beválási" statisztikám.
Azt azért vegye mindenki figyelembe, hogy ha külföldi a cég, és ott jól bevált módszerek vannak, akkor sajnos a személyzetis nem tehet mást, mint alkalmazza, amit a tulajdonos vár tőle (ha 5 kör, akkor 5 kör)...

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:31:47

"mi a fasznak kell a LEGJOBB egy Jancsika Bt-hez? "

:DDDDDDDDDDDD

ha az enyém a jancsika bt, akkor mehetsz a levesbe segélyért, ilyen hozzáállással !

egyébként a jancsika bt-ből, jó vezetéssel, lesz a János RT

samot 2009.07.28. 13:33:17

@Lasombra: Gratula!
Talàn elgondolkodtak rajta,hogy néha mégse müködik
mindig,amit a szàmtalan idiota tanfolyamon sulykoltak
nekik!:))

Tengertánc (törölt) 2009.07.28. 13:39:20

@Joe-ból is megárt a shock !!!: a "legjobbat" egy jancsika Bt az életben meg nem tudja fizetni. 1000 jancsika bt-ből egy az ami jános Rt lesz. Legalábbis itt Mo.-n.

Lasombra 2009.07.28. 13:40:04

@Joe-ból is megárt a shock !!!: mindjárt segélyért, mi? erről beszéltem. kissé túlértékelitek magatok. az meg sem fordul a fejedben, hogy Jancsika Bt-n kívül esetleg létezik még munkahely.

egyébként nem baj, ha a levesbe küldesz, hisz ezzel mindketten jól járunk. te nem akarsz ilyen hozzáállású munkaerőt, én meg nem akarok ilyen helyen dolgozni.
gond egy szál se. az élet szép. :)

kairouan 2009.07.28. 13:44:42

@wjozsi:
Nem mond azt nekem, hogy ha valakit 5 körön keresztül választasz, akkor nagyságrendekkel biztosabb, hogy a megfelelőt választod és hogy hosszú távon marad, mint az, akit 3 körön keresztül.
Ez semmi másról nem szól, csak, hogy ki mikor ér rá a cégen belül. Ezért van a sok milliós kör.
Az, hogy az egyik körben a junior HR-essel találkozol, a másikban a fő HR-sel ezek baromira feleslegesek.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:47:01

@Tengertánc: az arányokat nem vitatom,itt csak az elvekről van szó
hidd el dolgoztam már idiótáknak, értem amit mondasz
előzőleg írtam, hogy sokan nem megfelelően alkalmazzák az elveket
ellenben ezen nem csodálkozom, hisz ez az ország alapban érdekesebben működik

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:50:34

@Lasombra:
Tudtam, hogy vannak értelmes emberek!
Veled megértjük egymást, Te véded a saját érdekeidet, én az enyémet.
Jó, hogy van véleményed, mert nem lenne jó, ha mindenki ugyanazt akarná.

susztera · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=701938 2009.07.28. 13:51:21

Engem nem zavar, hogy 3-4-5 körös az interjú, mert ez azt jelenti, hogy az első fázison túl vagy, tehát behívtak. Az utóbbi időben ez lett a legnehezebb fázis, a behívás, ami utána jön, annak már szinte örülni fogsz, ezért én arra is szivesen olvasnáma tippet, hogy miként kellene elérni a behívást az első körre az önéletrajzod, esetleg motivációs leveled alapján.
Az elmúlt félévben nagyon támába vágó oldalt böngésztem át, és jártam meg magam is az álláskeresés rögös útját, és azt vélem leszűrni, hogy bizony ismerős nélkül alig-alig juthatunk el egy-egy behívásig, így az már nem zavar, hogy utána hány kör jön.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 13:53:04

@Tengertánc:
még valami, az embernek előbb le kell tennie valamit az asztalra, utána fizetik meg

a kenyeret is megsüti a pék, és utána fizetik ki neki, legalábbis ezt mondták mások :-)

balazsman 2009.07.28. 13:54:29

@Joe-ból is megárt a shock !!!: a kiemelt megjegyzéseddel kapcsolatban: egy jó szakember lehet, hogy nem az ön-eladás mintaképe, nem biztos, hogy tudnia kell jól kommunikálni ha egyszer gépekkel fog foglalkozni... az állásinterjúk során a kiválasztóknak érdeke, hogy az esetleg elijesztő külső vagy a visszafogott viselkedés ellenére felismerjék a szakmai potenciált az illetőben.
persze más a tészta, ha eleve olyan pozícióról van szó, ahol emberekkel kell foglalkoznia vkinek

samot 2009.07.28. 13:54:37

@mrs.smith: Tisztelettel közlöm Önnel,hogy probàlja
megértetni a super külföldi fönökèvel,hogy ASSZIMILÄLODJON! Ugyanis nincs otthon!!!
Miért mondom ezt? Mert én màr 28 éve kicsit nyugatabra élek!És bizony itt elvàrjàk söt követelik,
hogyha màr itt élek akkor ASSZIMILÄLODJAK!
Ha elég inteligens a fönöke,akkor rögtön megérti,
hogy miröl van szo!!
Egyébként létezik 3 honap probaidö,ugy-hogy valakit
5-ször becibàlni beszelgetésre az hiànyossàgàt (szakmai)tükrözi a személyzetisnek!!

Tengertánc (törölt) 2009.07.28. 14:01:10

@Joe-ból is megárt a shock !!!: a gond alapvetően ott van, hogy amíg egy - direkt hangsúlyozom - normális állásra több száz jelentkezés érkezik, addig egyszerűen nem hiszem el, hogy bármely cég, bármelyik "over-skilled" HR munkatársa ki tudja szűrni a megfelelő munkaerőt...

kairouan 2009.07.28. 14:06:21

@susztera:
Megmondom neked: szerencse!
Legutóbb voltam egy interjún: 1000 CV érkezett be, 600-at meg sem nyitottak, a maradék 400-ból válogattak és én véletlenül abba kerültem, és még szimpatikus is voltam ezért behívtak.
Úgy hogy ennyi!!

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 14:07:20

@balazsman:
egyetértek
az első hozzászólásomban leírtam, hogy olyan esetben tartom indokoltnak, a több kört, ahol a munkakör fő jellemzője a z emberekkel való kapcsolattartás
ettől függetlenül ismerek olyan műszerészt (ezért is ezt írtam a kiemelésbe), aki nagyon jó szakmailag, mindenki tudja a munkahelyén, mégis tíz éve van ugyanabban a munkakörben, és mióta elkezdett foglalkozni a kommunikációjával, egyre közelebb kerül az előléptetéshez, mert már tudják a főnökei, hogy szakmailag nagyon jó és egyre jobban bánik a munkatársaival

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.07.28. 14:09:00

Szerintem legalább egy-két hét napi együttdolgozás kell ahhoz, hogy egy új embert meg lehessen ismerni. Napi 1-1,5 órára bárki el tud játszani bármit, ezért a sok körös interjúnak nincs értelme.
Viszont, ha egy cégvezető hónapok alatt sem képes eldönteni, hogy jól dolgozol-e, vagy sem, akkor ő az alkalmatlan.

susztera · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=701938 2009.07.28. 14:09:13

@kairouan: egyetértek, szerintem is szerencse vagy ismerős kérdése a bejútás és a beküldött önéletrajz messze nem olyan mértékben befolyásolja ezt, mint állítják többek között az állásportálokon. Pont ahogy Te írtad, 600-at már el se olvastak, így nagyon minegy lett volna, hogy milyen típusú volt az önéletrajzom.

Bit Rot 2009.07.28. 14:13:39

@Joe-ból is megárt a shock !!!:
"Azért,mert sok esetben marhára nem az számít mit tudsz szakmailag, AZ CSAK EGY PLUSZ! Azt meg lehet tanulni,"

Ja, persze. Végülis atomerőművet tervezni/építeni se nagy feladat, csak fel kell venni egy jó kommunikációképességű embert, aki nem ért semmihez, a többit meg megtanulja :-)

Bambano 2009.07.28. 14:15:43

@samot: asszimilálódni a kizsákmányolt rabszolgának kell. Ide nem kollégákat keresni, hanem leigázni jön az átlag nyugati cég. Nem ritkán az ide helyezett főnök száműzetésnek tekinti a pozícióját.

fullánkhegyező 2009.07.28. 14:19:31

A határozott magabiztosság néha fontosabb ,legalábbis célravezetőbb mint az tényleges tudás.Összehúzot nyakkal ,térdekkel a szék szélén ülve válaszolgatni a kérdésekre biztos bukás.Még rúgnak is egyet az ilyen álláskeresőbe.
Egy zabhegyezőgyárban megbízást kaptam egy csoport létrehozására.Teltek,múltak az évek a gyárudvaron megállított valaki,Lenne-e bátorságom,kedvem egy leendő német melltartógömbölyítő magánvállalkozásnál rádiuszfelelősnek lenni?Kivittek a német anyavállathoz,és azt mondtam :igen.Itt enyi volt a felvételi.Teltek,múltak a hónapok ,a munka egyre jobban rutinból állt és nagyon kezdtem nem szeretni.Találtam egy álláshírdetést,megnéztem.A főnök elmondta milyen szakembert keresnek,milyen munkára.Mivel volt munkahelyem,megengedhettem magamnak egy pofátlannak tűnő megjegyzést:" Ön pontosan engem keresett és ha óhajtja megtalált"A következő naptól dolgoztam.Teltek az évek egyszer úgy adódott ,hogy a kapcsolati tőkémet kihasználva a régi zabhegyező üzemben intéztem valamit a cégemnek.Épp olvastam egy álláshirdetést arra a pozicióra ,amit annak idején hagytam ott.Csak úgy bekopogtam állásinterjúra,amig készült a megrendelt munkám.Az a tipikus hölgyemény foglalkozott a személyzeti munkával,akit a befolyásos rokona bedugott oda.Sem nem volt fiatal,sem nem volt dekoratív,de akart lekezelő és fölényes lenni.(Híre volt a városban a modorának)Második kérdése az volt :hány éves?A válaszom meglepte.Nem emlékszem,hogy olvastam volna a feltételek között a korhatárt. A 3. kérdése :látott már zabhegyező gépet? Sőt -mondtam- az elsőket néhány évvel ezelőtt én telepítettem le.Nagyon nem érezte magát jól,én viszont kicsit jobban.Igazából nem komolyan érdekelt az állás,csak kíváncsi voltam.
A 3. eset is ennél a cégnél töltött éveim alatt történt.Egy nyugati cég keresett magyarországi üzemeihez németül beszélő ehhez-ahhoz értő szakembert.Szintén nyerő állásból tudtam tárgyalni,hisz volt biztos munkahalyem.Az interjú jó hosszúra sikeredett,Mindenről szó esett hol ,mit,mennyit dolgoztam."Majd ellfelejtettem a némettel hogy áll?"kérdezte az ügyvezető.Nem is tudom hogy jutott eszembe hirtelen azt mondtam:már nem mutogatok,de Goethé-t még nem fordítottam.
Felvettek.Nem tudom hogy viselkedtem volna,ha tényleg nagyon kellett volna az állás.A látható magabiztosság szerintem fél siker.Magam körül csupa elkeseredett munkát keresőt és nem találót látok.Őszintén mondva én elhiszem,hogy kevés a munkahely,de nem értem.Ahol most dolgozom,a tulaj dörzsölte a tenyerét,az idei gazdasági válság kialakulásakor.A városban többszáz fős leépítések voltak."Na majd most válogathatok a jobbnál jobb szakemberek között."Mondta.Igaza volt .Válogat , csak nem talált eddig.
Nem értem miért van szükség ezekre a felesleges állásinterjúkra.Ha valaki a főnök unokahuga ,fel van véve.Ha jó amiben jónak kell lenni ,fel van véve.

changebug (törölt) 2009.07.28. 14:22:12

"cégek megőrültek, idegfokozó, 4-6 körös állásinterjúkat tartanak"
Mi a véleményed a "százkörös" interjú sorozatokról?

Miért nem indítanak mindjárt bajnokságot - őszi meg tavaszi fordulót, rájátszást, szuperkupát...
Komolytalan. És döntésképtelenséget takar. A tulajdonos/részvényes helyébe kirúgnék pár managert.
Nekem meg ez a véleményem.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.07.28. 14:23:51

@Bit Rot:
ajaj
el kellene olvasni mit írtam
látom mindent szájba kell rágni
természetesen egy mérnök legyen jó mérnök, ott számítson a szakmaiság, mondjuk ott általában szakmai szempontok alapján döntenek
aki meg emberekkel dolgozik, bármely szinten, az tudja eladni magát
egyébként egy mérnöknek sem árt egy ilyen jártasság
ellenben messze mentünk a tárgytól, az interjúköröktől, és az arra való felkészülésről, ami nekem is hasznos lett volna évekkel ezelőtt

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 14:54:39

Jesszumpepi! Most jöttem vissza Tolnából, s ennyi hozzászólás - na megyek mazsolázni - és kösz mindenkinek :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 15:33:24

@kairouan: Jaj - miért kéne neked másokhz viszonyítani magad? légy magad a mérce. A vállalat érdeke és a személy aki felvesz, nem azonosak. Ennek folyományaként a két érdek sem az - bár lehet átfedés.

@zombizan: Ha tuti garit kérsz arra, hogyan érezd magad szarul a melóhelyeden, akkor megtaláltad a biztos áfiumot erre. Csináld így!

@tárhejj: szívemből beszélsz, kedves!

@janper: a cégnél ne is - de magadnak, a lelkedben, legbelül válaszold meg. Hidd el, szárnyakat ad!

kairouan 2009.07.28. 15:58:06

@Utcamacska:
Egyszer már kifejtettem, hogy senkihez sem szoktam hasonlítani magam, még egyszer nem fogom.
A "Miért én vagyok a legjobb erre a posztra" kérdést pedig továbbra is értelmetlennek tartom!!
Az az interjúztató, aki ezeket a sablon kérdéseket felteszi, az meg nem ért hozzá és semmi kretivitás nincs benne!

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 16:11:42

@kairouan: Értsd már meg! NEM az interjúztatóról beszélek!!!! Rólad, magadról, odahaza, kis szobádban. Te tudd magadról.

mldrv 2009.07.29. 02:25:12

@wjozsi: én lakást úgy vettem, hogy egyszer néztem meg és tudtam, hogy ez kell nekem. :) (még vki megnézte utána a családból, de ugyanaz a végeredmény jött ki.) szakemberre (statikus meg mittomén mi) annyira nem volt szükség, mert nem 100 éves régi polgári bérházban volt. az esetleg szükséges apróbb felújítások nem zavartak, mert a lényeg az volt, hogy mit lehet kihozni a lakásból. :) nyilván a jó lakásnál is kell kicsit alakítani, hogy tökéletes legyen, senki sem fogja helyetted megálmodni.

lehet, hogy ebből egész jó analógiát gyárthatnánk, mondjuk a statikus lehet a HR-es, az apróbb alakítások-felújítások meg a jó alapanyag betanítása. :)))

a többit a többiek már elmondták. :)

mldrv 2009.07.29. 02:27:34

egyébként sok időd van, ha tényleg százat nézel meg. én elég komoly szűrőket alkalmaztam kereséskor, így nem kellett túl sokat megnéznem élőben is. (analógia: megfelelő specifikációk az álláshirdetésben :))) )

apuc 2009.07.29. 14:59:35

A legnagyobb baj nem a sokkörös interjúkkal van,hanem a megalázó fizetésekkel amiért elvárják hogy csupa "Superman"jelölt közül kiválaszthatják azt aki nettó 120 ezerért még le is pippantja a górét...
Itt nem "csak"a felső elit húz le mindenkit szívja a vérünket,hanem megalázóan alacsony bérekért várják el a magyar cégek is ugyanazt a lelkes,minőségi munkát amit tőlünk nyugatabbra 7-10-szer ennyiért.
Milyen érdekes hogy itthon miért keresik sokszor a gyengén fizetett munkavállalók (a dolgozók 9 tizede)a munka alóli kibúvót,miért sok a lenyúlás,a korrupció..
Érthetetlen ugye?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.08.29. 20:02:09

Valamit félreértettek néhányan: LESZAROM, hogy (pont) TE akarsz-e nálunk dolgozni. Ha nem akarsz, én sem akarlak. Az interjún csak az érdekel, aki akar. Szívfájdalom nélkül elengedlek, hogy keresd meg álmaid azon állását, ahol "egyensúlyban van a család és a munka". (Ez egyébként a lusta emberek jelmondata.)

Ha a fiatal éveidet nem arra használod fel, hogy a lehető legtöbbet érd el a munkádban, akkor a középkorú éveidben már nem lesz rá se időd, se erőd, a munkavállalói periódusod utolsó szakaszában pedig olyan rettegő, mindenhez közepesen értő valaki (inkább senki) leszel, aki elsőként kerül lapátra, és akit sehová nam akarnak felvenni.

NEKEM kurvára mindegy, hogy TE milyen életet építesz fel magadnak. Láttam már annyit a munkavállalói piacról, hogy pontosan meg tudjam mondani, mikor indul el valaki azon az úton, ami a reménytelenségbe visz. Ha nem vagy elkötelezett valami iránt, mindent közepesen (szarul) fogsz csinálni. Ilyen munkaerő meg senkinek nem kell. Ahová mégis kell, azok a szarul szolgáltató cégek.

Bambano 2009.09.07. 23:08:13

Voltam most egy állásinterjún. Magabiztosan és teljesen őszintén elmondtam minden kérdésükre a választ. Nem is fognak felvenni...

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.13. 08:57:13

@RAMBO: Lúzer effekt? ismerős .. soha nem szabad lúzerekkel dolgozni, és szánalomból bárkit is alkalmazni!

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.13. 10:19:54

@Bambano: nem is akarod, hogy felvegyenek - ugye? Leglább is nem ide!

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.09.13. 11:19:56

@Joe-ból is megárt a shock !!!: Kivéve, ha előre utalsz a péknek. Mert ilyen is van ám!

Bambano 2009.09.21. 01:11:01

@Utcamacska: az elején még akartam... de a végére már hagytam a fenébe az egészet.

Jönnek a hr-esek az ostobábnál ostobább kérdéseikkel. hogy például mondjak 3 rossz tulajdonságot magamról... Ez hülye. Legközelebb azt fogom mondani, hogy a legutolsó hr-est, aki ezt kérdezte tőlem, a Dunába dobtam Csepelnél....

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.09.21. 12:41:35

@Bambano: Erre befizetnék - amúgy tök igazad lenne - gyűjtsük már össze a 10 legidiótább sztereotip HR kérdést!
süti beállítások módosítása