HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Ajándék lecke butikos lányoknak - Segíthetek?

2009.07.23. 09:47 Utcamacska

Azt hiszem, ha azt kéne meghatározni, ki az aki NAGYON tud eladni, akkor a tegnapi paplanárus az tud. Stílusa talán üde csokikrémes tejszínhab egy forró mézes latte tetején, nem szokványos, kicsit ijesztő, ha amúgy puritán fogyókúrán vagy, de elég szórakoztató. A malátás kávé, aszpartámos édesítővel ugyanebben a műfajban lefodítva viszont nem más, mint a butikos lányok. Rá kellett jönnöm, hogy nem csak Budpesten hanem az ország más helyein sem tudnak eladni, az eladónak odatett kislányok és a butik-gazdik semmit nem tesznek érte, hogy megtanítsák szegényeket. Úgy fest, a motiválás szót még hírből sem ismerik, mert ha az eladó motivált lenne az eladásra, lehet, hogy csípkedné magát.

Pedig ugyanannyi idő van arra, hogy eladják a cuccokat, mint arra, hogy kiűzzék a vevőt. Nem nagyon értem a magyar butiktulajt, miért szereti, ha ostoba kiscsajok néznek görbén a vevőjére, és nem nagyon értem, miből is élnek még, mivel teli van a körút márkás ruhás luxusturkikkal, ahol ha nem is akarnak eladni nekem, de legalább nem sipákolnak, hogy SEGÍÍTHETEEK?

Ettől a mondattól ugyanis a legtöbb vevő sikítani szeretne. A hozzám hasonló kicsit polgárpukkasztó alakok egyszerűen "hülyére veszik" a kérdést, és játszanak egyet. (Válasz: - Jaj persze! Karácsony óta nem voltak megpucolva az ablakok a házban, és maga elég magasnak látszik, hogy elérje felül is a keretet!) A többiek inkább kínosan elküldik szegény eladó kislányokat. Egyszer úgy adódott, hogy egy ismerős csaj egy alig-órára rám hagyta a butikot. Kiszaladt valahová, én meg éppen várakoztam, szóval kapóra jöttünk egymásnak. Bizsukat árul, elég ügyes is benne, mégis meglepődött, hogy az alatt az idő alatt milyen forgalmat csináltam. Semmi extra, csak néhány tárgyalástechnikai fogás volt az egész.

Úgy dötöttem, miután végigjártam a Pláza az Árkád és még néhány pesti és győri butik nyári akciós kínálatát, hogy rövid ingyenleckét adok azoknak, akik kérik:

  • Soha ne mondd, hogy: Segíítheteeeek? Pálne ne selypegve, csipogva, kelletlenül. Ha nincs kedved dolgozni, ne dolgozz! Ha van kedved, akkor csináld. De ez a silány átmenet senkinek nem jó.
  • Ha bejön a vevő, kérdezz inkább egyenesen: Konkrétan valamit keres, vagy nézelődni szeretne? Ha azt feleli, hogy nézelődik, akkor is mondhatod, hogy balra hátul találja a női ruhákat, középen van az új kollekció, a bal sarokban pedig most áraztatok le néhány menő darabot, ott is érdemeskörülnéznie. Ilyenkor húzódj háttérbe, nem kell a vevő nyomdokaiban lépdelni, úgy is megkeres, ha kell neki valami.
  • Ha valami kondkrét dolgot keres, akkor könnyebb a dolgod, pláne ha árultok olyasmit. A vevők szívesen veszik, ha az ajándékozásban is segítséget kapnak. (Főleg a pasik!) Ha az illető piros női pólót keres, de nektek nincsen, akkor ajánlhatsz piros cipőt, vagy kiegészítőket, táskát, pládául az akciós cuccok közül. Akinek egyszer bejön a piros, lehet hogy mást is venni fog!
  • A kedves hívás: "Jöjjön, megmutatom" -sokkal jobban beválik, mint ha annyit mondasz, hogy hátul az utolsó polcon nézze meg. Mivel jól ismered az árukészleteteket, hatékonyabb az eladás, hogyha a keresett termékkel együtt még mutatsz néhány ahhoz a stílushoz illeszkedő, vagy abban a színvilágban pompázó darabot.
  • Sokat segít, ha mesélsz az áruról. A "praktikus zseb" a "diszkrét mellvarrás" vagy a "2009-es fazonú mandzsetta kialakítás" vonzóbbá teszi az árudat, még akkor is, ha az egyébként tucat cucc.
  • Tipp női vásárlókhoz: Tudd ránézésre, mekkora a vevőd mérete, de SOHA ne azt a méretet mondd, hanem egyel kisebbet (partvisnyél vékony csajoknál nagyobbat!) és csodálkozz. Mondd, hogy karcsúbbnak látszik! (Nincs nő, akinek ez be ne jönne!) 
  • Megfigyelés, hogy a túlságosan szigorúan hajtogatott ruhákkal teli butikokban sokkal kevésbé mernek odanyúlni, fogdosni és nézelődni, mint ott, ahol éppen leértékelés van és lazábbak a sorok. Ha túl merev a rend nálatok, akkor menj oda és vedd le te az árut, hogy a vevő láthassa. Vigyetek egy kosarat, és soha ne hajtogass rögtön a vevő után, hanem csak ha már kiment az üzletből. Vagy hajtogasson a kolléganőd addig, míg te kiszolgálsz. A vásárló előtt, a vásárlása közben hajtogatás ugyanis feszélyező.
  • Ugyanemiatt ne akard, hogy a kiárusításban is feszes rend legyen. Inkább akkor is állj készen a vevők igényeire figyelni, ne a sorokat rendezd erőszakosan. 
  • Bevált trükknek tartják, hogy ha éreztetik a vásárlóval, hogy az adott termék az ő számára túl drága, akkor dacból vásárol. Igen ám, de nem fog visszatérni! Sokkal jobban jársz, ha elégedettségre apellálsz.
  • Vedd észre a saját terméketeket a vevőn, és köszöntsd visszatérő vevőként! Ennek mindenki nagyon szokott örülni.
  • Ha a vevő már választott valamit, kedvesen mutathatsz más, ahhoz illő dolgokat.
  • Ha egy nő egyedül megy vásárolni, sokszor örül annak, ha őszinte kritikát kap, ha segítenek neki a vásárlásban. A kritikával és az eladási szándékkal is bánj csinján, mert tolakodónak is tarthatnak, ha nem vagy udvarias.
  • Használj ilyen kifejezéseket: kiemeli az alakodat! feszesebb csípőt mutat! (ÉS nem popsit, feneket vagy segget!) Slankít, vagy éppen erősít. Nőies, sportos, menő, stb.. a lényeg, hogy a vevő érezze, nem csak egy göncöt kap a testére az időjárási viszontagságok ellen, hanem valamit, amitől ő előnyösebben néz ki, mint egyébként.


Végezetül: Ha utálod a butikos melót, akkor jobbat teszel a világnak és magadnak, ha inkább hagyod szépen az egészet a fenébe! Engedd a kiszolgáló személyzet közé azokat a csajokat, akik lehet, hogy nem szépek annyira mint te, de tudnak eladni. Tőlük örömmel vásárolok is!

A butiktulajoknak meg mondja már meg végre valaki, hogy a kelletlen 17 éves kislányokkal nem feltétlenül jár jobban, mint egy idősebb, de már a kamasz-lázadásán túljutott, ennek kapcsán az életről érdemi fogalmakkal rendelkező nővel. És azt is fűzze hozzá, hogy a vevő kiutálása a boltból nem vezet bevételhez. A vevő megfogásához pedig az eladónak tudnia kéne eladni. Erre pedig akár ő is megtaníthatja az eladókat!

Mesélhetsz azért sztorikat képtelen butikoslányos helyzetekről ...

28 komment

Címkék: üzlet divat értékesítés figyelem eladás módszer tárgyalástechnika

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr401262433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igaziatommaki 2009.07.23. 10:59:14

Hú, nagyon jó ez a blog! Kár, h a butikoslányok nem olvassák. Arról nem írtál, h a legtaszítóbb dolog az, mikor bemegyek 1 butikba és a 2 tinilány összeröhög (lehet, h nem rajtam, nincs üldözési mániám), hanem csak úgy, de olyant is láttam, h minden bejövő kuncsaftot szemberöhögnek, kritizálnak, vagy amikor kiment vki, a többi vevő füle hallatára tesznek rá megjegyzéseket. hát nem tesz jó a forgalomnak, az biztos. Általában 2 fajta eladóval találkozom: egyik, aki rád se bagózik, ha kérdezni akarsz, inkább eltűnik, elfordítja a fejét, nehogy segítenie kelljen, a másik a tapadós, aki folyton a nyomodban van(mint a biztonsági őrök a Douglasban, ha 2nél több parfit merészelsz megszagolni.), és folyton tukmálni akar vmit.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.23. 11:04:08

@igaziatommaki: köszi - engem is idegesítenek :) és igazán ritkán találok olyan jóféle rendes ELADÓ eladót, azokat a boltokat azonnal a "kedvencekbe teszem.". Bartók Béla úton a bugyikirály boltja pl. ilyen. CSAK OTT szabad melltartót venni! De én éppen a jó kiszolgálás és az idősebb eladók (na meg a szép, kis szériás kollekciók) miatt szeretem az Aura-Emporium butikokat is.

2009.07.23. 11:21:25

Az írás jó, de a magam részéről (pasi vagyok), azt szeretem, ha a köszönés után megszűnik a kommunikáció, ne jöjjön utánam, ne akarjon segíteni, ne mutasson semmit, ne álljon mellettem. Ha ezek megtörténnek, kimegyek az üzletből.

miss mazo 2009.07.23. 11:30:03

általánosságban én is úgy érzem, hogy "zavarom" az eladókat, főleg, amikor bemegyek egy oylan üzletbe, ami kong az ürességtől - nyilván nem véletlenül.
ami jó tapasztalat: a westendben van egy butik, ahol egy 50-es nagyobb darab nő az eladó (általában egy szótlan piszkafa csajjal), na ő mindenkihez odamegy, "gyertek, aranyoskáim, ez neked való, megy a szemedhez", stb., nagyon kedves, és ha benn van, szinte mindig tele van az üzlet.
a másik szotir, a józsefvárosi piacon van egy orosz nő, aki fehérneműket árul,na ő megmondta, h 2nekem ne ez melltartó, neked kicis cici, ez melltartó, neki nagy cici, az a melltartó" :DDD
és azóta is a legjobb melltartóm :))

mirka 2009.07.23. 11:35:42

Én nem nagyon találkozom már ezzel az eladótípussal, be sem megyek olyan boltba, ahol esetleg ilyenek lehetnek az eladólányok.
Volt, hogy egy Üllői út sok szám alatti farmereket árusító bódéba beugrottam, hátha találok valamit, és nagyon jó volt az eladó! Nem tolakodó, segítőkész, tájékozott.
Viszont van olyan DM, ahova nem megyek be, mert tudom, hogy a biztonsági őr folyton a nyakamban liheg. Igazából a legtöbb üzletük ilyen, de szerencsére pont a legközelebbi egész normális.

Stupidella 2009.07.23. 12:11:13

Mennyire tudom én is utálni, ezt a Segíthetek?-et meg a nyakamba lihegést is. A kis vihorászó csitrik is riasztóak...

Legdurvább eladós esetem sok évvel ezelőtti, egy ruhaboltban volt amolyan turi részleg is, találtam egy tök jó felsőt. Eladólány odajött, kikapta a kezemből, majd azt mondta, ezt ő már kinézte magának, nem eladó. Abba a boltba azóta se tettem be a lábam, pedig nagy valószínűséggel már a sokadik tulajváltás is megtörtént.

Pozitív példaként a Campona-béli Celeste fehérnemű üzletet tudnám felhozni, a középkorú eladóhölgyek mesterien tudnak eladni, ha csk egy melltartóért megyek be, tuti, hogy két-három komplett szettel jövök ki tőlük. Csak beállítanak az öltözőfülkébe és odahozzák a szebbnél szebb és rám való cuccokat.

Stupidella 2009.07.23. 12:12:05

Mennyire tudom én is utálni, ezt a Segíthetek?-et meg a nyakamba lihegést is. A kis vihorászó csitrik is riasztóak...

Legdurvább eladós esetem sok évvel ezelőtti, egy ruhaboltban volt amolyan turi részleg is, találtam egy tök jó felsőt. Eladólány odajött, kikapta a kezemből, majd azt mondta, ezt ő már kinézte magának, nem eladó. Abba a boltba azóta se tettem be a lábam, pedig nagy valószínűséggel már a sokadik tulajváltás is megtörtént.

Pozitív példaként a Campona-béli Celeste fehérnemű üzletet tudnám felhozni, a középkorú eladóhölgyek mesterien tudnak eladni, ha csk egy melltartóért megyek be, tuti, hogy két-három komplett szettel jövök ki tőlük. Csak beállítanak az öltözőfülkébe és odahozzák a szebbnél szebb és rám való cuccokat.

Stupidella 2009.07.23. 12:12:36

Mennyire tudom én is utálni, ezt a Segíthetek?-et meg a nyakamba lihegést is. A kis vihorászó csitrik is riasztóak...

Legdurvább eladós esetem sok évvel ezelőtti, egy ruhaboltban volt amolyan turi részleg is, találtam egy tök jó felsőt. Eladólány odajött, kikapta a kezemből, majd azt mondta, ezt ő már kinézte magának, nem eladó. Abba a boltba azóta se tettem be a lábam, pedig nagy valószínűséggel már a sokadik tulajváltás is megtörtént.

Stupidella 2009.07.23. 12:14:01

Pozitív példaként a Campona-béli Celeste fehérnemű üzletet tudnám felhozni, a középkorú eladóhölgyek mesterien tudnak eladni, ha csak egy melltartóért megyek be, tuti, hogy két-három komplett szettel jövök ki tőlük. Csak bemegyek az öltözőfülkébe és odahozzák a szebbnél szebb és rám való/illő cuccokat.

Marr 2009.07.23. 13:02:04

Nekem nincs képtelen butikoslányos sztorim... De az unatkozó eladókról állandóan az jut eszembe, hogy nem akarom őket megzavarni az alvásban, ezért hamar el is hagyom az ilyan boltokat.
Ahol meg a butik ajtajában cigizik valaki, ott átmegyek az utca másik oldalára...

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.23. 13:06:27

Holnapi blogom Baszod Béla lesz :) Bélám, gyere és olvasd el! Amúgy megtisztelve érzem magam, hogy van egy első, eredeti baszodbélám! :)

Csibelany 2009.07.23. 13:14:34

Segiithetek? aaaa..mar latom is magam elott a szoke/fekete haju agyonszolizott, nagy mukormos, feszes farmeros, kis topos, nagyon magassarkus csajt. Mar ha nem annyira traccsol a masikkal, hogy le sem sz... a nyomi vevot.
A teljes "vasarlasi halal" nalam akkor all be, mikor bejutok egy pl. replay boltba, ahol azon kivul, hogy a kutya sem jon oda, UVOLT A ZENE ES KET SZOT SEM TUDUNK VALTANI EGYMASSAL :))))

Az eddigi legjobb eladoval egy b-box boltban talalkoztam, farmert akartam venni, sotetet(!) a srac legalabb 10-et odahozott, aztan hozott vilagoskeket is, hogy azert csak probaljam meg, duma, duma...hat nem azt vettem meg? :)))

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.07.23. 14:10:11

@Marr: dettó... az a bolt nálam is automatikusan kilőve, ahol az ajtóban állva világfájdalmasan bagóznak.

hatja 2009.07.23. 17:53:23

@igaziatommaki: én ezért nem szívesen járok úgynevezett szakboltokba. utálom azt az érzést amikor belépsz az üres boltba, ahol csak a két eladó meg haverjuk beszélget valami mélyen szakmai dologról te meg kérnél valami nagyon banálisat. ilyenkor hirtelen megfagy a levegő, és a tekintetek össztüzébe kerülsz "na ez a hülye meg mit akar itt". minden szavadat árgus szemmel figyelik, és időnként kínos összenézéssel "véleményezik". ezek ráadásul jellemzően szűk, zsúfolt kis boltocskák.

mxz 2009.07.23. 18:27:40

ami meg iszonyatosan rossz: amikor ott topog mogottem 3 lepesre, es neeeeeeeeeez, es kerdezne, es figyel, es nem hagy beken. ilyenkor neha megsetaltatom oket, szembefordulok veluk, es/vagy korbejarjuk szepen az uzletet :DDD

Zsú - Csodanő.hu · http://csodano.hu 2009.07.24. 09:16:23

Én a fitnesztermekben szoktam átélni ezt az érzést. Valamiért a pultban mindig a környék legkigyúrtabb, legsportosabb pasija/csaja ül. Belépek. Végigmér. És egyszerűen látom a szemében az unott közönyt, "jajj megint itt van egy buta liba, szült egy porontyot, aztán meg jön ide hozzánk és rontja az átlagsúlyt."...

Brrr....

Jó aztán általában beljebb már nics olyan nagy gond, még ott is ki lehet fogni pár edzőt és törzsvendéget, aki így áll hozzá, de az átlag nem gáz.

De pont az ajtóban kell ezt eljátszani, hogy biztosan mindig találkozzon vele a kedves vendég?

Nem is járok már terembe a fiam féléves kora óta, inkább megoldom itthon a napi tornaadagot.

Bit Rot 2009.07.24. 09:28:12

A Segííííthetek a mekiben elmegy, de a ruhaboltban nincs rá szükség.

Én is tudok jó ruhaboltokat: Dublinban például mind az.

De ez nem vicc: az eladók nem jönnek, oda, hogy segíííthetek, szépen hajtogatják a földre ledobált nem tetsző ruhákat (na jó, azért földre ledobni szerintem túlzás a vevőktől is!), és ha van kérdésed, segítenek.

Amikor pedig valami nem stimmelt, vagy kettőt vettünk véletlenül (otthon már volt egy), szó nélkül adták vissza a pénzt!
És ez sem vicc! Blokk, ruha rendben, itt a pénz. Utána te döntöd el, hogy náluk veszel-e mást vagy máshol.

Na, sokat kell még Magyarországnak fejlődnie!

nyíregyházi betti 2009.07.25. 06:23:27

Én egy egész más szituban adok el divatcikk jellegű műszaki termékeket női vásárlóknak is, de azt tapasztalom, hogy pontosan ők azok, akik nem igénylik a TRÜKKÖZÉST.

"Tipp női vásárlókhoz" pont alatt adott tanácsodat én nem tartom helyesnek. Egy bolhányi iq-val rendelkező ember, /a nö is!-:)))/ átlát a szitán. Megérzi, hogy hülyének nézik és fölöslegesen pocsékolják az idejét.

nyíregyházi betti 2009.07.25. 07:12:39

@Bit Rot: A pénz visszaadásról. Én is javasoltam ezt a módszert a munkahelyemen, de visszajelzést nem kaptam. Nincs is annál rosszabb érzés, mint amikor a vásárló kérdésére azt kell mondanom, hogy pénzt nem adunk vissza. Ő pedig erre a konkurenciával példálózik.

A segííthetek? azért néha helyénvaló. Amikor látom, hogy laposakat pillant felém a vásárló, de valami miatt még nem döntötte el, hogy szóljon-e, akkor bizony sok esetben örül, hogy felajánlom a segítségemet.

Sajnos gyakorta előfordul a kereskedelemben, hogy egyik-másik vezető napi parancsban kiadja az eladóknak, hogy ezzel a kérdéssel forduljanak minden vevőhöz. Ekkor a munkavállalónak el kell döntenie, hogy jó dolgozó vagy jó eladó akar-e lenni? Ha rossz vezetővel áldotta meg szegényt a "jó" sorsa, nem tehet mást, zaklatja a vásárlókat akkor is, ha azok csak nyugodtan szeretnének szétnézni, mert nem akar az utcára kerülni....

2009.07.25. 22:30:25

Van az az angol közmondás, hogy mogyoróval csak majmokat lehet megfizetni. Nekem még anno főiskola után egy csoporttársam végső kétségbeesésében ment volna butikba eladónak, de a feltételek/fizetés hallatán döbbenten fordult ki az üzletből. Nem csoda, hogy normális eladó nem szívesen megy ilyen helyekre. :)
A kislányoknál kedvencem a mobiltelcsizés, odamegyek kérdezni valamit, és nem rakja le, hanem "várjál!", és félretartja a telefont, rosszabb esetben csak szó nélkül, kérdőn néz rád.

A nonplusultra kiscsajjal én egy belvárosi teaházban futottam össze: két teát kértünk, egyet cukorral, másikat cukor nélkül, erre ő kihoz kettőt cukor nélkül. Udvariasan kérünk tőle cukrot, kihozza, de a a pult mögül félhangosan odaszól az egyik haverinának, hogy „direkt megkérdeztem, azt mondták, cukor nélkül isszák”. Hogy eldöntse, melyik tea melyik, ahhoz meg kellett szagolnia felszolgálás előtt. :) DE! A csodálatomat akkor vívta ki, amikor az egyik rendelést mobiltelcsizve vitte ki, és telcsivel a fülén szolgálta fel, suttogva kérdezte a vendégeket, hogy ki mit rendelt, nehogy megzavarja a telefonpartnerét. :) Ilyet még nem láttam, ezt fel is írtam a kéménybe. :D Többet nem láttuk őt ott… :)

kacsaszép 2009.07.26. 08:25:14

Kedvenc helyem a Mamut I.ben az Empórium. A belépéskor örömmel köszöntenek, de hagynak békésen válogatni, ha viszont kell, készségesen segítenek. Ha tetszik a cucc, de túl hosszú vagy bő, felajánják az igazítást, ami benne van az árban. Sőt! Egy ott vásárolt blézeremnek a sok hordástól kiszakad a bélése, bevittem, nem reklamálva, csak hogy szakszerű legyen a csere, megcsinálták, és arra a kérdésre, mivel tartozom, azt felelték, semmivel, viselje tovább egészséggel.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.26. 09:03:41

@kacsaszép: Ugye? Én is jóformán minden ruhámat onnan szedem. Minden boltjukban nagyon jó eladók vannak, nem csitrik, hanem igazi rendes eladónak is látszó eladók, akik értenek a dolgukhoz, kedvesek, nem szívóznak - és emellé még a kínálat is nagyon profin van összerakva, mert a kollekciók minőségiek, kis szériásak, egymáshoz illő színdinamikával, tehát a tavalyi darabhoz idén is találok stimmelő kiegészítőt. Több boltjukban jártam már, ez nem egyedi: eddig csak pozitív tapasztalataim vannak velük!

@tff: szerintem a rossz munka - rossz fizetés és a@nyíregyházi betti: által írt rossz vezetői attitűd szoros összefüggést mutatnak. Az Emporium/Aura butikok a legjobb ellenpéldák. Mindent éppen másként csinálnak mint a legtöbb "plázabutik" - épp ettől sikeresek!

Cook kapitány 2009.07.28. 09:31:55

Nekem fontos még az is, hogy értsen az eladó a termékhez. A múltkor öltönyt kerestem, de elég nehezen találtam, már feladni készültem, amikor a Mamut I. alagsorában egy kis boltba benéztem. Itt egy fiatal srác volt az eladó, mint később kiderült már kb. 10 éves korában az üzletben lófrált (családi vállalkozás) és olyan szinten értett az öltönyökhöz, hogy leesett az állam. Tökéletesen tisztában volt a legújabb divattal, hogy melyik fazonú öltönynek mi az előnye, melyik anyagnak mi a tulajdonsága, stb. Rögtön azt mutatta ami nekem jó volt, amiket én néztem ki azokra mondta hogy nem lesz jó és tényleg úgy állt rajtam mint tehénen a gatya.

Azóta mindenkinek ajánlom a helyet.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.07.28. 11:30:48

ÚÚÚÚÚÚÚ!Van pár sztorim de csak kettőt osztok meg,ha már így megszólítattam:
"kicsit" erős vagyok csípőben(magyarúl orbitális méretű a hátsóm),de mint nő nagyon szeretem a szép holmikat.Jártam-keltem egy eredményes munkanap után,fizetés hete volt ezért szerettem volna vásárolni egy konkrét márkájú farmert.Kerestem is a Moszkva téri emeletesben egy márkaboltot,ahol három vasággyal együtt 30 kilós kislány piszkálgatta a műkörmeit.Odamegyek az egyik gyerekhez,aki ijesztően volt kisminkelve,kérdem tőle,hogy ez-és-ez a fazon ebbe-és-ebben a méretben kapható é.Erre a fitymálóan végigmért hosszan elidőzött a kerek csípőmnél és azt találta mondani,hogy ekkora méretben nem gyártanak farmert.
Kinyílt a bicska a zsebemben!Tényleg-kérdezem-,te szabod,te varrod?Felszaladt a tetovált szemöldöke a homlokára és elvörösödve kihúzta magát,nem de ő még nem látott "ekkora"-és rámbököt!-nadrágot!De nagy maki vagy te-felelem neki,olyan pillantással,amit a nagymamámtól tanultam,mikor helyreutasított ha tiszteletlen voltam gyerekkoromban.Itt jön a poén:ezt hallva lány,arcán szétterült egy ostoba vigyor,majdhogynem könnybelábadt a szeme és annyit mondott:Köszííííííííííííííí!Pukkadozva a röhögéstől eltüntem a sorok között,és egy-két perc mulva a kezébe adtam az említett méretű és fazonú nadrágot.Kíváncsi voltam,hogy felfogta-é már hogy mit mondtam neki,de olyan előzékenyen szolgált ki a fizetésnél hogy majd hasra esett!
Vajon mire gondolt,mit értett meg?
A másik meg egy illatszer boltban volt,ahová munkaidőben sikerült beszabadulnom,munkásruhában,martens bakancsban,nyakig mocskosan!!!!
Kigyúrt emberhegy az eladó,az arcára néztem és láttam hogy még tejszagú,ahogy fogadta a köszönésem a hangja is elárúlta:bizony nagyon fiatal úriemberrel van dolgom.
Nagyon siettem,köszöntem és már kértem is azt amiért jöttem:ezt-és-ezt a krémet,testápolót,parfümöt kérem szépen!Gyorsan végignézett,egyáltalán nem sértően,és megkérdezte,hogy szabad e érdeklődnie hogy kinek lesz.Igen,nekem lesz-válaszolom.Nem szeretném megsérteni,de hagy ajánljak már mást ugyanezekből a márkákból....-válaszolja.Hogy,hogy?-kérdem.
Erre olyan pontosan és kedvesen igazított útba hogy leesett az állam a hozzáértésétől,a kedvességétől.Nem volt több 5 percnél,amit benn töltöttem az üzletben,kaptam tanácsot,egy fillérrel nem költöttem többet,mint szántam,nem tegezett le a vásárlás végén,és még mesélni valóm is lett délutánra a Zuramnak!

Veronka 2009.08.05. 21:01:20

Picike textilbolt a körúton, Blaha Nyugati között, tündéri idősebb eladóhölggyel, elvásárolnám tőle az egész boltot :)

Nick Leeson 2009.08.06. 07:35:30

Az újbuda centerben a nagyméretű férfiruha boltban az eladókat kenyérre lehet kenni. Volt már hogy ásványvízzel kínáltak, előfordult hogy elsőre nem vette észre, hogy náluk vásárolt kabátban vagyok és emiatt elnézést kért! Igazi élmény náluk vásárolni.

A másik kedvencem a Weiner leo utcában az öltöny üzlet. Na ott szinte művészi szintre fejlesztették a vevőkkel való bánásmódot. Ha valaki akarja macerálás nélkül válogathat, ha akarja szinte minden darabot az eladók adnak a kezébe. Számtalan olyan aprósággal találkozni az eladók viselkedésében ami megdöbbentően profi a mai butikos korszakban. Ennek köszönhetően mindig sok a vásárló. Ha a hírlevelükre felíratkozok még extra akciókat is kapok. Mintha nem is ebben az országban lennék.
süti beállítások módosítása