HTML

Tárgyalástechnika minden napra

Egy kutyabarát Utcamacska - időnként kölykét nevelgetve - át-átvág a hatsávos autópályán, hogy megigyon egy pofa aludttejet a haverokkal. Az élet szép, sikeres és kicsit persze különc is. Semmi széplelkű nyávogás! Csak a valóság. Az is eléggé hasonlít egy körhintához. Mert minden helyzet egy tárgyalás. Valódi körhinta, csak kicsit másmilyen. (Tárgyalástechnika, üzletkötés, biznisz, becsület és betyárbecsület.) KÜLDJ - vicces, bosszantó, elgondolkodtató, vagy tanulságos sztorikat tárgyalásokról, üzletkötésről, technikákról, veszett helyzetekről, amikből JÓL jöttél ki. utcamacska(kukac)freemail.hu (És gyűjtjük a legidiótább céges tárgyalószoba elnevezéseket!)

Friss topikok

Címkék

agresszív (2) agy (2) agytréning (1) ajánlat (1) akadály (1) alkalmasság (2) alku (1) álláshirdetés (1) állásinterjú (5) állás interjú (1) artúr király (1) asszertivitás (1) átpozícionálás (1) baszod béla (1) béke (1) béketeremtő (1) belső erő (1) beszélgetés (1) beszólás (1) bkv (1) bkv ellenőr (1) bólogató jános (1) bugyi (1) cél (1) célkitűzés (1) cici (1) címke (1) divat (3) divatbaki (1) duplafenekű tranzakció (1) édesanya (1) eladás (3) energia (2) értékesítés (5) értékesítő (2) értekezlet (1) ezotéria (1) fáradtság (1) fehér asztal (1) felelősség (1) felkészülés (4) felvételi beszélgetés (1) figyelem (2) ghandi (1) gömb (1) hanghordozás (1) homokozó (1) illem (3) indiszkréció (1) jedi (1) karácsony (1) kávé (1) kényszervállalkozó (1) kerekasztal (2) kerekasztal beszélgetés (1) kerek asztal lovagjai (1) kocka (1) kommunikáció (3) konfliktus (1) konfliktuskezelés (1) kutyakaki (1) lelkierő (2) macska (1) manipuláció (1) manipulatív (3) megbeszélés (9) megértés (1) meggyőzés (3) megoldás (5) mello (1) míting (1) mlm (1) módszer (3) motiváció (2) nagymama (1) napoleon hill (1) nlp (1) női vezető (1) nyertes nyertes (1) nyer nyer (1) öltözködés (1) orosz katona (1) padawan (1) passzív (1) pénz (1) proaktív (1) protokoll (2) sales (8) siker (2) sms (1) stratégia (1) stressz (3) stresszoldás (2) suttyó (1) szárnysegéd (1) szerepeltolás (1) szeretet (2) szex (1) szólista (1) szomszéd (1) sztereotípia (1) tárgyalás (35) tárgyalástechnika (30) tárgyaló (1) tárgyalónevek (1) tárgyalószoba (2) telefon (1) telefonos üzletkötő (3) telemarketing (2) telesales (3) testbeszéd (3) thomas lieven (1) tükrözés (1) túsztárgyalás (1) ügyfél (6) ügynök (5) ügynökhatározó (3) üzlet (6) üzleti divat (1) üzletkötés (14) üzletkötő (7) vita (1) vizualizáció (1) win win (1) win win szituáció (1) zsiványbecsület (1) Címkefelhő

Linkblog

Hahó, Öcsi! - 5 dolog, amitől a partnered érzi, hogy figyelsz rá!

2009.07.06. 17:39 Utcamacska

Amikor ülök egy megbeszélésen, sokszor érzem azt, hogy a másik nem is érzékeli jelenlétemet. Olyankor odaszólnék neki, egy olyat, mint a címben: HAHÓ, ÖCSI! Itt vagyok hékás! Kinek beszélsz? 

Akár én vagyok a meggyőzendő ügyfél, akár nekem kell valakinél elérni valamit (direkt kerülöm a meggyőzés szót), mindig igyekszem odafigyelni arra, hogy a másik érezze: fontos nekem, odafigyelek arra, amit mond, amit kér, amit akar. Tudod, ez hogy lehetséges?  Ha tényleg érdekel amit a másik mond! Máskülönben esélytelen a dolog! Azt azonban te magad döntöd el, hogy mi érdekel. És itt van az eb elhantolva...

  1. Soha ne akard átvágni a másikat, hogy odavagy az elektromos meghajtású rugóspattantyúk mechanikai működésének elvi síkon való fejtegetéséért, ha ez hazugság. Pillanatok alatt le fogsz bukni, hogy lila segédfogalmad sincs a pattantyúrugókról, a mechanikáról, pláne az elvi síkról. Untat a téma? Akkor válts! Legtöbbször lehet. Ha fontos, hogy az ügyfél ülepe kinyalatás tárgyát képezze, akkor ne hazudj, hanem kérdezz! Ne törődj vele, ha a kérdések alapvetőek és szerinted buták - akik imádják a vesszőparipájukat, azok a legostobább kérdésre is boldogan felelnek, ha látják rajtad az őszinte érdeklődést. Örömmel segíteni fognak megtalálni azt a pontot, ami téged is érdekel - legalább egy kicsit. Onnét pedig egyenes az út!
     
  2. Azonosítsd be, mitől van, hogy a másik unalmasnak érződik. Monoton  hangszíne? Nagyon szakmai? Nagyon összefüggő, sokkörös körmondatokban beszél? Egy autóügynök jut eszembe. Kocsit akartam venni tőle - és ő úgy, de úgy unta, amikor soroltam neki, mi az elvárásom, hogy rékérdeztem: Hány nő jön be egy nap és foglalja össze alaposan, hogy milyen kocsit szeretne?  Erre elcsodálkozott: - Nem túl jellemző a dolog. Az ő dolga, hogy kocsit adjon el a betérőknek? Kiderült hogy valójában őt könyvelni (!) vették fel, de előre küldték a vevőtérbe (!). Együttérzést mutattam iránta, hogy a sok nehéz evőt mind kifogja, akik jönnek itt az igényeikkel - és persze kedvesen otthagytam én is. Az ilyentől bűn kocsit venni - vagy bármit venni! Unott hangon beszélt, nem akart engem kiszolgálni, nem érdekelte a jutaléka, a sikere, egyszerűen semmi. Ha lehet mozdítani a társalgáson - változtatni a témán, akkor érdemes. Ám ha úgy érzed, hogy az egész egy lyukas gombot nem ér, - pláne, ha te vagy a vevő! - akkor bizony ott kell hagyni az illetőt. Nem a te dolgod, hogy megtaníts valakit tárgyalni. (Hanem az enyém!) 
     
  3. Soha nem nyíltan szabad kijavítani, pláne kritizálni a vevődet -eladódat - ha az valami apróságban, ami nem tartozik szorosan az üzlethez, vagy a tárgyhoz, téved. Ha azonban ez az üzlet sikerét veszélyezteti, nem kerülheted ki, hogy pontosíts. Ilyenkor nagyon körültekintőnek kell lenned, mert túl könnyű támadásnak venni, ha kijavítanak. A legegyszerűbb, ha eleve feltételezed, hogy nyelvbotlás volt. (öööö - ugye ötvenötöt akart mondani?) Ha ez nem megy, akkor legjobb, ha helyeselsz, és utána javítod a hibát. Kerüld az "Igen, de .." fogalmazást. Ennek mindig támadó éle van. Mondd helyette: "Igen, és ... ". (példa: - Ez a léggömb 1000 Ft. - Igen, és én tudom, hogy Ön odaadta a piros pólós úrnak 700 ft-ért!)

  4. A támogató, tartós figyelem másik jellemzője, hogy nem szakít félbe, meghallgat. Ezt onnan lehet látni, hogy rád néz - ha nem is mindig erőszakosan a szemedbe, de  szemed magasságában, vagy az arcodra fókuszál. A teste hasonló "testbeszédet" tükröz, mint a tied. Bólogat, néha reflektál a szavaidra, vagy az utolsó szavaidat újra fogalmazva megismétli, jelezve, hogy érti amit miondasz, képben van. Ha te magad teszel így, akkor a másikat biztosítod osztatlan figyelmedről.
     
  5. A testbeszédről majd még írok - bár ennek már könyvtárnyi irodalma létezik. Mégis az ötödik pontban a tükröző testbeszédet említem. Amikor valakik figyenek egymásra, akkor testük mintegy tökörképe, vagy kiegészítője a másikénak.

Van egy hatos feletti pont, amit elég nezéz leírni - ez az a biznyos "erőtér" ami az egymással egyetértő beszélgetőpartnereket körülveszi. Amikor a beszélgetés végén mindketten azt érzik, hogy feltöltődve, erősebben, stabilabban, megértésben, egyetértésben távoztak a beszélgetésről, még akkor is, ha konkrét üzlet nem köttetett. Ez akkor van, ha a fenti öt pont teljesült, és még jelen van valami, ami olyan, mint a titkos fűszer a híres szakács főztjében. Ez a valami elég neheze tettenérhető. létezik üzlet nélküle is -de általában csak vele érzed igazán jónak a dolgokat.

Írj sztorit az utcamacska@freemail.hu címre, vagy kommentelj, ha eszedbe jut olyan történet, ahol bizony nagyon volt "erő", vagy ahol nagyon koncentrálni kellett, hogy a kedves ügyfelet el ne szalaszd!

1 komment

Címkék: figyelem megértés ügyfél tárgyalás üzletkötés tárgyalástechnika üzletkötő tükrözés

A bejegyzés trackback címe:

https://utcamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr51230224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moonking 2009.07.07. 08:51:09

Hahó Öcsi!

Ehhez a bizonyos 6. dologhoz, szoktam érezni, jobban én se tudnám leírni, és bár sokszor látszólag nem születik eredménye, azonnali legalábbis ritkán, mégis valami belső elégedettség áraszt el,
( a barátaimnak nem is nagyon tudom ezt elmondani, ők sokszor, egyszerűen csak nem értenek ) :)
süti beállítások módosítása